Արմինֆո. ՀՀ կառավարությունը դեկտեմբերի 8-ին հաստատել է "Հայկական ԱԷԿ" ՓԲԸ-ի 2-րդ էներգաբլոկի շահագործման ժամկետի երկարաձգման շրջանակներում Հայկական ԱԷԿ-ի նոր դիզել-գեներատորային կայանի կառուցման նախագծի մշակման, սարքավորումների մատակարարման, շինմոնտաժային և կարգաբերման աշխատանքների իրականացման համար գնման ընթացակարգի մասնակիցների որակավորման չափանիշների կիրառման մասին " որոշումը:
Ինչպես ասվում է փաստաթղթին կից տեղեկանք-հիմնավորման մեջ, 2021-2022 թվականների ընթացքում Հայկական ԱԷԿ-ում իրականացվել և նախատեսվում են լայնածավալ արդիականացման աշխատանքներ ։ Աշխատանքների մեծ մասն իրականացվում է "ԱԷԿ-ի 2-րդ էներգաբլոկի շահագործման նախագծային ժամկետի երկարաձգման ծրագրի" շրջանակներում (հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության 27.03.2014 թ.թիվ 12 արձանագրային որոշմամբ):
Նախագծի հիմնական մասի ֆինանսավորումն իրականացվել է ՀՀ կառավարության և Ռուսաստանի Դաշնության կառավարության միջև 2015թ. փետրվարի 5 - ի "ՀՀ կառավարությանը պետական արտահանման վարկ տրամադրելու մասին" համաձայնագրով նախատեսված վարկային միջոցների հաշվին (որից 270 մլն ԱՄՆ դոլարը ՝ վարկ, 30 մլն ԱՄՆ դոլար դրամաշնորհ), որը գործել է մինչև 2019թ. դեկտեմբերի 31-ը։
Նշված ժամկետում չավարտված աշխատանքների շարունակական իրականացումն ապահովելու նպատակով կառավարության 2020 թվականի հունիսի 11 - ի որոշմամբ ՀԱԷԿ - ին տրամադրվել է բյուջետային վարկ՝ 63,2 մլրդ դրամի չափով (նախատեսվում էր, որ 2020 թվականին ՀԱԷԿ-ը այդ միջոցներից կստանա 18,7 մլրդ դրամ, 2021 թվականին ՝ 31,5 մլրդ դրամ և 2022 թվականին ՝ 13 մլրդ դրամ) ։ ՀՀ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների այն ժամանակվա նախարար Սուրեն Պապիկյանը հայտարարել էր, որ այդ պահին ռուսական վարկի մնացորդային ռեսուրսը կազմում էր 107 մլն դոլար ։ Նրա խոսքով ՝ օբյեկտիվ եւ սուբյեկտիվ պատճառներով ռուս գործընկերների հետ չի հաջողվել համաձայնության գալ այս մնացորդային ռեսուրսի շուրջ, եւ իշխանությունները երկրի համար ավելի շահավետ են համարել այլ աղբյուրներից միջոցներ գտնելը: Այդ իսկ պատճառով որոշում է կայացվել ներգրավել 63 մլրդ դրամ բյուջետային վարկ։
Այսօրվա որոշման նախագծի համաձայն, արդիականացման կարևորագույն միջոցառումներից մեկը Հայկական ԱԷԿ-ի նոր դիզել-գեներատորային կայանի կառուցումն է։ Որպես ատոմակայանների վթարային էլեկտրամատակարարման, դիզելային գեներատորային կայանքների համակարգ արտակարգ իրավիճակներում բարձր անվտանգությունն ու դրանց խափանման հետևանքները նկատվել են 1986 թ. Չեռնոբիլի ատոմակայանում և 2011 թ. Ֆուկուսիմա ատոմակայանում տեղի ունեցած խոշոր վթարի ժամանակ: "Նախագծի ընդունմամբ առաջարկվում է կիրառել նոր դիզելային գեներատորային կայանի կառուցման աշխատանքների գնման ընթացակարգի մասնակիցների որակավորման չափանիշները, որոնց նպատակն է վերոնշյալ աշխատանքների իրականացումը անհրաժեշտ փորձ ունեցող կապալառուի կողմից", - ասվում է փաստաթղթում: