Արմինֆո.Հայաստանի ՀՆԱ-ում արտահանման մասնաբաժինը 2023 թվին 2022 թվականի համեմատ կկրճատվ ։ Հանրապետության ֆինանսական իշխանությունները անկում են կանխատեսում նաև ներմուծման և դրամական փոխանցումների գծով։ Այդ մասին ասված է գալիք տարվա պետական բյուջեի նախագծի բյուջետային ուղերձում։
Ըստ փաստաթղթի, Հայաստանի անվանական ՀՆԱ-ն 7% տնտեսական աճի պայմաններում (այս տարվա արդյունքներով ակնկալվում է 11% աճ) կաճի մինչեւ 9,317.9 մլրդ դրամ՝ 2022թ. վերջին ակնկալվող 8,293.7 մլրդ դրամից եւ 2021թ. փաստացի 6,983.0 մլրդ դրամից: Դոլարի նկատմամբ հայկական դրամի հաշվարկային փոխարժեքը գրանցվել է 404.74 դրամ/1դոլար, եվրոյի նկատմամբ' 405.35 դրամ/1եվրո, բրիտանական ֆունտի նկատմամբ' 467.84 դրամ/1ֆունտ, ռուսական ռուբլու նկատմամբ' 6.72 դրամ/1ռուբլի:
Դեֆլյատորի աճը կկազմի 5 տոկոս՝ այս տարվա արդյունքներով սպասվող 7 տոկոսի եւ 2021 թվականի փաստացի 6,9 տոկոսի դիմաց: Տարեկան գնաճը կկազմի 5,2%՝ 2022թ. արդյունքներով սպասվող 7,4%-ի և 2021թ. փաստացի 3,7%-ի դիմաց: Միջին գնաճը կհասնի 5,6%-ի՝ 2022թ. ակնկալվող 7%-ի եւ 2021թ. 1,2% - ի դիմաց:
ՀՆԱ իրական աճը հանրապետությունում կապահովվի, հիմնականում, տնտեսության հիմնական ճյուղերում ավելացված արժեքի աճով. արդյունաբերությունում' 5.1% (այս տարվա վերջին' 5%, 2021 թվականի փաստացի 3.5% - ի դեպքում), գյուղատնտեսությունում' 3% (2022 թվականի վերջին' 2.2%, և 2021 թվականի համար բացասական 0.6%), շինարարության ոլորտում՝ 9.6% (ս.թ. վերջին սպասվող 16.9%, եւ 2021 թվականին՝ 3.1%), ծառայությունների ոլորտում՝ 8.2% (2022 թվականի համար սպասվող 15.6% - ի և 2021 թվականի արդյունքներով փաստացի 7.9%-ի դիմաց ), մաքուր հարկերի գծով աճը կկազմի 7.2%՝ տարեվերջին ակնկալվող 6.2%-ի և 2021թ. 7.4% - ի փոխարեն։
ՀՆԱ-ի ծախսային բաղադրիչների իրական աճը կլինի հետևյալը. վերջնական սպառումը կաճի 4%-ով (տարեվերջին սպասվող 7,8%-ի և 2021 թվականի փաստացի 4,4% - ի դիմաց), արտահանման գծով աճը կկազմի 9,3%՝ 2022թ. 33,9%-ի և 2021թ. 16,6%-ի փոխարեն, ներմուծման գծով ակնկալվում է 5,8% աճ՝ այս տարվա 21,4%-ի և նախորդ տարվա 12,9%-ի դիմաց:
ՀՆԱ-ի նկատմամբ ընթացիկ հաշիվը կարձանագրի 6,1% անկում՝ այս տարվա արդյունքներով սպասվող բացասական 4,5%-ի և 2021-ի 3,8%-ի դիմաց։ ՀՆԱ-ի ապրանքների և ծառայությունների հաշվեկշիռը հաջորդ տարի կանխատեսվում է -6,6%-ի մակարդակում՝ այս տարի սպասվող -6,7%-ի եւ 2021թ. 8,5%-ի դիմաց: Երկրի ՀՆԱ-ում արտահանման մասնաբաժինը կկրճատվի այս տարվա արդյունքներով ակնկալվող 40,5 տոկոսից մինչեւ 39,9 տոկոս (2021 թվականի 35,1 տոկոս): ՀՆԱ-ի նկատմամբ ներմուծումը նույնպես անկում կարձանագրի՝ այս տարվա արդյունքներով սպասվող 47,2 տոկոսից մինչեւ 46,5 տոկոս (նախորդ տարվա փաստացի 43,6 տոկոս): ՀՆԱ-ում դրամական փոխանցումների մասնաբաժինը կկրճատվի 0,9 տոկոսով ՝ ս. թ. արդյունքներով ակնկալվող 7,4 տոկոսից մինչեւ 6,6 տոկոս (2021 թվականի 9,3 տոկոս):
Հիշեցնենք, որ սեպտեմբերի 29-ին կառավարությունը հավանություն է տվել 2023 թվականի պետական բյուջեի նախագծին։ Ըստ փաստաթղթի, ՀՆԱ-ի նկատմամբ հարկերի հարաբերակցությունը կկազմի 23,7% կամ 2 տրլն 204 մլրդ դրամ, ինչը 280 մլրդ դրամով կգերազանցի ս.թ. ճշգրտված ցուցանիշը, և 360 մլրդ-ով ավելի է 2022թ. հաստատված պետական բյուջեում ամրագրված ցուցանիշից:
2023թ. ծախսերը նախատեսված են 2 տրլն 590 մլրդ դրամ (ՀՆԱ 27,8%) կամ 18,3% - ով ավելի, քան 2022թ. հաստատված բյուջեում, դեֆիցիտը կկազմի ՀՆԱ-ի ընդամենը 3,1%-ը: 2023 թվականին կառավարության պարտքը կկրճատվի մինչեւ ՀՆԱ-ի 50 տոկոսը՝ 2021 թվականի 60,3 տոկոսից պակաս եւ 2022 թվականի արդյունքներով սպասվող 53 տոկոսից պակաս:
Զգալիորեն կաճեն անվտանգության եւ տնտեսական ենթակառուցվածքի բարելավման կապիտալ ծախսերը եւ կկազմեն 557 մլրդ դրամ, ինչը մոտ 200 մլրդ դրամով ավելի է, քան ամրագրված է 2022թ. պետբյուջեում: 2023 թվականին այդ ցուցանիշը կհասնի ՀՆԱ-ի 5,9 տոկոսի՝ ի սկզբանե նախատեսված 4,5 տոկոսի դիմաց: