Արմինֆո.Ի տարբերություն նախորդների ՝ Հայաստանի գործող կառավարությունն անձնական շահ չունի "Գազպրոմի" հետ բանակցություններում։ Մենք բազմիցս հնարավորություն ենք ունեցել համոզվելու, որ նախկին իշխանությունները նման անձնական հետաքրքրություն ունեին մեր սպառողների համար բնական գազի գնագոյացման հարցում։ ԱրմԻնֆո-ին այդպիսի կարծիք է հայտնել տնտեսագետ Վահագն Խաչատրյանը։
"Համոզված եմ, որ մեր իշխանությունները բանակցում են մեր քաղաքացիների և գործարարների համար ընդունելի գազի գնի հասնելու բացառիկ նպատակով։ Կառավարությունն ամեն ինչ կանի քաղաքացիների շահերը պաշտպանելու համար։ Եվ եթե, անգամ, գազի գինը բարձրանա, դրա նպատակահարմարությունը մեղ պետք է համոզի կառավարությունը։ Պետք է նաև շատ պարզ լինի, որ գործող սակագների պահպանումը չպետք է տեղի ունենա մեր պետության արժանապատվության հաշվին", - ընդգծել է նա։
Ընդ որում, տնտեսագետը բավականին տարօրինակ է համարում այն իրավիճակը, երբ ՀԾԿՀ-ն որպես կայացած փաստ է ներկայացնում "Գազպրոմ Արմենիայի" հայտը, մինչդեռ նման հայտ դեռ չկա: Նրա գնահատմամբ՝ նման "նախապատրաստումն" անընդունելի է, քանի որ հասարակության շրջանում ստեղծում է բավական լարված ընդհանուր իրավիճակ։
Ըստ Խաչատրյանի ենթադրությունների՝ գազի ներքին սակագների քննարկումը սահմանին գնի փոփոխության պայմաններում կարող է պայմանավորված լինել դեռևս նախորդ տարի ձեռք բերված համապատասխան պայմանավորվածությամբ։ Ընդ որում, տնտեսագետը համոզված է, որ իրականում, դե ֆակտո, Հայաստանը գազով ապահովում է մեկ ընկերություն՝ "Գազպրոմ" ԲԲԸ-ն, քանի որ "Գազպրոմ Արմենիան" նրա 100% - անոց դուստրն է։ Եվ վերջնական սպառողի համար մատակարարվող գազի արժեքը կազմում է ոչ թե 165 դոլար՝ սահմանին, այլ 290 դոլար՝ 1000 խմ դիմաց։
Միաժամանակ, Խաչատրյանը նշել է, որ 2019 թվականը "Գազպրոմ Արմենիայի" համար դարձել է վերջին 10 տարում նվազագույն շահույթ ստանալու տարի: Նրա խոսքով, ի պատասխան իր հարցմանը, թե արդյոք հնարավոր է, որ պետությունը գազի դիմաց պարտք է կուտակում 1000 խմ դիմաց 150 դոլարից մինչեւ 165 դոլար գնի բարձրացման արդյունքում,ՀԾԿՀ-ից պատասխան է ստացվել, որ սպառողների համար սակագների պահպանումը տեղի է ունեցել բացառապես "Գազպրոմ Արմենիայի" ռեսուրսների խնայողության հաշվին:
Որպես կառավարության հետ բանակցություններում "Գազպրոմ Արմենիայի" կողմից վող խնդիր՝ տնտեսագետը հիշատակել է ներդրումային ծրագրերի առկայությունը, որոնց իրականացումից հրաժարվելը կազդի համակարգի ընդհանուր արդյունավետության վրա: Ընդ որում, այդտ խնդիրը, նրա գնահատմամբ, ունի նաև երկրորդ կողմը, մասնավորապես՝ նման ներդրումների հիմնավորվածությունը։
"Նախկինում մենք բախվել ենք երկրի համընդհանուր գազիֆիկացման ծրագրին։ Սակայն հետագայում հանկարծ պարզվեց, որ սպառվող գազի ծավալները դրանից գրեթե չեն աճել։ Ավելին, 2017-2019 թթ. դրանք անընդհատ նվազում էին։ Այսպիսով, գազաֆիկացման լրացուցիչ ծախսերն ամրագրվել են սակագնի մեջ, սակայն սպառողների թվի աճի բացակայության պայմաններում այդ ծախսերը բեռ են դարձել արդեն գոյություն ունեցող բաժանորդների ուսերին", - նշել է նա։
Նման իրավիճակը տնտեսագետը գնահատում է որպես անգրագետ մենեջմենթի արդյունք։ Այս լույսի ներքո "Գազպրոմ Արմենիան", ըստ նրա, պետք է ամբողջությամբ փոխի իր մոտեցումները երկարաժամկետ ծրագրերի նկատմամբ։ Իհարկե, ՀԾԿՀ-ի հետ համատեղ, որը պետք է դիտարկի "աղմկահարույց" հայտը։
Հունվարի 22-ին ԱԺ-ում կառավարական ժամի ընթացքում պատասխանելով գազի գնի բարձրացման հավանականության մասին վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանին ուղղված պատգամավոր Արման Բաբաջանյանի հարցին ՝ փոխվարչապետ Մհեր Գրիգորյանը նշել է, որ այդ թեմայով արդեն եղել և լինելու են բազմաթիվ քննարկումներ: "Գազպրոմը" պնդում է ներդրումային ծրագիրը։
Հաշվարկները կատարվում են 10 տարվա համար։ Տարաձայնություններ, իհարկե, կան։ Մենք չենք բացառում, որ ապրիլի 1-ից հետո հայտ ներկայացվի։ Բոլոր հարցերի պատասխանները կստացվեն, երբ հայտը ներկայացվի, եւ այդ ժամանակ մենք ներկայացնենք մեր փաստարկները։ Եթե պարզվի, որ սահմանի գնի եւ սակագնի միջեւ մարժան ուռճացված է կամ հիմնավորված չէ, դժվար թե սակագինը հաստատվի", - հայտարարել է փոխվարչապետը։