Արմինֆո.Մարտի 29-ին ուժի մեջ է մտել 2018 թվականի փետրվարի 2-ին Ալմաթիում ԵԱՏՄ երկրների կառավարությունների ղեկավարների կողմից ստորագրված Եվրասիական տնտեսական միությունում (ԵԱՏՄ) նույնականացման միջոցներով ապրանքների դրոշմավորման մասին համաձայնագիրը:
«Տվյալ փաստաթուղթը շրջանակային բնույթ է կրում, ինչը թույլ է տալիս ճկուն որոշումներ ընդունել ոչ թե ապրանքների նեղ ցանկի, այլ արտադրանքի ընդլայնված սպեկտրի նկատմամբ մակնշման օգտագործման վերաբերյալ՚, - մեկնաբանել է ԵՏՀ առևտրի հարցերով Կոլեգիայի անդամ (նախարար) Վերոնիկա Նիկիշինան:
Համաձայնագրի հիմնական խնդիրը միության ամբողջ տարածքում մեքենայաընթեռնելի և միմյանց հետ փոխկապակցված նշաններով ապրանքների մակնշման գործընթացների միասնականացումն է։
Այժմ, նախքան իր տարածքում մակնշում մտցնելը, պետությունը պետք է առաջարկ ներկայացնի այս կամ այն ապրանքի վերաբերյալ Միության բոլոր երկրների քննարկմանը։ 3 ամսվա ընթացքում Հանձնաժողովը քննարկում է առաջարկը եւ ընդունում է որոշում: ԵՏՀ-ն նաև որոշում է նոր ապրանքի մակնշման ներդրման բոլոր տեխնիկական և ընթացակարգային փուլերը:
Եթե որոշումը կոնսենսուսով չի ընդունվում, ապա երկու եւ ավելի երկրներ կարող են իրենց տարածքներում մակնշում մտցնել իրենց ազգային օրենսդրությանը համապատասխան, բայց օգտագործելով համաձայնագրում ամրագրված ընդհանուր սկզբունքները: Մնացած երկրները կարող են միանալ` պատրաստ լինելու դեպքում։ Ընդ որում, երկրների տեղեկատվական փոխգործակցությունը միմյանց հետ հնարավոր է ԵՏՀ ինտեգրացիոն տեղեկատվական համակարգի միջոցով:
«Թվային մակնշումը, ըստ էության, թույլ է տալիս հետեւել մակնշված ապրանքին իր ամբողջ կյանքի ցիկլի վրա: Նման մեխանիզմը որոշակի առավելություններ է տալիս բիզնեսին։ Մասնավորապես, փաստաթղթաշրջանառության օպտիմալացումից, բիզնեսի եւ պետության փոխգործակցության գործընթացների արագացումից եւ պարզեցումից բացի, այն թույլ է տալիս բարձրացնել բարեխիղճ ձեռնարկատերերի մրցունակությունը եւ նվազեցնել շուկայի անբարեխիղճ սուբյեկտների հետ գործարքների կնքման ռիսկերը՚, - արձանագրել է Վերոնիկա Նիկիշինան:
Որպես արդյունք ՝ փաստաթղթում ամրագրված նորմերը թույլ կտան ուժեղացնել վերահսկողությունը ԵԱՏՄ-ում ապրանքների շրջանառության նկատմամբ՝ դրանով իսկ նվազագույնի հասցնելով գորշ շրջանառությունը։ Իսկ սպառողներն ստանում են երաշխիք, որ գնված ապրանքը օրինական է։
Ընդհանուր առմամբ, մակնշման համակարգի ներդրումը կարող է նպաստել ապրանքային հոսքերի թվայնացմանը եւ հսկողական համակարգի ձեւավորմանը:
Ապրանքների թվային մակնշումն իրենից ներկայացնում է ապրանքի նույնականացման միջոցների կիրառում և ապրանքի, ինչպես նաև նույնականացման միջոցի մասին տեղեկատվության մուտքագրում մակնշման տեղեկատվական համակարգում։