Արմինֆո.Եվրամիությունը մտադիր է 600 մլն եվրո հատկացնել Հայաստանին Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղու Սիսիան-Քաջարան հատվածի կառուցման համար։ Այդ մասին այսօր լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ հայտարարել մէ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարի պաշտոնակատար Սուրեն Պապիկյանը՝ Թալին-Գյումրի ճանապարհահատվածում շինարարական աշխատանքների ընթացքին ծանոթանալու նպատակով Շիրակի մարզ կատարած այցի ժամանակ:
Այդ գումարը, ըստ նրա, թույլ կտա օգոստոսին հայտարարել մրցույթ տվյալ տեղամասի շինարարության համար։ Ընդ որում, Պապիկյանը նշել է, որ առանց ԵՄ ֆինանսավորման էլ Հայաստանի կառավարությունը պատրաստ էր տեղամասի շինարարության մրցույթ հայտարարել, քանի որ արդեն լիովին պատրաստ են նախագծանախահաշվային փաստաթղթերը: Ֆինանսավորման այլ աղբյուրների բացակայության դեպքում, ինչպես նշել է նախարարի պաշտոնակատարը, կառավարությունը կօգտագործեր սեփական միջոցները մրցույթի անցկացման համար։ "Բայց հիմա շատ լավ է, որ լրացուցիչ ռեսուրսներ են հայտնվել, հիմա կհասկանանք, թե ինչպես ամեն ինչ կազմակերպել", - ասել է նա:
Պաշտոնյան հիշեցրել է նաեւ կամուրջների եւ թունելների կառուցման գծով հարավային հատվածի շինարարական աշխատանքներում իրանական կողմի շահագրգռվածության մասին: Այդ կապակցությամբ նա նշել է, որ Իրանի Իսլամական Հանրապետությունում նախօրեին ավարտվել են ընտրությունները, և ձևավորվում է նոր կառավարություն, ինչից հետո այդ թեմայով բանակցությունները կշարունակվեն:
Ընդհանուր առմամբ, ըստ Պապիկյանի, միայն մինչեւ Քաջարան հարավային հատվածում թունելների կառուցման համար կպահանջվի 1.2 մլրդ դոլար, եւս 250 մլն դոլար' Մինչեւ Ագարակ:
Թալին-Գյումրի տեղամասի առնչությամբ նախարարի պաշտոնակատարը նշել է, որ չինական կապալառուների հավաստմամբ, 50 կմ երկարությամբ հատվածի մի մասը պատրաստ կլինի շահագործման արդեն այս տարվա սեպտեմբերին:
Նշենք, որ "Հյուսիս-Հարավ" նախագիծը թույլ կտա իրանական սահմանից մինչեւ վրացական սահման հեռավորությունը 556 կմ-ից կրճատել մինչեւ 490 կմ: Ճանապարհը էապես կհեշտացնի դեպի Սեւ ծով ելքը ոչ միայն Հայաստանի, այլեւ Իրանի համար։
Նախագիծն ի սկզբանե ֆինանսավորվում է Ասիական զարգացման բանկի կողմից տրամադրվող վարկային միջոցներով։ ԱԶԲ-ի հետ կես միլիարդ դոլար տրամադրելու շուրջ համապատասխան համաձայնագիրը Հայաստանի կառավարության կողմից ստորագրվել է 2009թ. սեպտեմբերին: Հետագայում նախագծին միացել է նաև ԿԶՄՀ-ը, որը համաձայնել է տրամադրել 150 մլն դոլար։
Նախատեսվում էր, որ ավտոմայրուղու շինարարությունը կավարտվի, նախ, 2016 թվականին, այնուհետև՝ 2019 թվականին, սակայն այսօրվա դրությամբ կատարվել է աշխատանքների միայն մի մասը, և նախագծի իրականացման ժամկետները կրկին հետաձգվել են 10 տարով ։ Ընդհանուր առմամբ, նախագիծը, ըստ տարբեր գնահատականների, գնահատվում է 2 մլրդ դոլար, թեեւ ի սկզբանե նախատեսվում էր դրա իրագործմանն ուղղորդել ընդամենը 980 մլն դոլար:
Ինչպես ակնկալում են Հայաստանի իշխանությունները, ծրագիրը երկրին թույլ կտա ապագայում մեղմել Ադրբեջանի եւ Թուրքիայի կողմից շրջափակման հետեւանքները, տարանցիկ պետության դեր խաղալ տարածաշրջանի երկրների բեռնափոխադրումների գործում, ինչպես նաեւ միանալ Սեւծովյան օղակաձեւ ավտոմայրուղուն: Անցյալ տարի նախագծի իրականացումը ժամանակավորապես դադարեցվել էր կորոնավիրուսի համավարակի պատճառով: