Արմինֆո. Հայաստանում, 2018 թվականի հուլիսի 1-ի դրությամբ վնասաբերության գործակիցն աճել է ԱՊՊԱ, բժշկական ապահովագրության և ԿԱՍԿՈ գծով: Ըստ ԱրմԻնֆո գործակալության`Հայաստանի ապահովագրական ընկերությունների Ռենկինգի 30.06.2018թ. տվյալների, ԱՊՊԱ գծով վնասաբերության գործակիցը շուկայում միջին հաշվով ավելացել է 55.6%, մինչև 67%, առողջապահական ապահովագրության համար`41,7%, մինչև 42,5% , իսկ KASKO- ի համար`78.6%, մինչև 70.6%:
Վնասաբերության գործակցի տարեկան միջին աճ է դիտվել նաև արտասահման մեկնողների ապահովագրությունում`14.8%, մինչև 22.7%, գույքի ապահովագրությունում` 2,2%, մինչև 28.4%, ֆինանսական կորուստներից ապահովագրությունում`75,3-ից մինչև 78,9%: Իսկ բեռնափոխադրումների ապահովագրությունում վնասաբերության գործակիցը նվազել է`16% - ից մինչև 10.3%: Գույքի ապահովագրությունում`11,1% -ից մինչև 8%, իսկ ընդհանուր պատասխանատվության ապահովագրությունում`4% -ից մինչև 0.9%: Անփոփոխ է մնացել վնասաբերության գործակիցը միայն դժբախտ պատահարների ապահովագրության հատվածում`6.4%:
Ըստ ԱրմԻնֆո-ի Ռենկինգի, ապահովագրական պրեմիաների ծավալը 2018 թվականի հուլիսի 1-ին գերազանցել է 22 մլրդ դրամը, իսկ հատուցումների ծավալը`10.8 մլրդ.դրամ, տարեկան աճը, համապատասխանաբար`29.6% և 34.9%: Առաջատարներն են ԱՊՊԱ-ն և բժշկական ապահովագրությունը, ընդ որում, ԱՊՊԱ պրեմիաների գծով աճը կազմել է 0,3%,իսկ հատուցումները`20,6%, իսկ բժշկական ապահովագրությունում պրեմիաների աճը կազմել է 2,1 անգամ, իսկ հատուցմները`92,4%, ԿԱՍԿՈ հատվածում`աճը կազմել է 6.3%, իսկ հատուցումները նվազել են 1.2%:
Տեղին է նշել, որ 2017-ի հոկտեմբերի 1-ի Հայաստանում սկսվել է պարտադիր բժշկական ապահովագրության փուլային ներդրումը, սկսած պետական աշխատողների սոցիալական փաթեթից, որի համաձայն, շահառուների թիվը կազմում է մոտ 100 հազար մարդ, որոնք ֆինանսավորվում են Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարության պետական միջոցների հաշվին: Երկրորդ փուլում, 2018 թվականի երկրորդ կեսից, սոցիալական փաթեթը կներառի բնակչության առավել անապահով հատվածին`612 հազար անապահով քաղաքացիների: Միայն մեկ տարի անց, այս երկու փուլերի դրական արդյունքներով, համակարգն ամբողջությամբ կաշխատի Հայաստանում, ընդգրկելով երկրի մնացած բոլոր քաղաքացիներին:
Նշենք, որ Հայաստանում ԱՊՊԱ ներդրման օրից, արդեն 7 տարի, բազմաթիվ քայլեր են ձեռնարկվել այդ հատվածի կատարելագործման համար: Այսպես, 2016-ի մարտից համակարգում ներդրվեց ապահովագրական դեպքերը եվրոպրոտոկոլներով արձանագրելու համակարգը, եթե վնասի շեմը չի անցնում 50 հազար դրամից, որը հետագայում դարձավ 100 հազար դրամ: 2017-ի ապրիլից ԱՊՊԱ շուկայում ներդրվեց ուղղակի հատուցումների համակարգը, երբ ապահովագրական պատահարի դեպքում տուժողը հատուցումն ստաննում է իր ապահովագրական ընկերությունից, որը հետագայում գումարը ետ է վերադարձնում ռեգրեսի սկզբունքով: 2017 թվականի նոյեմբերի 1-ից Ավտոապահովագրողների Բյուրոն ավտոմեքենաների սեփականատերերի համար գործարկեց ԱՊՊԱ պայմանագրերի կնքման առցանց տարբերակը, 5% զեղչով: ԱՊՊԱ պայմանագրերի կնքման էլեկտրոնային ռեժիմի առավելությունները հետևյալն են`առաջինը պարզեցված ընթացակարգն է, քանի որ այն տևում է առավելագույնը 3-4 րոպե, երկրորդը, որ ապահովագրավճարը վճարվում է վճարային քարտի միջոցով, և երրորդը, ապահովագրական պոլիսն անմիջապես ուղարկվում է նշված ապահովադիրին (ավտոմեքենայի սեփականատիրոջը), նրա էլեկտրոնային հասցեին: 2017-ի դեկտեմբերի կեսերին գործարկվեց ևս մեկ հմարավորություն`վճարների կատարումը TelCell, EasyPay և ՄոբիԴրամ, Edram(idram) համակարգերի միջոցով: Աշխատանքներ են տարվում ԱՊՊԱ գործընթացը ստանդարտների նոր մակարդակի հասցնելու ուղղությամբ - մեկ պատուհանի և միասնական հարթակի համակարգին, համաձայն Armenian Single Window for Automative – ASWA նախագծի: Մինչև 2018-ի կեսերը նախատեսվում է գործարկել ապահովագրական պատահարների գրանցման և էլեկտրոնային միասնական համակարգը, Ճանապարհային ոստիկանության հետ համատեղ և ժամանակակից չափանիշներով: Բայց Հայաստանի ապահովագրական շուկայի զարգացումը չի սահմանափակվում միայն ներհանրապետական ընթացակարգերի փոփոխություններով, քանի որ արդեն ավելի քան մեկ տարի քննարկումներ են տեղի ունենում Green Card Բյուրոյի հետ, ավտոքաղաքացիական պատասխանատվության միջազգային ապահովագրության համակարգին Հայաստանի հնարավոր անդամակցության շուրջ:
Նշենք, որ Հայաստանի ապահովագրական շուկայում ներկայումս գործում են 6 ընկերություններ, որոնք աշխատում են 17 ապահովագրական դասերով: