Արմինֆո. ՀՀ ֆինանսների նախարար Ատոմ Ջանջուղազյանի խոսքերով, «Բյուջե-2019» -ը չի կարելի անվերապահորեն անվանել «երազանքի բյուջե»: «Արդյո՞ք մենք գտնում ենք, որ մեր երազանքն է ապրել մի երկրում, որտեղ մեկ շնչի հաշվով ՀՆԱ-ն կանխատեսվում է մոտ 4,600 դոլար, մինչդեռ 1995-ին այն կազմում էր 423 դոլար: Ոչ, մենք ավելիին ենք հավակնում», - ասել է նա, հոկտեմբերի 4-ին կայացած մամուլի ասուլիսում ներկայացնելով 2019 թվականի բյուջեի նախագիծը:
Ըստ նախարարի, երկրում տնտեսական իրավիճակը բարելավելու համար այսօր երկու զուգահեռ գործընթաց կա: Դրանցից մեկը տնտեսական զարգացման ապագա մոդելի քննարկումն է: «Դա մեզ թույլ կտա պարզել մեր գործողություններն առաջիկա ժամանակահատվածում: Մենք պետք է կոնկրետ քայլեր ձեռնարկենք, որպեսզի այլ տնտեսություն ունենանք», - ասել է նա, հավելելով, որ հաջորդ տարվա բյուջեն լիովին կկառուցվի ծրագրային բյուջետավորման ձևաչափով, որը երկրին խոստանում է ոչ միայն քանակական, այլ նաև որակական ցուցանիշներ: Իսկ հարկային քաղաքականության ոլորտի բարեփոխումները, ամենայն հավանականությամբ, կոչված կլինեն ոչ թե խոչընդոտելուն տնտեսության զարգացմանը, այլ բիզնեսին հնարավորություն կտան լրացուցիչ եկամուտներ ստեղծել պետական գանձարանի համար:
Ֆինանսների նախարարը նշել է, որ հաջորդ տարի, հարկաբյուջետային քաղաքականության արդյունքում կպահպանվի պետական պարտքի մակարդակը: Այսպիսով, ակնկալվում է, որ 2018-ի վերջի դրությամբ պետական պարտքի և ՀՆԱ հարաբերակցությունը կկրճատվի`53.4% -ից մինչև 50%: Միևնույն ժամանակ, ինչպես բացատրել է նախարարը, անվանական չափով պարտքը կաճի: Ընդհանուր առմամբ, 2019 թվականի վերջի դրությամբ պետական պարտքը կաճի մինչև 7.360 միլիարդ դոլար, ընթացիկ տարվա ակնկալվող`7.2 միլիարդ դոլարի փոխարեն, իսկ պետական պարտքը կկազմի 6 միլիարդ 844.5 միլիոն դոլար:
Նախարարը ձեռնպահ է մնացել ոլորտների կողմից պլանավորվող հատկացումների չափը սահմանելուց, նշելով, որ 2018 թվականի բյուջեում ոչ մի լուրջ շեղում բյուջեից չի ակնկալվում: «Ծախսերի կառուցվածքը, ընդհանուր առմամբ, չի փոխվել», - նշել է նա: Ջանջուղազյանը միայն նշել է, որ սոցիալական ծախսերը բյուջեում կազմում են զգալի մասն: Մասնավորապես, կենսաթոշակային վճարներն աճել են 20 մլրդ դրամով: Կորպորատիվ ներդրումները նույնպես կաճեն, ինչի արդյունքում, ինչպես ակնկալում են որ փաստաթղթի հեղինակները, կստեղծեն շահույթ գեներացնող ակտիվներ: 2016 թվականին ընդունված բյուջետային կանոններին համապատասխան, ըստ որի հանրապետության պետական բյուջեում պաշտպանական ծախսերը չպետք է գերազանցեն ՀՆԱ-ի 4 տոկոսը, կավելանան նաև պաշտպանական ծախսերը: Այսպիսով, «Ռազմական կարիքների բավարարման» հոդվածի գծով ծախսերը կկազմեն 256 մլրդ դրամ (մոտ 530 մլն դոլար), կամ կավելանան մոտ 12%, 2018 թվականի համեմատ: Հարցին, թե երբ կաճեն քաղաքացիական ծառայողների աշխատավարձերը, նախարարը պատասխանել է, որ ինքը մտահոգված է այդ հարցի շուրջ: Այնուամենայնիվ, ինչպես նշել է Ջանջուգազյանը, երբեմն աշխատողին վճարված աշխատավարձը մի քանի անգամ ավելի բարձր է, քան նրա աշխատանքի արդյունավետությունը: «Մենք գտնում ենք, որ պետական ապարատը մի քիչ ծանրաբեռնված է, մարդիկ, որոնք, ըստ էության, չեն աշխատում վերջնական արտադրանքի վրա, շարունակում են համարվել աշխատողներ, պայմանականորեն`4 աշխատակիցներից մեկը համարվում է ղեկավար, իսկ որոշ տեղերում` նույնիսկ երկուսից մեկը: Եթե մենք փոխենք իրավիճակը, որպեսզի ղեկավար հանդիսանա 9 աշխատողներից մեկը, ապա աշխատավարձը 20 տոկոսով կբարձրանա», - ասել է նա: Ըստ ֆինանսների նախարարի, պետական և մասնավոր հատվածի աշխատավարձերը պետք է լինեն համադրելի: