Արմինֆո.Հայաստանում բենզինի գների մասին խոսելիս պետք է հաշվի առնել Այրում - Չարբախ երկաթգծի ֆիքսված ծախսը, ակցիզային, բնապահպանական հարկը։ Այդ փետրվարի 29-ին ԱԺ ամբիոնից հայտարարել է Մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովի նախագահ Գեղամ Գեւորգյանը՝ պատասխանելով երկրում բենզինի բարձր գները նշող խորհրդարանականների հարցերին։
Համեմատելով սակագները ԵԱՏՄ երկրների հետ ՝ նա նշել է, որ Ռուսաստանում և Բելառուսում ավտոմոբիլային վառելիքի գները ցածր են, քանի որ պետությունները սուբսիդավորում են ներքին շուկան: Ղազախստանն ինքն է նավթ արտահանում, իսկ Ղրղզստանը բենզին է ներկրում հարևան Ղազախստանից։ "Եթե ուզում եք 500 դրամ արժողությամբ ապրանքը ստանալ 200 դրամով, ուրեմն պետությունը պետք է սուբսիդավորի դա՝ ձեր վճարած հարկերից, ինչը, իմ կարծիքով, լավագույն լուծումը չէ", - ասել է Մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովի նախագահը:
Նա հեգնանքով առաջարկել է մեր երկրում բենզինի գները համեմատել Գերմանիայի հետ, որից հետո կարելի է ասել, որ "մենք ապրում ենք դրախտում", սակայն այդ հայտարարությունը, ըստ ՄՊՀ ղեկավարի, իրականության հետ ոչ մի ընդհանուր բան չի ունենա՝ մասնագիտական տեսանկյունից:
<Հայաստան մատակարարվող բենզինի ծավալը կազմում է ընդամենը 250 հազար տոննա, որից օգտվում են սահմանափակ թվով սպառողներ, քան այդ մասին խոսվում է: Ընդ որում, մեծ մասը գնվում է պետական հատվածի կողմից", - ասել է նա։
Միեւնույն ժամանակ, Գեւորգյանը հաղորդել է, որ անցյալ տարի Հայաստանի բենզինի շուկայում հայտնվել են 2 նոր տնտեսվարող սուբյեկտներ, ինչի առնչությամբ ամենախոշոր խաղացողի մասնաբաժինը կրճատվել է 10 տոկոսով:
Նշենք, որ 2023 թվականի վերջին Հայաստանի Մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովը վարույթներ էր հարուցել բենզին ներկրող չորս խոշորագույն ընկերությունների ՝ SPC Energy Group - ի, Flash-ի, Mega Trade-ի և Max Oil-ի նկատմամբ։ Արձանագրվել է բենզինի գնման և իրացման գների անհամապատասխանություն, ինչի կապակցությամբ տնտեսական մրցակցության պաշտպանության մասին օրենսդրության պահպանման նկատմամբ վերահսկողություն սահմանելու նպատակով հանձնաժողովը կատարել է գնագոյացման և գնային քաղաքականության ուսումնասիրություն: Դիտարկվել են բենզինի գների փոփոխությունները, մասնավորապես, Երևանի բենզալցակայաններում։
2022 և 2023 թվականների տեղեկատվության ուսումնասիրության և համադրման արդյունքում վերոնշյալ ընկերությունների մոտ արձանագրվել են ձեռք բերվող բենզինի ծախսային բաղադրիչի, այսինքն ՝ գնման և բացթողնման գների անհամապատասխանություններ (այդ թվում ՝ չհիմնավորված ուռճացված և ցածր գնային քաղաքականության դրսևորումներ)։
Համարվում է, որ Հայաստանում ամենաթանկարժեք բենզինն է հետխորհրդային տարածքում ։ Բենզալցակայաններում վառելիքի 1 լիտրը, միջին հաշվով, արժե 500 դրամ (1.20 եվրո)։ Վիճակագրական տվյալների համաձայն, Հայաստանում բենզինը 2023 թվականի վերջին՝ 2022 թվականի վերջի համեմատ, թանկացել է 25.5 տոկոսով%, իսկ դիզվառելիքը ՝ 0.5% - ով։