Արմինֆո. Մեր հիմնական նպատակն է զարգացնել ոչ միայն ներմուծումը Հնդկաստանից, այլև հնարավորություն տալ մեր արտադրողներին մուտք գործել հնդկական շուկա։ Այդ մասին հայ-հնդկական գործարար համաժողովի հարթակներում նշել է էկոնոմիկայի փոխնախարար Նարեկ Տերյանը։
"Մենք մեծ ներուժ ենք տեսնում երկու երկրների միջև հարաբերությունների զարգացման գործում ։ Ապրանքաշրջանառությունն աճում է։ Մասնավորապես, 2023 թվականին փոխադարձ առևտրի ծավալն աճել է ավելի քան 7 տոկոսով ՝ հասնելով 380 մլն դոլարի", - ասել է նա։
Փոխնախարարը նաև նշել է, որ պատմականորեն երկու երկրները բավականին կապված են և մոտ են միմյանց: Մասնավորապես, նա ուշադրություն է հրավիրել այն հանգամանքի վրա, որ շատ հնդիկ ուսանողներ բարձրագույն կրթություն են ստանում Հայաստանում։
Միաժամանակ, Տերյանի խոսքով, վերջին երկու տարիների ընթացքում Հնդկաստանից բավականաչափ աշխատանքային միգրանտներ բավականին հաջող զբաղված են Հայաստանի աշխատանքային շուկայում՝ բազմաթիվ ոլորտներում:
Պատասխանելով Իրան-Հնդկաստան-Հայաստան առևտրային երթուղու վերաբերյալ ԱրմԻնֆո-ի հարցին' Նարեկ Տերյանը նշել է, որ նախագիծը բավականին սերտորեն քննարկվում է գործընկերների հետ՝ եռակողմ ձևաչափով: "Բայց այս պահին ես չէի ցանկանա մանրամասներ հայտնել։ Կարող եմ ասել, որ կան նաև փորձնական բեռներ, որոնք անցնում են այդ երթուղով, բայց որպեսզի դա լինի կայուն տրանսպորտային ուղի, դեռ շատ անելիք կա", - նշել է նա։ Այդ համատեքստում նա նշել է, որ քննարկվում են Չաբահար նավահանգստում Հայաստանի մասնակցության տարբեր ձևաչափեր։
Հիշեցնենք, որ Իրանը մտադիր է երկրի հարավում Օմանի ծոցում (Չաբահար նավահանգիստ) և Պարսից ծոցում (Բենդեր Աբբաս, Իմամ Խոմեյնի և Խորրամշահր նավահանգիստներ) տեղակայված նավահանգիստները իրանական երկաթուղիների ցանցի միջոցով միացնել Սև և Կասպից ծովերում տեղակայված նավահանգիստներին: Ծոցի միացումը Սև ծովին կմիացնի չորս հիմնական ծովային ավազաններ, մասնավորապես ՝ Օմանի ծոցը, Կասպից ծովը (Իրան - Ադրբեջան), Սև ծովը (Վրաստան, Բուլղարիա) և Միջերկրական ծովը (Հունաստան):
Հարավային Կովկասում Հայաստանը միակ երկիրն է, որը ԵԱՏՄ անդամ է և, հետևաբար, ծառայում է որպես ուղիղ կամուրջ Իրանի և դաշինքի միջև, ինչը հստակ ընդգծում Է Պարսից ծոց - Սև ծով միջազգային տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքի կարևորությունն Իրանի համար:
Դեռևս 2021 թվականի մարտին Իրանում Հնդկաստանի դեսպանը հայտարարել էր, որ երկիրը պատրաստվում է Հայաստանը ներառել իրանական Չաբահար նավահանգստով ստեղծվող "Հյուսիս - Հարավ" տրանսպորտային միջանցքում ։ Նույն թվականի օգոստոսին ՀՀ-ում Հնդկաստանի դեսպանությունում ԱԳ նախարարի պաշտոնակատար Արմեն Գրիգորյանը հայտարարել էր, որ Երևանն ուշադրությամբ հետևում է "Հյուսիս-Հարավ" միջազգային տրանսպորտային միջանցքի նախագծում Հնդկաստանի ակտիվ ներգրավվածությանը և Չաբահար նավահանգստի զարգացման հարցում Հնդկաստանի շահագրգռվածությանը և պատրաստ է մասնակցել այդ ծրագրի իրականացման աշխատանքներին:
2023 թվականի մայիսին ՀՀ վարչապետի որոշմամբ ստեղծվել է միջգերատեսչական աշխատանքային խումբ, որը պետք է քննարկի միջազգային մուլտիմոդալ արագընթաց երթուղու գործարկման և Իրանի Չաբահար նավահանգստում օպերատորական գործունեության իրականացման հարցերը ։ Նույն թվականի հունիսին էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանը հաղորդել էր, որ Հայաստանը կարող է օպերատոր դառնալ Իրանի Չաբահար նավահանգստում ։