Արմինֆո. ՀՀ տարածքային կառավարման եւ ենթակառուցվածքների նախարարությունը հույս ունի հաջորդ տարի սկսել "Հյուսիս-Հարավ" ճանապարհի կառուցման ծրագրի 4-րդ տրանշի շինարարական աշխատանքները: Այդ մասին հայտարարել է տարածքային կառավարման եւ ենթակառուցվածքների նախարարի տեղակալ Քրիստինե Ղալեչյանը։
Նրա խոսքով, 4-րդ տրանշը բաղկացած է 3 տեղամասերից (Արտաշատ-Սիսիան, Սիսիան-Քաջարան, Քաջարան-Ագարակ)' 352 կմ երկարությամբ: Այդ նպատակով պետբյուջեից կուղղորդվի 3 մլրդ դոլար:
Ի սկզբանե, ըստ նրա , նախատեսվում է սկսել Քաջարան-Ագարակ 42 կմ երկարությամբ հատվածի շինարարական աշխատանքները: Նշվել է, որ այդ ճանապարհը լինելու է ասֆալտապատ, այլ ոչ թե բետոնապատ: Այս տեղամասի նախագծային աշխատանքները, փոխնախարարի խոսքով, մոտենում են ավարտին: "Հունիսին պատրաստ կլինի վերջնական մանրամասն նախագիծ, իսկ անհրաժեշտ բոլոր փորձաքննությունների անցկացումից հետո մենք կհայտարարենք շինարարության մրցույթ", - ասել է նա:
Բացի այդ, ըստ նախագծի, այդ հատվածում կկառուցվեն ամենաերկար թունելներ, մասնավորապես, Բարբուշատը ՝ 9 կմ, Քաջարանը՝ 7 կմ: Թունելների կառուցման համար, ինչպես նշել է Քրիստինե Ղալեչյանը, կուղղորդեն 300 մլն դոլար: "Եթե այդ նախագիծն իրականացվի, ճանապարհային երթեւեկությունը կհաջողվի կրճատել 2.5 ժամով", - նշել է Նա: Խոսելով "Հյուսիս-Հարավ" ծրագրի ընթացիկ աշխատանքների մասին ՝ փոխնախարարը պատմել է, որ նախօրեին ավարտվել է Արարատի մարզում "Հյուսիս-Հարավ" ծրագրի հերթական տրանշը ՝ 19.6 կմ երկարությամբ:
Ընդ որում, նա հաղորդել է այդ ծրագրի շինարարական աշխատանքներին մասնակցությամբ իրանական կողմի շահագրգռվածության մասին։
Հիշեցնենք, որ 2015 թվականի ապրիլի 14-ին Եվրասիական զարգացման բանկը (ԵԱԶԲ) և Հայաստանի կառավարությունը ստորագրել են Կայունացման և զարգացման եվրասիական հիմնադրամի ներդրումային վարկի մասին $150 մլն-ի համաձայնագիր ' "Հյուսիս-Հարավ" ճանապարհային միջանցքի հարավային հատվածի (Տրանշ-4) կառուցման նախագծի ֆինանսավորման համար: Նախագծի իրականացման սկզբնական ժամկետները ուշացել են, և համաձայնագրում փոփոխություններ են կատարվել ինչպես նախագծի իրականացման ժամկետների, այնպես էլ վարկի մարման պայմանների վերաբերյալ:
Նշենք, որ "Հյուսիս-Հարավ" նախագիծը թույլ կտա իրանական սահմանից մինչեւ վրացական սահման հեռավորությունը 556 կմ-ից կրճատել մինչեւ 490 կմ:
Ճանապարհը էապես կհեշտացնի Սեւ ծով ելքը ոչ միայն Հայաստանի, այլեւ Իրանի համար։ Նախագիծն ի սկզբանե ֆինանսավորվում է Ասիական զարգացման բանկի կողմից տրամադրվող վարկային միջոցներով։ ԱԶԲ-ի հետ կես միլիարդ դոլար տրամադրելու մասին համապատասխան համաձայնագիրը Հայաստանի կառավարության կողմից ստորագրվել է 2009թ. սեպտեմբերին:
Նախատեսվում էր, որ մայրուղու շինարարությունը կավարտվի, նախ, 2016 թվականին, այնուհետև՝ 2019 թվականին, սակայն այսօրվա դրությամբ կատարվել է աշխատանքների միայն մի մասը, և նախագծի իրականացման ժամկետները կրկին հետ են մղվել 5-10 տարով։ Արդյունքում՝ շահագործման է հանձնվել 31 կմ երկարությամբ ճանապարհահատվածը:
Ինչպես ակնկալում են Հայաստանի իշխանությունները, ծրագիրը թույլ կտա Հայաստանին տարանցիկ պետության դեր խաղալ տարածաշրջանի երկրների բեռնափոխադրումների գործում, ինչպես նաեւ միանալ Սեւծովյան օղակաձեւ ավտոմայրուղուն: Անցյալ տարի նախագծի իրականացումը ժամանակավորապես դադարեցվել էր կորոնավիրուսի համավարակի պատճառով: