Ուրբաթ, 20 Նոյեմբերի 2015 11:05
Դավիթ Ստեփանյան

Այն ինչ «անթույլատրելի» է Ուկրաինային և Բելառուսին, կարող է «թույլատրելի» լինել Հայաստանին

Այն ինչ «անթույլատրելի» է Ուկրաինային և Բելառուսին, կարող է «թույլատրելի» լինել Հայաստանին

ԱրմԻնֆո. ՌԴ Ազգային ակադեմիայի Համաշխարհային տնտեսության և միջազգային հարաբերությունների ինստիտուտի Եվրոպական հետազոտությունների կենտրոնի ղեկավար Ալեքսեյ Կուզնեցովը ԱրմԻնֆո լրատվական գործակալության հետ հարցազրույցում նշում է ԵԱՏՄ ստեղծման դրդապատճառները, խոսելով նաև այդ կազմակերպությանն Ադրբեջանի անդամակցման հեռանկարների մասին, կիսվում Ռուսաստանի և ԵԱՏՄ տնտեսությունների ապագային վերաբերվող կանխատեսումներով, միաժամանակ մեկնաբանելով երկու աթոռի վրա նստելու Հայաստանի փորձերը՝ Արևմուտքի և Ռուսաստանի միջև:

ԵԱՏՄ ստեղծումը պայմանավորված էր հետխորհրդային տարածաշրջանը «շրջապատող» ինտեգրացիոն նախագծերի նկատմամբ Մոսկվայի իրավիճակային կողմնորոշումով, թե՞ դա, իրականում, ընդամենը զուտ տնտեսական նախագիծ է:

Տարածաշրջանային ինտեգրումը բոլորովին էլ ձեռնտու չէ հզոր նավթագազային և հումքային հատված ունեցող երկրներին: ԵԱՏՄ-ին ինտեգրվելը ձեռնտու է անգամ համեմատաբար զարգացած վերամշակող արդյունաբերություն ունեցող երկրներին: Այլ խոսքով, ԵԱՏՄ ինտեգրումից պետք է շահեն Բելառուսն ու Հայաստանը: Իսկ Ռուսաստանի պարագայում ինտեգրման գործընթացներին ձգտելը, ավելի շուտ, նրա արձագանքն էր տնտեսական ասպեկտների գլոբալ կարգավորման ճգնաժամին, առաջին հերթին, Առևտրի համաշխարհային կազմակերպությունում (ԱՀԿ): Ռուսաստանը 17 տարի կորցրեց ԱՀԿ-ին անդամակցելու համար և ներկա դրությամբ դեռ չի հասցրել դրանից ստանալ որևէ առավելություն: Իսկ դա հնարավոր դարձավ, առաջին հերթին, այն պատճառով, որ ամերիկացիներն սկսեցին զարգացնալ այլընտրանքային, մակրոտարածաշրջանային ինտեգրացիոն նախագծեր: Դա Տրանսխաղաղօվկիանոսյան և Տրանսատլանտյան գործընկերություններն են: Առայժմ դրանք չեն գործում, բայց Տրանսխաղաղօվկիանոսյանը շատ մոտ է դրան, իսկ Տրանսատլանտյանը կարող է գործել մեր իմացածից էլ բավականին արագ: Չինաստանն արդեն դրան արձագանքել է «Մետաքսի ճանապարհով», շարունակելով ASIAN+6 երկխոսության զարգացումը: Եվ այդ լույսի տակ Ռուսաստանը պետք է իր հարևաներին նույնպես առաջարկեր նման նախագծեր, ինտեգրացիոն խմբավորումների զարգացման ճանապարհով իր բավականին համեստ տեղն ընդլայնելու համար: Տնտեսական առումով, այդ ինտեգրումից Ռուսաստանը կստանա բավականին համեստ դիվիդենտներ: Այլ խոսքով, հաշվի առնելով նրա հսկայական չափերը, Ռուսատանի շուկայի աճն, օբյեկտիվորեն, կլինի գրեթե զրոյական: Օրինակ, Հայաստանն ազատ մուտք է ստանում դեպի Ռուսաստանի բազմամիլիոն շուկան, իսկ Ռուսաստանը, ընդհանուր առամբ, արդեն ներկա էր հայաստանյան շուկայում:

Այսինքն, ԵԱՏՄ-ն, այնուամենայնիվ, քաղաքակա՞ն դրդապատճառներով ստեղծված նախագիծ է:

Ոչ, դա ամենևին էլ այդպես չէ: Իմ կարծիքով, քաղաքական դրդապատճառների մասին խոսվում է, ավելի շուտ, ԵԱՏՄ միջոցով իր քաղաքական կշիռը տնտեսական  բանակցություններում մեծացնելու համատեքստում: Նույն չինացիները, համաձայնվեցին կնքել ԵԱՏՄ և «Մետաքսե ճանապարհի» միջև համակցման մասին պայմանագիր, միայն այն պատճառով, քանի որ Ռուսաստանը Կենտրոնական Ասիայում հայտնվեց ոչ թե արտաքին ներդրողի տեսքով, այլ որպես Ղազախստանի և Ղրղզստանի մասնակցությամբ ինտեգրացիոն նախագծի մասնակից, ընդ որում՝ Տաջիկստանի հաշվին ընդլայնվելու հեռանկարով: Այսօր Մոսկվան, իրոք, Պեկինի հետ մրցակցում է միջինասիական շուկայի համար, ներդրումային և առևտրի ոլորտներում: Հետևաբար, Չինաստանն ստիպված է Ռուսաստանի հետ շփվել որպես փոքր, բայց՝ գործընկերոջ հետ, չնայած, հակառակ պարագայում նրանք կարող էին մեզ պարզապես անտեսել:

Ռուսաստանի մասնակցությունը «Մետաքսե ճանապարհին» ինչ-որ կերպ կարգավորո՞ւմ է մրցակցությունը, որի մասին ասացիք:

Ոչ, հաշվի առնելով, որ «Մետաքսե ճանապարհի» ստեղծման նախնական գաղափարը չէր ենթադրում Ռուսաստանի մասնակցությունը: Բայց այսօր Ռուսաստանը, Ղազախստանը և Ղրղզստանն ակտիվորենը փորձում են ԵԱՏՄ միասնական բազային ներգրավվել այդ չինական նախագիծը՝ իրենց համար ամենաշահավետ պայմաններով: Եվ երևում է, որ չափազանց զգույշ չինացիները հաշվի են նստում այդ ձգտումների հետ, չնայած, որ այդ ձևաչափում նույնպես նրանք իրենց օգուտը, հաստատ, ձեռքից բաց չեն թողնի: Այդ ամենը շատ է հիշեցնում տնտեսական և քաղաքական ինտեգրման զարգացումը Եվրամիության շրջանակներում: Այնուամենայնիվ, գտնում եմ, որ ԵԱՏՄ շրջանակներում ինտեգրման առաջին փուլերում մենք կարող ենք լիովին խուսափել քաղաքական ասպեկտից:  

Իրականում, պատկերացնո՞ւմ եք արդյոք Հայաստանին և Ադրբեջանին ԵԱՏՄ կազմում:

Ադրբեջանին, որպես նավթագազային երկրի, ԵԱՏՄ-ին միանալը ձեռնտու չէ: Ավելին, Բաքուն շարունակում է կառուցել բազմավեկտորային քաղաքականություն, հատկապես Իրանի մեկուսացման նվազեցման լույսի ներքո, այդ թվում նաև Ռուսաստանի ջանքերով: Ինձ թվում է, որ Ադրբեջանը կարող է փորձել ղարաբաղյան հակամատրտությունն իր օգտին լուծել նաև ԵԱՏՄ միջոցով: Բայց ԵԱՏՄ-ն չի կարող այդ հակամարտությունը կարգավորել: Իհարկե, ԵՄ-ին միանալուց հետո Ֆրանսիան և Գերմանիան հաշտվեցին, չնայած՝ անդամակցման պահի դո-ֆակտո սահմաններում: Բայց կա նաև Կիպրոսի օրինակը, որը Եվրամիության անդամ դարձավ, այդպես էլ չհաշտվելով թուրքական մասի հետ: ԵԱՏՄ-ն հաջողված կլինի ոչ թե ընդլայնման, այլ միջազգային կազակերպություններում ունեցած միասնական դիրքորոշման և տնտեսական քաղաքականության հաշվին: Ի դեպ, շատ հետաքրքրիր է նաև Ռուսաստանի կողմից Հայաստանով դեպի Իրան բացվող շուկան:

Վրաստանն անթաքույց հետաքրքրություն է ցուցաբերում Իրան-Հայաստան գազատարի ընդլայնման նկատմամբ: Ձեր կարծիքով, որքանո՞վ է դա հեռանկարային, հաշվի առնելով «Գազպրոմի» շահերը:

Ռուսաստանի գլխավոր դժբախտությունը նավթագազային ասեղից հեռանալու դանդաղկոտությունն է: Իսկ հեռանալ պետք է, քանի որ մենք չենք կարող մեզ թույլ տալ ապրել փոքրիկ Ադրբեջանի նման: Չի կարող գերտերությունն ապրել միայն նավթագազային հումքի հաշվին: Հետևաբար, չգիտեմ, դա հասկանում է «Գազպրոմի» ղեկավարությունը, թե ոչ, բայց պետք է հասկանա իրեն ուղղվող այդ մշտական ահազանգերը: Վերակողմնորոշման համար նրանք ունեն մի քանի տարի, գուցե և մի երկու տասնյակ տարիներ: Գազով էլեկտաէերգետիկան, գազաքիմիան և արտասահմանյան մյուս ոչ սովորական նախագծերը 10 տարի անց չեն կարող աշխատել այսօրվա նման: Պարզապես, ոչ մեկը թույլ չի տա: Եվ հարցը բոլորովին էլ Հայաստանից Վրաստան գնացող իրանական նավթատարի մեջ չէ: Խնդիրը եվրոպական, վախենամ նաև՝ արևելաասիական շուկաների վերաձևավորման մեջ է: Հետևաբար, դեպի ապագան ուղղված ուժեղ Ռուսաստանը չի կարող վախենալ Հայաստանի տարածքով Իրանից Վրաստան գնացող նավթատարից, անիմաստ է: Իսկ եթե մեզ չհաջողվի ազատվել այդ ասեղից և ռուբլու փոխարժեքը նավթի հետ կապելուց հրաժարվելուց, և եթե Ռուսաստանը պառկած լինի կողքի վրա, ապա վախենամ, որ ԵԱՏՄ-ին մասնակցելը հազիվ թե որևէ մեկին լինի հետաքրքիր: Գլխավոր պրոբլեմը կայանում է նրանում, ռուսական արտահանումը երեք քառորդով կապված է բավթի ու գազի հետ, իսկ դա այն դեպքում, որ նավթագազային հատվածի մասնաբաժինը ՀՆԱ կառուցվածքում, անգամ աջակցող ոլորտների հետ միասին, կազմում է 20 տոկոսից էլ պակաս:

ԵԱՏՄ-ում միասնական ակցիզային դրույքների ներդաշնակեցման գործընթացի շրջանակներում Հայաստանը 2016 թվականի մայիսի 1-ից կսկսի բարձրացնել մի շարք ապրանքների ակցիզային դրույքները, ինչը մեր բնակչությանն էլ ավելի ծանր սոցիալ-տնտեսական կացության մեջ կդնի: ՀՀ կառավարությունն ի՞նչ քայլերի շնորհիվ կարող է փոխհատուցել այդ իրավիճակը և կանխել Հայաստանում վաղուց արդեն հասունացող սոցիալական պայթյունը:

Դա ԵԱՏՄ-ին Հայաստանի անդամության կարճատև բացասական պահերից մեկն է: Իսկ դա փոխհատուցել կարելի է, և անհրաժեշտ է՝ ԵԱՏՄ ընդհանուր շուկայի հնարավորությունների հաշվին: Դրա արագ անելն իրատսական չէ, քանի որ 2015 թվականին բոլորս էլ տեսանք Ռուսաստանի տնտեսության անկումը: Հետևաբար, այն արդյունքը, որը ԵԱՏՄ երկրներն ակնկալում էին ռուսաստանյան դինամիկ շուկա անարգել մուտք գործելուց, իրեն չարդարացրեց: Դինամիկան պահպանվեց, բայց, ցավոք, այն ռուսաստանյան շուկան տանում է մի փոքր այլ ուղղությամբ: Չնայած, կանխատեսումները խոսում են, որ 2016 թվականը Ռուսաստանի տնտեսության համար կլինի ավելի բարենպաստ, քան ընթացիկ տարին էր: Ռուսաստանում լավ են հասկանում, որ Հայաստանին կլպելու համար չեն ընդունել ԵԱՏՄ: Ակցիզների բարձրացումը – ԵԱՏՄ դրույքների ներդաշնակեցման արդյունքն է և, բնական է, փոխհատուցման մեխանիզմներն այստեղ օբյեկտիվ անհրաժեշտություն են: Բայց այդ մեխանիզմենը պետք է մշակի ու առաջարկի Երևանը: Ռուսաստանում Հայաստանի տնտեսության գծով մասնագետներն, այսպես ասած, այնքան էլ շատ չեն:

Երևանը պատրաստվում է Բրյուսելի հետ ստորագրել Ասոցացման պայմանագրի, այսպես կոչված, light տարբերակը: Ձեր կարծիքով, հնարավոր է արդյո՞ք Հայաստանի արտաքին առևտրի թիվ 1 գործընկեր ԵՄ-ի հետ տնտեսական առումով գործընկերության համատեղումը ԵԱՏՄ-ում Հայաստանի անդամության հետ:

Անկասկած: Քանի որ անգամ Ռուսաստանը, միևնույնն է, ապագայում կապված կլինի Եվրոպական միության հետ: ԵՄ մասնաբաժինը ՌԴ առևտրի շրջանառության մեջ և ներդրումային պորտֆելում կպակասի, բայց չի դադարի առաջատարը լինելուց, իսկ դա մեր խնդիրն է: Շատ դժվար է այլընտրանք գտնել այլ ուղղությամբ: Եկեք լինենք իրատեսական: Ուկրաինայի պրոբլեմը կայանում էր ոչ թե նրանում, որ նա ընթանում էր դեպի Եվրոպա, այլ նրանում, թե ոնց էր ընթանում: Կիևը մշտապես նշում էր Եվրամիության պաթոսային առաջնահերթությունը, հրաժարվելով լսել ոչ միայն մեր իրատեսական և օբյեկտիվ հաշվարկներն ու փաստարկները, այլ նաև ուկրաինական գիտնականների հաշվարկներն ու փաստարկները, որոնք այդ իրադարձություններից հետո ստիպված էին տեղափոխվել Ռուսաստան: Ի սկզբանե պարզ էր, որ հարաբերությունների առաջարկվող ձևաչափն, առաջին հերթին, կվնասի Ուկրաինային: Իսկ այստեղ բանը միայն պատերազմի մեջ չէ, որը ոչ մի կապ չունի Ուկրաինայի արտաքին առևտրի շրջանառության անկման հետ, օրինակ, Գերմանիայի հետ: Ընդհանրապես, երկարաժամկետ հեռանկարում մենք գնում ենք ԵՄ և ԵԱՏՄ միջև Ազատ առևտրի գոտու ստեղծման գաղափարին: Հետևաբար, ԵՄ հետ ԵԱՏՄ անդամների առևտրի որոշակի ազատակացումը Ռուսաստանի համար խոչընդոտ չէ: Հատկապես Մաքսային միությանը սպառնացող վտանգների բացակայության պարագայում, որոնք Ռուսաստանի հետ ընդհանուր սահման չունեցող Հայաստանի կողմից սպասելն անմաստ է: Չէ որ մենք տեսնում ենք, թե ինչ է կատարվում Բելառուսում, որի հետ, ի դեպ, Ռուսաստանն ունի ֆորմալ լավ հարաբերություններ: Պատկերացրեք, թե ինչ կարող էր լինել ուկրաինական սահմանի վրա: Մոսկվայում հենց դրանից էին վախենում, չնայած եվրոպացիները երկար համոզում էին մեզ, որ Ուկրաինայի կողմից DCFTA ստորագրելուց հետո ԵՄ հետ ապանքաշրջանառության պրոբլեմներ չեն լինի: Ժամանակին մեզ նույն կերպ հավաստիացնում էին, որ սպառնալիքներ չի ստեղծում նաև ՆԱՏՕ-ի ընդլայնումը դեպի Արևելք: Հետևաբար, այսօր մենք հասկանում ենք, որ այդ խոսակցությունները – աղքատների օգտին խոսակցություններ են:

Այլ խոսքով, այն ինչ «անթույլատրելի» է Ուկրաինային և Բելառուսին, կարո՞ղ է «թույլատրելի» լինել Ռուսաստանի հետ ընդհանուր սահման չունեցող Հայաստանին

Ճիշտ այդպես: Որքանով հասկանում եմ, Հայաստանի ղեկավարությունն ամենայն խելամտությամբ է փորձում գնահատել, թե ինչն է երկրին ձեռնտու, իսկ ինչը - ոչ: Մենք լիովին հասկանում ենք, որ Հայաստանի կիսամեկուսացված վիճակը նրան ստիպում է ինչ-որ կերպ դուրս գալ ստեղծված իրադրությունից:

Զրույցը վարեց Դավիթ Ստեփանյանը

ԱՎԵԼԱՑՆԵԼ ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
Ներմուծեք թվանշաններն     


Նորություններ
Global Finance. Կոնվերս Բանկն առևտրի ֆինանսավորմամբ Հայաստանի առաջատարն էGlobal Finance. Կոնվերս Բանկն առևտրի ֆինանսավորմամբ Հայաստանի առաջատարն է
Փորձագետն ընթացիկ տարում Հայաստանի տնտեսությունում գործարար ակտիվության մինչեւ 7 տոկոս աճ է կանխատեսումՓորձագետն ընթացիկ տարում Հայաստանի տնտեսությունում գործարար ակտիվության մինչեւ 7 տոկոս աճ է կանխատեսում
Wizz Air ավիաընկերությունը կսկսի թռիչքներ իրականացնել 4 նոր ուղղություններովWizz Air ավիաընկերությունը կսկսի թռիչքներ իրականացնել 4 նոր ուղղություններով
Պաոլո Սպանտիգատի. ԱԶԲ-ն պատրաստ է խորացնել աջակցությունը Հայաստանի կառավարությանըՊաոլո Սպանտիգատի. ԱԶԲ-ն պատրաստ է խորացնել աջակցությունը Հայաստանի կառավարությանը
GFN.AM-ը սկսում է Հայաստանում` NVIDIA GeForce NOW ամպային խաղերի ծառայության բետա փորձարկման համար գրանցումներըGFN.AM-ը սկսում է Հայաստանում` NVIDIA GeForce NOW ամպային խաղերի ծառայության բետա փորձարկման համար գրանցումները
Կառավարությունում քննարկել են Հայաստանի հարկային ներուժըԿառավարությունում քննարկել են Հայաստանի հարկային ներուժը
ՀԱՊՀ-ում բացվեցին տեխնիկապես հագեցած 7 համակարգչային լաբորատորիաներՀԱՊՀ-ում բացվեցին տեխնիկապես հագեցած 7 համակարգչային լաբորատորիաներ
ԶՊՄԿ-ն 2022-ին վճարել է աննախադեպ հարկեր՝ գերազանցելով նախորդ տարվա ցուցանիշը գրեթե երկուսուկես անգամԶՊՄԿ-ն 2022-ին վճարել է աննախադեպ հարկեր՝ գերազանցելով նախորդ տարվա ցուցանիշը գրեթե երկուսուկես անգամ
Կառավարությունը կսուբսիդավորի Ջերմուկում գործունեություն ծավալող տնտեսվարող սուբյեկտների վնասներըԿառավարությունը կսուբսիդավորի Ջերմուկում գործունեություն ծավալող տնտեսվարող սուբյեկտների վնասները
Հայաստանի կապի օպերատորները 2022 թվականին կրճատել են հարկային վճարումները պետական գանձարանՀայաստանի կապի օպերատորները 2022 թվականին կրճատել են հարկային վճարումները պետական գանձարան
ԵԱՏՄ փոխադարձ առևտրում Հայաստանի մասնաբաժինն ավելացել է 1,2%-ից մինչեւ 2,9%ԵԱՏՄ փոխադարձ առևտրում Հայաստանի մասնաբաժինն ավելացել է 1,2%-ից մինչեւ 2,9%
Հայկական ԱԷԿ-ում պատասխանել են Ադրբեջանի օմբուդսմենի կոչինՀայկական ԱԷԿ-ում պատասխանել են Ադրբեջանի օմբուդսմենի կոչին
2022 թվականի արդյունքներ.  Զանգեզուրի պղնձամոլիբդենային կոմբինատը պահպանում է առաջատարի դիրքը Հայաստանի խոշորագույն հարկատուների շրջանում2022 թվականի արդյունքներ.  Զանգեզուրի պղնձամոլիբդենային կոմբինատը պահպանում է առաջատարի դիրքը Հայաստանի խոշորագույն հարկատուների շրջանում
Տնտեսվարողների համար սահմանային անցակետերով դյուրին և արագ տեղաշարժի ապահովումը ՊԵԿ առաջնահերթություններից է. ԲադասյանՏնտեսվարողների համար սահմանային անցակետերով դյուրին և արագ տեղաշարժի ապահովումը ՊԵԿ առաջնահերթություններից է. Բադասյան
Հայաստանն ու Կատարը քննարկել են ներդրումային համագործակցության հնարավորություններըՀայաստանն ու Կատարը քննարկել են ներդրումային համագործակցության հնարավորությունները
Վրաստանը դառնում է տարածաշրջանի ավտոմեքենաների մատակարարման լուրջ հանգույցՎրաստանը դառնում է տարածաշրջանի ավտոմեքենաների մատակարարման լուրջ հանգույց
Վարչապետին զեկուցվել է Կադաստրի կոմիտեի 2022թ. գործունեության կատարողականի մասինՎարչապետին զեկուցվել է Կադաստրի կոմիտեի 2022թ. գործունեության կատարողականի մասին
«ՍՕՍ-Մանկական Գյուղում» արևային կայան է կառուցվել«ՍՕՍ-Մանկական Գյուղում» արևային կայան է կառուցվել
Orion Worldwide Innovations. հայկական ստարտափները 2020-2022 թվականներին ներգրավել են 48 միլիոնի դոլարի ներդրումներOrion Worldwide Innovations. հայկական ստարտափները 2020-2022 թվականներին ներգրավել են 48 միլիոնի դոլարի ներդրումներ
Հայաստանն ու Լեհաստանը քննարկել են գյուղմթերքի արտահանման ծավալների ավելացման հնարավորություններըՀայաստանն ու Լեհաստանը քննարկել են գյուղմթերքի արտահանման ծավալների ավելացման հնարավորությունները
Հայաստանը ճանաչելի չէ միջազգային շուկաներում. Զբոսաշրջության կոմիտեի ղեկավարՀայաստանը ճանաչելի չէ միջազգային շուկաներում. Զբոսաշրջության կոմիտեի ղեկավար
Տիգրան Ջրբաշյան. ԱՊԱ ներկայումս առաջարկվող տեսքով ներդրումը չի հանգեցնի համակարգի արդյունավետության և որակի բարձրացմանըՏիգրան Ջրբաշյան. ԱՊԱ ներկայումս առաջարկվող տեսքով ներդրումը չի հանգեցնի համակարգի արդյունավետության և որակի բարձրացմանը
ՊԵԿ. 2023 թվականի առաջին 20 օրում Հայաստանում իրականացվել է 10.6%-ով ավելի գործարք ՀԴՄ կտրոններովՊԵԿ. 2023 թվականի առաջին 20 օրում Հայաստանում իրականացվել է 10.6%-ով ավելի գործարք ՀԴՄ կտրոններով
Իտալական բիզնեսը հետաքրքրված է Հայաստանի ներդրումային հնարավորություններովԻտալական բիզնեսը հետաքրքրված է Հայաստանի ներդրումային հնարավորություններով
Վահան Քերոբյանն Արցախի հարցը բարձրացրել է Բեռլինում՝ Պարենի և գյուղատնտեսության գլոբալ ֆորումումՎահան Քերոբյանն Արցախի հարցը բարձրացրել է Բեռլինում՝ Պարենի և գյուղատնտեսության գլոբալ ֆորումում
ՊԵԿ-ը կեղծ ակցիզային դրոշմանիշերով 1274 տուփ ծխախոտ է հայտնաբերելՊԵԿ-ը կեղծ ակցիզային դրոշմանիշերով 1274 տուփ ծխախոտ է հայտնաբերել
Հայաստանի բանկերի շահույթը 3 անգամ աճել է ոչ տոկոսային եկամուտների աննախադեպ աճի հաշվինՀայաստանի բանկերի շահույթը 3 անգամ աճել է ոչ տոկոսային եկամուտների աննախադեպ աճի հաշվին
«Ճանապարհային դեպարտամենտ» հիմնադրամը ՎԶԵԲ-ի եւ ԱԶԲ-ի հետ քննարկել է Հյուսիս-Հարավ ծրագրի Տրանշ-4 հատվածի կառուցմանն առնչվող հարցեր«Ճանապարհային դեպարտամենտ» հիմնադրամը ՎԶԵԲ-ի եւ ԱԶԲ-ի հետ քննարկել է Հյուսիս-Հարավ ծրագրի Տրանշ-4 հատվածի կառուցմանն առնչվող հարցեր
Վահան Քերոբյան. 2022 թվականի արդյունքներով տնտեսության արդիականացման ծրագրի ընդհանուր պորտֆելը գերազանցել է 56 մլրդ դրամըՎահան Քերոբյան. 2022 թվականի արդյունքներով տնտեսության արդիականացման ծրագրի ընդհանուր պորտֆելը գերազանցել է 56 մլրդ դրամը
Գերմանիայի հյուրանոցների ասոցիացիան հետաքրքրված է Հայաստանի հյուրանոցների ասոցիացիայի հետ համագործակցությամբԳերմանիայի հյուրանոցների ասոցիացիան հետաքրքրված է Հայաստանի հյուրանոցների ասոցիացիայի հետ համագործակցությամբ
Պետությունն ուզում է աջակցել Սյունիքի և Վայոց ձորի հյուրանոցային հատվածին. հանրային քննարկման է ներկայացվել նախագիծՊետությունն ուզում է աջակցել Սյունիքի և Վայոց ձորի հյուրանոցային հատվածին. հանրային քննարկման է ներկայացվել նախագիծ
Քաղաքացիների հաշիվներից կալանքը հանելու ժամկետը կկրճատվի մինչեւ 1-2 օր՝ նախկին 7 և ավել օրվա փոխարենՔաղաքացիների հաշիվներից կալանքը հանելու ժամկետը կկրճատվի մինչեւ 1-2 օր՝ նախկին 7 և ավել օրվա փոխարեն
Հայաստանի կանոնադրական կապիտալի մասնաբաժինը ԵԱԶԲ-ում ավելացել է մինչեւ 4,2291%, իսկ Ռուսաստանինը նվազել է մինչեւ 44,7878%Հայաստանի կանոնադրական կապիտալի մասնաբաժինը ԵԱԶԲ-ում ավելացել է մինչեւ 4,2291%, իսկ Ռուսաստանինը նվազել է մինչեւ 44,7878%
Հայաստանն ու Գերմանիան քննարկել են տնտեսության ոլորտում համագործակցությանն առնչվող մի շարք հարցերՀայաստանն ու Գերմանիան քննարկել են տնտեսության ոլորտում համագործակցությանն առնչվող մի շարք հարցեր
Հայաստանում կկարգավորվեն էլեկտրաէներգիայի առեւտրի մեխանիզմներըՀայաստանում կկարգավորվեն էլեկտրաէներգիայի առեւտրի մեխանիզմները
Երեւանի Զվարթնոց միջազգային օդանավակայանում կներդրվի 350 մլն դոլարԵրեւանի Զվարթնոց միջազգային օդանավակայանում կներդրվի 350 մլն դոլար
2022 թվականի հունվար-նոյեմբեր ամիսներին Հայաստանի եւ Վրաստանի միջեւ առևտրաշրջանառության ծավալը 2021 թվականի համեմատ ավելացել է գրեթե երկու անգամ՝ կազմելով 759 մլն դոլար. Փաշինյան2022 թվականի հունվար-նոյեմբեր ամիսներին Հայաստանի եւ Վրաստանի միջեւ առևտրաշրջանառության ծավալը 2021 թվականի համեմատ ավելացել է գրեթե երկու անգամ՝ կազմելով 759 մլն դոլար. Փաշինյան
Իրակլի Ղարիբաշվիլին հայտարարել է Հայաստանի հետ առեւտրաշրջանառության 70 տոկոս աճի մասինԻրակլի Ղարիբաշվիլին հայտարարել է Հայաստանի հետ առեւտրաշրջանառության 70 տոկոս աճի մասին
Մի դրամի ուժի հունվար ամսվա շահառուն «Տալենտում» կրթական ծրագիրն էՄի դրամի ուժի հունվար ամսվա շահառուն «Տալենտում» կրթական ծրագիրն է
Ռուսական ներդրումները Հայաստանում շարունակում են գերակշռելՌուսական ներդրումները Հայաստանում շարունակում են գերակշռել
Հնդկական KGK Group-ը Հայաստանում ադամանդագործության գործարան կբացիՀնդկական KGK Group-ը Հայաստանում ադամանդագործության գործարան կբացի
Fly Arna-ն մեկնարկում է ուղիղ չվերթներ դեպի Սանկտ ՊետերբուրգFly Arna-ն մեկնարկում է ուղիղ չվերթներ դեպի Սանկտ Պետերբուրգ
Հայաստանում բեռնափոխադրումները 11 ամսում աճել են 10.4% - ով, ուղևորափոխադրումները ՝ 47.7% - ովՀայաստանում բեռնափոխադրումները 11 ամսում աճել են 10.4% - ով, ուղևորափոխադրումները ՝ 47.7% - ով
10% հետվճարի ծրագրով կենսաթոշակառուներին և նպաստառուներին վերադարձվել է 800 մլն դրամ գումար10% հետվճարի ծրագրով կենսաթոշակառուներին և նպաստառուներին վերադարձվել է 800 մլն դրամ գումար
ԵԱՏՄ երկրներ ավտոմեքենա վաճառելիս ՊԵԿ-ի տեղեկանքները չեղարկվել ենԵԱՏՄ երկրներ ավտոմեքենա վաճառելիս ՊԵԿ-ի տեղեկանքները չեղարկվել են
2022 թվականին, հնարավոր է, արձանագրվի ՕՈՒՆ - ի ներհոսքի ամենաբարձր ցուցանիշը վերջին 6 տարում. տնտեսագետ2022 թվականին, հնարավոր է, արձանագրվի ՕՈՒՆ - ի ներհոսքի ամենաբարձր ցուցանիշը վերջին 6 տարում. տնտեսագետ
ՎՏԲ-Հայաստան Բանկի հաճախորդները 1,5 անգամ ավելացրել են դեպի Ռուսաստան փոխանցումների թիվըՎՏԲ-Հայաստան Բանկի հաճախորդները 1,5 անգամ ավելացրել են դեպի Ռուսաստան փոխանցումների թիվը
Վարդան Արամյան. Ներդրումների ներկայիս որակի եւ մակարդակի պայմաններում տնտեսության ներուժի աճի մասին խոսելու հարկ չկաՎարդան Արամյան. Ներդրումների ներկայիս որակի եւ մակարդակի պայմաններում տնտեսության ներուժի աճի մասին խոսելու հարկ չկա
2022 թվականին Հայաստանի տնտեսության աճը, ամենայն հավանականությամբ, կհասնի 12,5-13%-ի. 2023 թվին կապահովենք, առնվազն, 7 տոկոս աճ. Վարչապետ2022 թվականին Հայաստանի տնտեսության աճը, ամենայն հավանականությամբ, կհասնի 12,5-13%-ի. 2023 թվին կապահովենք, առնվազն, 7 տոկոս աճ. Վարչապետ
ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունն ակնկալում է, որ լաստանավային հաղորդակցությունը կգործարկվի 2023թ. առաջին եռամսյակումՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունն ակնկալում է, որ լաստանավային հաղորդակցությունը կգործարկվի 2023թ. առաջին եռամսյակում
Հայաստանի համախառն միջազգային պահուստները պատմական առավելագույնից իջել ենՀայաստանի համախառն միջազգային պահուստները պատմական առավելագույնից իջել են
2022 թվականին Հայաստանը հավաքել է 1 տրլն 926 մլրդ դրամի հարկեր՝ նախատեսված 1 տրլն 844 մլրդ դրամի դիմաց2022 թվականին Հայաստանը հավաքել է 1 տրլն 926 մլրդ դրամի հարկեր՝ նախատեսված 1 տրլն 844 մլրդ դրամի դիմաց
Ռոբերտ Խաչատրյան. ընդունիչ կայանը և արբանյակի կառավարման կենտրոնը շահագործման կհանձնվեն 2023թ. ընթացքումՌոբերտ Խաչատրյան. ընդունիչ կայանը և արբանյակի կառավարման կենտրոնը շահագործման կհանձնվեն 2023թ. ընթացքում
Հայաստանը երկարաձգում է ԵՆԲ-ի հետ Հայաստանը երկարաձգում է ԵՆԲ-ի հետ "Կովկասյան էլեկտրահաղորդման ցանց" ծրագրի շուրջ համաձայնագիրը
Ագարակ-Քաջարան հատվածի շինարարության ծախսերը 85 մլն դրամով կգերազանցեն նախնական արժեքըԱգարակ-Քաջարան հատվածի շինարարության ծախսերը 85 մլն դրամով կգերազանցեն նախնական արժեքը
Հայաստանի համար ավելի իրատեսական է ԵԱԶԲ-ի 4,2 տոկոս աճի կանխատեսումը, սակայն կարեւոր է զարգացման նոր պարադիգմըՀայաստանի համար ավելի իրատեսական է ԵԱԶԲ-ի 4,2 տոկոս աճի կանխատեսումը, սակայն կարեւոր է զարգացման նոր պարադիգմը
2023 թվականի փետրվարի 1-ից էլեկտրաէներգիայի ազատ շուկայի մասնաբաժինը կկազմի շուրջ 20%. ՀԾԿՀ ղեկավար2023 թվականի փետրվարի 1-ից էլեկտրաէներգիայի ազատ շուկայի մասնաբաժինը կկազմի շուրջ 20%. ՀԾԿՀ ղեկավար
Հայաստանը մինչև 2023 թվականի հուլիսի 16-ը կերկարաձգի ցեմենտի և կլինկերի ներմուծման սահմանափակումներըՀայաստանը մինչև 2023 թվականի հուլիսի 16-ը կերկարաձգի ցեմենտի և կլինկերի ներմուծման սահմանափակումները
Team Telecom Armenia-ն ամփոփել է Շեյք վիճակախաղի արդյունքները. 2 բաժանորդ Volkswagen ID.4 է շահելTeam Telecom Armenia-ն ամփոփել է Շեյք վիճակախաղի արդյունքները. 2 բաժանորդ Volkswagen ID.4 է շահել
Իդրամի Նոր տարին սկսում ենք 2022 թվականի ամփոփմամբԻդրամի Նոր տարին սկսում ենք 2022 թվականի ամփոփմամբ
Կարդալ ավելին


Արտ. փոխարժեքները
26.01.2023
RUB5.730.00
USD395.65-0.37
EUR431.461.14
GBP490.253.03
CAD295.57-0.43
JPY30.500.03
CNY58.44-0.05
CHF430.901.70