Արմինֆո. ՀՀ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարար Գնել Սանոսյանն ընդունել է Քաղաքացիական ավիացիայի միջազգային կազմակերպության (ԻԿԱՕ) եվրոպական և հյուսիսատլանտյան բյուրոյի տարածաշրջանային տնօրեն Նիկոլյա Ռալլոյին։
ՏԿԵՆ հաղորդագրության համաձայն, հանդիպման ժամանակ քննարկվել է ՀՀ ավիացիոն ոլորտում առկա վիճակը, զարգացումները, խնդիրները։
Քննարկվել է ՀՀ տարածքում այլ օդանավակայանների շահագործման վերաբերյալ հարցեր։
ԻԿԱՕ պաշտոնյային է ներկայացվել Հայաստանի կողմից իրականացվող քայլերը եվրոմիության կողմից Հայաստանի նկատմամբ կիրառված սահմանափակումների վերացման ուղղությամբ։
Նիկոլյա Ռալլոյին գոհունակություն է հայտնել ՀՀ ավիացիայի զարգացման ուղղությամբ Հայաստանի կողմից իրականացված ջանքերի, ինչպես նաև միջազգային ստանդարտների ներդրման և ՀՀ ավիացիոն ոլորտի օրենսդրությունը միջազգային պահանջներին համապատասխանեցնելու համար։
Նշենք, որ այս տարվա հունվարի 11-ից սկսվել է Եվրոպական միության և Հայաստանի միջև Ընդհանուր ավիացիոն գոտու մասին համաձայնագրի (CAAA) վարչական կիրառումը, որն ուղղված է շուկայական սահմանափակումների վերացմանը և Հայաստանի և ԵՄ-ի միջև ընդհանուր ավիացիոն տարածքի ստեղծմանը: Համաձայնագիրը ներդաշնակեցնում է Հայաստանի ավիացիոն օրենսդրությունը ԵՄ չափանիշներին և ավիացիոն կանոններին: Համաձայն համապարփակ և ընդլայնված գործընկերության համաձայնագրի շրջանակներում ստանձնած պարտավորությունների՝ 2023 թվականին ԵՄ-ն կսկսի համակողմանի աջակցություն ցուցաբերել Հայաստանում քաղաքացիական ավիացիայի կարողությունների զարգացմանը: Բացի այդ, ընթացիկ երկամյա ծրագիրը, որը ֆինանսավորվում է ԵՄ-ի կողմից ՝ ԵՄ ավիացիոն անվտանգության գործակալության (EASA) հետ համատեղ, տեխնիկական աջակցություն է ցուցաբերում ՝ ընդլայնելով աջակցությունը Հայաստանին ՝ ամրապնդելու թռիչքների անվտանգության վերահսկման իր կարողությունները, որի ուղղությամբ աշխատանքներն սկսվել են 2022 թվականի մարտին ։ Մինչդեռ Արևելյան գործընկերության կայքում նշվում է, որ համաձայնագիրը թույլ կտա ԵՄ բոլոր ավիաընկերություններին ուղիղ չվերթներ իրականացնել Եվրամիության ցանկացած կետից դեպի Հայաստանի ցանկացած օդանավակայան: Նույն սկզբունքը կիրառելի է նաև հայկական ավիաընկերությունների համար։ "Կվերացվեն նաեւ Հայաստանի եւ ԵՄ - ի միջեւ թռիչքների բոլոր սահմանափակումներն ու արգելքները, իսկ բաց եւ արդար մրցակցության մասին դրույթները երաշխավորում են խաղի հավասար պայմաններ", - նշվում է հաղորդագրության մեջ: Հիշեցնենք, որ 2020 թվականին հայտնի դարձավ, որ Եվրոպական հանձնաժողովը հայկական ավիաընկերություններին ներառել է ԵՄ թռիչքների անվտանգության թարմացված ցուցակում, այլ կերպ ասած ՝ "սև ցուցակում" ։ Սա նշանակում է, որ հայկական ավիաընկերությունների վրա շահագործման արգելք է տարածվելու Եվրոպական միության շրջանակներում, քանի որ դրանք չեն համապատասխանում անվտանգության միջազգային չափանիշներին: Այս որոշումը հաջորդել է Հայաստանի քաղավիացիայի կոմիտեի և հայկական վեց ավիափոխադրողների աշխատանքի վերլուծությանը ։ "Սև ցուցակում" Հայաստանը հայտնվել է այնպիսի երկրների կողքին, ինչպիսիք են Աֆղանստանը, Անգոլան, Կոնգոն, Նեպալը, Սուդանը և այլն: Օդային անվտանգության "սև ցուցակը", որի պաշտոնական անվանումն է "EU Air Safety List", բաղկացած է երկու հավելվածից: "Ա" հավելվածում ներառված են այն ավիաընկերությունները, որոնց գործունեությունը ԵՄ երկնքում ամբողջովին արգելված է, իսկ "Բ" հավելվածում ՝ ավիաընկերությունները, որոնց նկատմամբ արգելքը գործում է միայն կոնկրետ ինքնաթիռների համար: Հայաստանն ընդգրկված է "Ա" հավելվածում: Սա նշանակում է, որ մուտքը ԵՄ օդային տարածք արգելված է հայկական բոլոր ավիափոխադրողների համար ։