Երեթշաբթի, 15 Մարտի 2016 17:53
Ալեքսանդր Ավանեսով

Պատգամավոր. Հայաստանի նավթամթերքի շուկայում ստեղծված իրավիճակի չի կարող տարակուսանք չառաջացնել

Պատգամավոր. Հայաստանի նավթամթերքի շուկայում ստեղծված իրավիճակի չի կարող տարակուսանք չառաջացնել

Արմինֆո. Հայաստանի նավթամթերքի շուկայում ստեղծված իրավիճակի չի կարող տարակուսանք չառաջացնել: Մարտի 15-ին ՀՀ խորհրդարանում այս մասին հայտարարել է ՀԱԿ խմբակցության պատգամավոր Նիկոլ Փաշինյանը:

 

Նրա խոսքով, 2013 թվականին Հայաստանը և Ռուսաստանը ստորագրեցին համաձայնագիր, որի համաձայն Ռուսաստանը պարտավորվեց Հայաստանին առանց տուքերի մատակարարել նավթամթերք: Դրանից հետո Հայաստանը միացավ ԵԱՏՄ-ին, ինչը թույլ տվեց ստեղծել միասնական մաքսային տարածություն: Բայց այժմ ստեղծվել է այնպիսի իրավիճակ, որ, օրինակ, Վրաստանում բենզինն ավելի թանկ է, քան Հայաստանում: Օրինակ, «ռեգուլյար» բենզինը Հայաստանում արժե 390 դրամ, իսկ Վրաստանում` 260 դրամ: Մյուս կողմից, հայկական շուկայում հայտնվել է մի նոր սուբյեկտ` «Ռոսնեֆտ Արմենիա» ընկերությունը, որը 2015 թվականին ստացել է 15 մլրդ. դրամի շահույթ: Բայց անհայտ է, թե ինչով է զբաղվում այդ ընկերությունը: Ստացվում է, որ նա նավթամթերք է ձեռք բերում «Ռոսնեֆտից», իսկ հետագայում վերավաճառում հայկական ընկերություններին, ստանալով դրա դիմաց շահույթ: Արդյունքում, Հայաստանն արտոնյալ պայմաններում և արտոնյալ տարածությունում ստանում է նավթամթերք, որի գները հետագայում ցատկում են վեր, իսկ Վրաստանում, որը գտնվում է բոլորովին այլ դաշտում, բենզինը վաճառվում է ավելի ցածր գներով:

 

Ի պատասխան, ՀՀ Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովի նախագահ Արտակ Շաբոյանը նշել է, որ նավթամթերքի շուկան գտնվում է Հանձնաժողովի մշտական ուշադրության կենտրոնում: Հետազոտությունները ցույց են տվել, որ 2014 թվականի սկզբից մինչև 2015 թվականի ավարտը բենզինի գները Հայաստանում իջել են: Դոլարային արտահայտոթյամբ «ռեգուլյար» բենզինի գինը 480 դրամից իջել է մինչև 380 դրամ: Բենզինի գնի վրա անդրադարձավ նաև հայկական դրամի արժեզրկումը: Նավթի գների փոփոխությունն էականորեն չի անդրադառնում Հայաստանում բենզինի գների վրա, այստեղ մեծ դեր են խաղում Ռուսաստանում նավթի արդյունահանման ծախսերը, հարկերը, ինչպես նաև տրանսպորտային և ներմուծման ծախսերը`վրացական Փոթի նավահանգստից: Ա.Շաբոյանը նշել է, որ Հայաստանը բենզին է ներմուծում երեք աղբյուրներից` «Ռոսնեֆտ»-ից, «ԼուկՕյլ»-ից և բուլղարական մեկ ընկերությունից: Շուկան խիստ կենտրոնացված է, հետևաբար, գտնվում է Հանձնաժողովի մշտական ուշադրության կենտրոնում: 2008 թվականից դեպի Հայաստան բենզին ներմուծողների թիվը 5-ից կրճատվել է մինչև 2:

 

Նշենք, որ 2015 թվականին Ռուսաստանն առանց մաքսատուրքերի ձևակերպման Հայաստանին մատակարարել է 136.2 հազար տոննա ավտոմոբիլային բենզին, այդ թվում` 120 հազար տոննա ռուսական արտադրության: Փոխնախարարը նշել է, որ նոր ինդիկատիվ բալանսի շրջանակներում 2015 թվականին Հայաստանն ստացել է նաև 150 հազար տոննա դիզելային վառելիք (ամբողջ ծավալը ռուսական արտադրության), 47 հազար տոննա ավիավառելիք (8 հազար տոննա ռուսական արտադրության) և 29.2 հազար տոննա բիտում (ամբողջովին ռուսական արտադրության): 


Նորություններ


Արտ. փոխարժեքները
25.01.2021
RUB6.88-0.07
USD518.36-0.08
EUR629.39-1.71
GBP708.600.26
CAD407.68-0.64
JPY49.94-0.07
CNY79.97-0.26
CHF584.07-1.80



Պետական պարտատոմսեր

Issue volume

10 billion

Volume of T-bills for placement

200 million

Volume of submitted competitive applications

200 million

Volume of satisfied bids

200 million

Yield at cut-off price

 5.8314%

Maximum yield

 5.8314%

Мinimum yield

 5.8314%

Weighted average yield

 5.8314%

Number of participants

2

The maturity date of T-bills

03.02.2020

ArmEx

 

СПРОС (Покупка)

USD

Средневзв. Цена

482,00

ПРЕДЛОЖЕНИЕ (Продажа)

  USD

Средневзв. Цена

-

СДЕЛКИ

USD

Цена откр.

482,00

Цена закр.

482,00

Мин. Цена

482,00

Макс. Цена

482,00

Ср/взв. Цена

482,00

-0,16

Кол-во сделок

1

Объем (инвал.)

200 000

0бъем (драм)

96 400 000