Արմինֆո. Հայաստանում e-ԱՊՊԱ ապահովագրերի վաճառքի տեմպերը դանդաղում են ՝ 2019թ. 3,6 անգամից մինչև 2020թ. 2.2 անգամ։
Հայաստանի ավտոապահովագրողների բյուրոյի տվյալներով ՝ 2020թ. ընթացքում առցանց ռեժիմով կնքված ԱՊՊԱ պայմանագրերի թիվը հասել է 135 452 –ի։ ԱՊՊԱ պայմանագրերի ընդհանուր քանակում դրանց մասնաբաժինն աճել է՝ 2019թ. 5% - ից մինչև 2020թ. 15%։
Ընդ որում, կնքված ԱՊՊԱ պայմանագրերի ընդհանուր թիվը 2020թ․ կրճատվել է 22,6%-ով՝ կազմելով 930 569։ Հավաքագրված ապահովագրավճարների ծավալը կազմել է 21.1 մլրդ դրամ ($40.3 մլն) ՝ տարեկան 12.9% անկումով։ Եվ դա ԱՊՊԱ ապահովագիր ունեցող փոխադրամիջոցների թվի 12,4% անկման դեպքում։ Հաշվետու ժամանակահատվածում ուժի մեջ մտած ԱՊՊԱ պայմանագրերի թիվը կազմել է 932 368, որոնց թիվը տարեկան կտրվածքով կրճատվել է 22,7% - ով, իսկ դրանց գծով ապահովագրավճարների ծավալը կազմել է 21.2 մլրդ դրամ ($40.5 մլն) ՝տարեկան 12,8% անկումով: Իսկ 2020 թ․ ընթացքում լուծված ԱՊՊԱ պայմանագրերի թիվը կրճատվել է 40,6% - ով ՝ հասնելով 28 787-ի, որոնց դիմաց վերադարձվել է կամ ենթակա է վերադարձի 414.2 մլն դրամի ապահովագրավճար։ Որպես համեմատություն՝ նշենք, որ մեկ տարի առաջ ՝ 2019թ.հունվար – նոյեմբերին, ԱՊՊԱ պայմանագրով տրանսպորտային միջոցների 18,5% աճն ուղեկցվել է ԱՊՊԱ պայմանագրերի 33,2% -ով (ընդ որում ՝ e-ԱՊՊԱ-ի ՝ 3,6 անգամ) եւ հավաքագրված ապահովագրավճարների ծավալի՝ 23,5% աճով։
Մեկ ԱՊՊԱ- պայմանագրի ապահովագրավճարի միջին չափը 2020 թ․ աճել է 12,6% - ով՝ հասնելով 22 623 դրամի: ԱրմԻնֆո-ի վերլուծաբանների ենթադրությամբ, e-ԱՊՊԱ-ի նման բարձր ժողովրդականության հիմնական գործոնը առցանց ռեժիմով պայմանագրեր կնքելիս կիրառվող զեղչն է (5%), ինչին կորոնավիրուսի համաճարակի և աշնանը մոլեգնող երկրորդ ալիքի պայմաններում ավելացել է նաեւ մեկ այլ պատճառ ՝ հաճախորդների հեռահար կոմունիկացիայի եւ սպասարկման անցումը (մարտի 16-ից մինչեւ սեպտեմբերի 12-ը արտակարգ դրության ժամանակ, անվտանգության միջոցների պահպանմամբ՝ արտակարգ դրության վերացումից հետո):
2020 թ․ ներկայացվել է ապահովագրական փոխհատուցում ստանալու 66 619 հայտ, ինչը 15,5%-ով պակաս է 2019թ.նույն ժամանակահատվածի ցուցանիշից: Իսկ վճարումների ծավալը գերազանցել է 14.4 մլրդ դրամ ՝ տարեկան 7% անկումով։ Ընդ որում, 27 956 հայտ վերաբերում է ճանապարհատրանսպորտային պատահարների պարզեցված ձևակերպման (եվրոհաշտարակի) դեպքերին՝ 20,6% տարեկան անկմամբ, որոնց գծով վճարված հատուցումների ծավալը գերազանցել է 2.05 մլրդ դրամ (տարեկան անկումը ՝ 17,4%), իսկ մեկ վճարման միջին չափը՝ 73 175 դրամ (տարեկան դինամիկայի՝ 10,7% անկումից 4,1% աճով):Ընդհանուր ապահովագրական փոխհատուցումների մեկ վճարման միջին չափը կազմել է 216.774 հազար դրամ՝ 10,1%. տոկոս տարեկան աճով: Հարկ է նշել, որ 2020թ.օգոստոսից ի վեր ապահովագրական դեպքերի համար եվրաարձանագրությամբ ուժի մեջ է մտել վնասի ավելի բարձր շեմ՝ 200 հազ. դրամ (նախկին 100 հազ. դրամի դիմաց) ։ Մեկ տարի առաջ ՝ 2019 թվականին արձանագրվել է ապահովագրական փոխհատուցում ստանալու հայտերի 17% աճ, վճարումների ծավալի 11,6% աճ (մեկ վճարման միջին չափի 4,7% անկման դեպքում), ընդ որում՝ ըստ եվրաարձանագրության հայտերի թիվն ավելացել է 2,2%-ով ՝ վճարումների ծավալի 8,7% անկումով (մեկ վճարման միջին չափի 10,7% անկման դեպքում):
ԱՊՊԱ գծով վնասաբերության գործակիցը 2019թ.74 տոկոսից նվազել է մինչև 2020թ. 65 տոկոս։
2020 թվականի արդյունքներով Հայաստանում գործող ԱՊՊԱ պայմանագրով 527 516 փոխադրամիջոց կա: Դրանց թիվը տարեկան կտրվածքով կրճատվել է 74 741 միավորով: Մասնավորապես՝ "Ռոսգոսստրախ Արմենիա" - ում ապահովագրված է 172 904 փոխադրամիջոց, Նաիրի Ինշուրանսում՝ 111 469 միավոր, ԻՆԳՈ Արմենիա-ում ՝ 78 865 միավոր, ՌԵՍՈ-ում՝ 63 290 միավոր, Սիլ Ինշուրանս ում՝ 52 768 միավոր, Արմենիա-Ինշուրանսում՝ 48 420 միավոր:
Հիշեցնենք, որ Հայաստանի ԱՊՊԱ շուկայում ըստ եվրաարձանագրության ապահովագրական դեպքերի ձեւակերպումների համակարգը ներդրվել է 2016 թվականի մարտից՝ ի սկզբանե մինչեւ 50 հազար դրամ վնասի շեմով, որը բարձրացվել է մինչեւ 100 հազար դրամ նույն տարվա սեպտեմբերից ՝ 2020թ.օգոստոսից մինչեւ 200 հազար դրամ բարձրացմամբ: 2017 թվականին մեկնարկել է ԱՊՊԱ գործընթացների անցումը "Armenian Single Window for Automative - ASWA" նախագծի միասնական պատուհանի համակարգին և ապահովագրական շուկայի համար միասնական հարթակին՝ 2014 թվականին ֆրանսիական "Բյուրո Վերիտաս" - ի (Bureau Veritas Inspection Valuation Assessment and Control) հետ կնքված պայմանագրի շրջանակներում: Այդ պահից սկսել են փուլ առ փուլ ներդրվել ՝ միասնական պատուհանի հարթակի միջոցով ԱՊՊԱ ապահովագրերի կնքում (2017թ. հոկտեմբեր), ապահովագրերի առցանց վաճառք (2017թ. նոյեմբեր), վճարային տերմինալների միջոցով ապահովագրերի գնում կանխիկ դրամական միջոցների ընդունման գործառույթով cash-in (2017թ. դեկտեմբեր): Իսկ 2020թ. փետրվարին հաջորդեց ԱՊՊԱ գործընթացի հերթական ավտոմատացումը ՝ ապահովագրական դեպքերի ձևակերպումը ըստ եվրաարձանագրության՝ Aswa բջջային հավելվածի միջոցով։