Արմինֆո.ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանը հունիսի 10-ին կմեկնի Վրաստան վրաց գործընկերների հետ "Վերին Լարս " հսկիչ-անցագրային կետում տիրող իրավիճակը քննարկելու և լուծում գտնելու նպատակով, իսկ հաջորդ օրը հանդիպում կունենա ռուս գործընկերների հետ: Այդ մասին մասին հայտնի է դարձել ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության ղեկավարի ճեպազրույցի արդյունքում։
Նա նշել է, որ Վերին Լարսի անցակետում ստեղծված լուրջ խնդիրները խոչընդոտում են ռուսական շուկա հայկական արտահանման իրականացմանը: "Այս բոլոր հանդիպումներն ուղղված են բեռնափոխադրումների հետ կապված լոգիստիկ խնդիրների հաղթահարմանը։ Մենք աշխատանքներ ենք տանում տարբեր ուղղություններով, եւ հուսով եմ, որ արդյունքները շուտով տեսանելի կլինեն", - ընդգծել է Քերոբյանը։
Առկա պայմաններում էկոնոմիկայի նախարարը պատմել է, որ գերատեսչությունը լուրջ աշխատանք է տանում արտահանման ուղղությունների դիվերսիֆիկացման ուղղությամբ։ "Որովհետև Հայաստանն այսօր այնպիսի վիճակում է, որ պետք է կարողանա մեծացնել արտահանման աշխարհագրությունը՝ տարբեր ապրանքների մասով", - ասել է նա: Այդ կապակցությամբ նախարարը նշել է նաեւ Եվրոպայի ուղղությամբ մատակարարումների բարդությունները։
Քերոբյանը հաղորդել է, որ գերատեսչությունը մշակել է մեծ տրանսպորտային ծրագիր, որն ուղղված է աշխարհի հետ Հայաստանի լոգիստիկ կապի կտրուկ ավելացմանը: Պաշտոնյան վկայակոչել է Համաշխարհային բանկի ՝ Logistic performance index-ի վարկանիշը, որտեղ Հայաստանը զբաղեցնում է ոչ լավագույն դիրքերը։
"Մենք պետք է ամեն ինչ անենք, որպեսզի Հայաստանի կապն աշխարհի հետ կտրուկ ավելանա, ինչը թույլ կտա բարձրացնել մեր մշակող արդյունաբերության մրցունակությունը", - եզրափակել է նա:
Նշենք, որ Logistic performance index-ը վարկանիշային ցուցանիշ է աշխարհի երկրների լոգիստիկ համակարգերի արդյունավետության համեմատական վերլուծության համար, որը Կազմվում է Համաշխարհային բանկի կողմից 2007 թվականից լոգիստիկ օպերատորների համաշխարհային հարցման հիման վրա, որը չափում է երկրի մատակարարման ողջ լոգիստիկ շղթայի արտադրողականությունը:
Ինդեքսի էությունը երկրի միջին կշռված գնահատումն է վեց առանցքային պարամետրերով, մասնավորապես, մաքսային ստուգման գործընթացի արդյունավետություն (այսինքն ՝ սահմանային հսկողության մարմինների արագությունը, պարզությունը եւ ձեւականությունների կանխատեսելիությունը), առեւտրային եւ տրանսպորտային ենթակառուցվածքի որակը (օրինակ ՝ նավահանգիստները, երկաթուղային ուղիները, ճանապարհները, տեղեկատվական տեխնոլոգիաները), մատակարարումների կազմակերպման պարզությունը մրցունակ գներով, երկրում ներկայացված լոգիստիկ ծառայությունների իրավասությունն ու որակը, բեռներին հետեւելու հնարավորությունը; նպատակակետ ժամանակին առաքման նախատեսված կամ ակնկալվող ժամանակ: Logistic performance index-ի վերջին վարկանիշը հրապարակվել է 2018 թվականին, որի համաձայն, 160 երկրների շարքում Հայաստանը զբաղեցնում է 92-րդ տեղը ՝ 2016-ի 141-րդի փոխարեն:
Հիշեցնենք, որ ս. թ. մայիսի կեսերից "Վերին Լարս" անցակետում նկատվում է մի քանի հազար բեռնատարների կուտակում։ Տարբեր գնահատականներով ՝ Ռուսաստան մուտք գործելու համար Հայաստանից, Վրաստանից եւ Թուրքիայից մինչեւ 3 հազար բեռնատար է սպասում։ Պարապուրդի պատճառով կորուստները գնահատվում են օրական միջինը 600-700 եվրո։ ԱրմԻնֆո-ի թղթակցի հետ զրույցում "Վերին Լարս" անցակետում ՀՀ մաքսային կցորդ Արամ Թանանյանը նշել է, որ "Վերին Լարս" անցակետում կուտակումը պայմանավորված է անցակետի թողունակության սահմանափակ հնարավորություններով։ Նա պարզաբանել է, որ Թուրքիայից Ռուսաստան ապրանքահոսքի էական ավելացման պատճառով "Վերին Լարսը" չի դիմանում ծանրաբեռնվածությանը: