Արմինֆո. «Ես երբեք չեմ ասել Հյուսիս-Հարավ նախագծի կանգնեցման մասին, ես միայն նշել եմ, որ այդ հարցը կքննարկվի, և պետք չէր տարածել նման ոչ ճշգրիտ հաղորոդագրություններ»,- հոկտեմբերի 27-ին կառավարության նիստից հետո հայտարարել է ՀՀ տրանսպորտի, կապի և ՏՏ նախարար Վահան Մարտիրոսյանը: Ըստ նախարարի, աշխատանքների կանգնեցման մասին խոսք չի եղել: Խոսվել է միայն մասնամասների քննարկման մասին, և ոչ ավելին, նշել է նա: Ըստ նախարարի, աշխատանքներն ընթանում են համաձայն ժամանակացույցի: «3-րդ տրանշի շրջանակներում շինարարությունը (Թալին-Գյումրի հատվածում) կավարտվի 2018 թվականին»,-հավաստել է Մարտիրոսյանը:
Նշենք, որ հոկտեմբերի 20-ին տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար Վահան Մարտիրոսյանը լրագրողներին հայտնել էր, որ ՀՀ կառավարությունը՝ ի դեմս Տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարության, իրականացնում է Հյուսիս-Հարավ մայրուղու շինարարության արդյունավոտության գնահատում: Ինչպես հայտարարել է նախարարը, տվյալ փուլում գնահատվում է նախագծի արդյունավետությունը. ացկացվում են ինչպես ավտոմայրուղու շինարարության, այնպես էլ ընդհանուր առմամբ «Հյուսիս-Հարավ» ծրագրի ստուգումներ: Միաժամանակ նախարարը հավաստիացրել է, որ իր պաշտոնավարման ընթացքում որևէ չարաշահում չի լինի:
Հիշեցնենք, որ ընթացիկ տարվա հուլիսին կառավարության նիստի ժամանակ ՀՀ նախկին վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը հայտարարել էր, որ իսպանական շինարարական ընկերությունն իսկական չարիք է դարձել «Հյուսիս-Հարավ» ավտոմայրուղու համար: Նրա խոսքով, իրեն հասել են լուրեր, որ ավտոմայրուղու շինարարությունը ձգձգվում է իսպանական ընկերության ֆինանսական պրոբլեմների պատճառով: Նա ընդգծել էր նաև, որ Արարատի ճանապարհը նույնպես մինչ օրս պրոբլեմների մեջ է և սարքվել է անորակ: «Կա՞ն արդյոք պրոբլեմներ այդ ընկերության, և չգիտեմ էլ ում հետ, ասում են փող չկա, զբաղվեք այդ հարցով»,-հանձնարարել էր Աբրահամյանը:
Իսկ նախօրեին երկրի Խորհրդարանում խանարարը տեղեկացրել էր, որ Հայստանը ձեռնամուխ է լինում «Հյուսիս-Հարավ» ճանապարհի Սյունիքի 40 կմ հատվածի շինարարությանը: Ըստ նախարարի, արդեն տեղի է ունեցել մրցույթը, բայց արդյունքները դեռ չեն ամփոփվել: «Հյուսիս-Հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագիր» ՊՈԱԿ գլխավոր գործադիր տնօրեն Արթուր Սարգսյանը հավաստել է, որ «Հյուսիս-Հարավ» տրանսպորտային միջանցքի շինարարարական աշխատանքներն ընթանում են սովորական ռեժիմով, ըստ ժամանակացույցի: Մայրուղու հյուսիսային հատվածում, Տրանշ-2-ի շրջանակներում, մեկնարկել են բետոնավորման աշխատանքները, իսկ եղանակային պայմանների բարենպաստ լինելու դեպքում նախատեսվում է 10 կմ ճանապարհի շինարարություն: Թալին-Գյումրի հատվածում, ըստ Սարգսյանի, կատարվել են հողային և ենթակառուցվածքային մեծ աշխատանքներ, հարավային հատվածի շինարարության համար հայտարարվել է մրցույթ: Ինչ վերաբերվում է կառուցապատող ընկերության նկատմամբ քրեական գործ հարուցելու մասին ԶԼՄ-ներում շրջանառվող տեղեկություններին, Սարգսյանը նշել է, որ ինքը տեղյակ չէ այդ քրեական գործից: «Եթե խոսքը գնում է հարկային մարմինների հայտարարության մասին, ապա այն գտնվում է քննարկման փուլում, քանի որ ԿՈՐՍԱՆ-ԿՈՐՎԻԱՍ ԿՈՆԱՏՐՈՒԿՑԻՈՆ ընկերությունն այդ մեղադրանքները չի ընդունում և հանդես է եկել հակընդեմ հայցով»,-հայտարարել է նա, նշելով, որ պրոբլեմը կապված է միայն հարկերի վճարման ժամկետների խախտման հետ, ինչը հատուկ է Հայաստանի ցանկացած ՍՊԸ-ներին: Միևնույն ժամանակ, ինչպես ընդգծել է Սարգսյանը, այդ գործընթացը ոչ մի կերպ չի ազդել շինարարական աշխատանքների ընթացքի վրա: Շրջանառվող լուրերի համաձայն՝ իսպանական ընկերության դեմ քրեական գործ է հարուցվել, ինչը հաստատել են ֆինանսների նախարարությունում՝ հայտնելով, որ «2014թ. հոկտեմբերի 10-ին ՀՀ քրեական օրենսգրքի 205-րդ հոդվածի 2-րդ մասով հարուցվել է քրեական գործ՝ «ԿՈՐՍԱՆ-ԿՈՐՎԻԱՍ ԿՈՆԱՏՐՈՒԿՑԻՈՆե բաժնետիրական ընկերության հայաստանյան մասնաճյուղի կողմից առանձնապես խոշոր չափերով հարկեր վճարելուց խուսափելու դեպքի առթիվ։ Սույն քրգործով որպես մեղադրյալ ներգրավված անձ չկա։ Նախաքննությունը շարունակվում է»։
Հիշեցնենք, 556 կիլոմետր ընդհանուր երկարություն ունեցող «Հյուսիս–Հարավե միջանցքը ելք կապահովի դեպի Սև ծով և եվրոպական երկրներ Հայաստանի (Մեղրի–Կապան–Գորիս–Երևան–Աշտարակ–Գյումրի–Բավրա) և Վրաստանի տարածքներով։ 1 մլրդ դոլար արժողությամբ ներդրումային ծրագիրն նպատակաուղղված է Հայաստանի հյուսիսի (Վրաստանի հետ սահմանում) և հարավի (Իրանի հետ սահմանում) կապի ապահովմանը տրանսպորտային այնպիսի հաղորդակցությունների միջոցով, որոնք բավարարում են միջազգային բարձր չափանիշներն ու ելք են ապահովում դեպի համաշխարհային շուկաներ։ Ավտոճանապարհը կունենա բետոնե ծածկույթ: Նախագծի իրագործման համար Հայաստանը 500 մլն դոլարի վարկ է ներգրավել Ասիական զարգացման բանկից: Եվս 150 մլն դոլար կտրամադրի Եվրասիական զարգացման բանկը: Հայկական կողմը նախագծի իրացման համար նաև 60 մլն դոլար է ներգրավել Եվրոպական ներրդումային բանկից: Միջանցքի շինարարությունը նախատեսվում է լիովին ավարտել 2019 թվականին: «Հյուսիս-Հարավ» ծագրի առնչությամբ Հայաստանի կառավարությունը հաշվարկել է 2,5 դոլարի խնայողություն յուրաքանչյուր ուղևորի մեկ ժամվա երթևեկության և 1-ական դոլարի խնայողություն 1 տոննա բեռի փոխադրման 1 ժամվա համար: Ինչպես ակնկալում են Հայաստանի իշխանությունները, ծրագիրը թույլ կտա ապագայում մեղմել Ադրբեջանի և Թուրքիայի կողմից շրջափակման հետևանքները, ստանձնել տարանցիկ պետության դեր տարածաշրջանի երկրների բեռանփոխադրումներում, ինչպես նաև միանալ Սևծովյան օղակաձև ավտոմայրուղուն: