Արմինֆո.ԱՄԷ Air Arabia ավիաընկերությունը պատրաստվում է Հայաստանի դեմ հայց ներկայացնել արբիտրաժային դատարան՝ ազգային ավիափոխադրող Fly Arna ավիաընկերության պատճառով: Այդ մասին ասվում է Global Arbitration Review-ի հաղորդագրությունում։
Fly Arna-ի բաժնետոմսերի 49% - ը պատկանում է Air Arabia ավիաընկերության հետ փոխկապակցված Արաբական International Business Company-ին, նույնքան էլ Հայաստանի պետական հետաքրքրությունների ֆոնդին՝ ANIF, որի լուծարման մասին հայտարարվել է այս տարվա մայիսին, և բաժնետոմսերի 2% - ը լիբանանահայ գործարար Վարուժան Ներգիզյանի սեփականությունն է:
Հիշեցնենք, որ Fly Arna-ն ստեղծվել է 2021 թվականի դեկտեմբերին, սակայն ստեղծումից 1,5 տարի անց այն բախվեց խնդիրների։ Մասնավորապես, 2024 թվականի հունվարի 30-ին Fly Arna-ն պաշտոնապես հայտարարեց թռիչքների դադարեցման մասին, ինչը, իբր, պայմանավորված էր ընկերության կողմից իրականացվող գործառնական փոփոխություններով: "Ավիաընկերությունն աշխատում է իր ուղևորների ծառայությունների և սպասարկման շուտափույթ վերականգնման ուղղությամբ", - ասվում էր ավիաընկերության հայտարարությունում:
Ավելի վաղ ԱրմԻնֆո-ն հաղորդել էր Fly Arna-ում խնդիրների առկայության մասին, որոնք առաջացել էին, առաջին հերթին, հայկական կողմից ավիաընկերության ստեղծման ժամանակ ստանձնած պայմանների չկատարման պատճառով: Խոսքը, առաջին հերթին, պետության կողմից ավիաչվերթների կատարման ծախսերի փոխհատուցման մասին էր։ Ավիափոխադրողը դադարեցրել էր թռիչքները հունվարի 10-ից։ Մինչ այդ ավիափոխադրողի հիմնական բաժնետերերից մեկը՝ Air Arabia-ն, հետ էր կանչել իր երկու ինքնաթիռներից մեկը։ Ստեղծված իրավիճակից ելնելով՝ Հայաստանի ազգային ավիափոխադրողի աշխատակիցները պահանջում էին վճարել աշխատավարձի պարտքը։ ԱրմԻնֆո-ում ստացված դիմումում ասվում էր, որ իր գործունեության կարճ ժամանակահատվածում Fly Arna-ն կարողացել է շահել ուղևորների վստահությունը' մի շարք ուղղություններով ցույց տալով բարձր ցուցանիշներ: Ընկերությունը դարձել է հայկական միակ ավիաընկերությունը, որը հաջողությամբ անցել է օդային տրանսպորտի միջազգային ասոցիացիայի (ԻԱՏԱ) շահագործման անվտանգության աուդիտը և ստացել համապատասխան հավաստագիր: Օդանավերի շահագործման ողջ ժամանակահատվածում ավիաընկերության չվացուցակով չվերթների OTP (On Time Performance) ցուցանիշը կազմել է 95-98%:
Սակայն անհայտ պատճառներով որոշում է կայացվել դադարեցնել ավիաընկերության գործունեությունը։ Հունվարին Fly Arna-ն կատարեց իր վերջին չվերթը, իսկ մարտի 19-ին ավիաընկերության աշխատակիցները ծանուցում ստացան, որ վերջինս դադարեցնում է իր գործունեությունը։
Մասնավորապես, ազգային փոխադրողն աշխատակիցներին տեղեկացրել է, որ մայիսի 19-ին ստորագրված պայմանագրերը կդադարեցվեն։ Միևնույն ժամանակ, ավիաընկերությունը պարտավորվել է վճարել արձակման նպաստ ՝ միջին ամսական աշխատավարձի չափով։ Այնուամենայնիվ, չնայած վերը նշվածին, ավիաընկերության աշխատակիցների ապրիլ և մայիս ամիսների աշխատավարձը, ինչպես նաև արձակման վճարը աայդպես էլ չեն վճարել: Աշխատակիցները նամակներ են ուղարկել Fly Arna ավիաընկերությունը կառավարող Air Arabia-ի կառավարման մարմիններին: Պատասխան նամակներում Air Arabia-ի ներկայացուցիչներն առաջարկել են դիմել ԱՆԻՖ-ին, քանի որ իրենք այլևս ավիաընկերության անունից գործելու լիազորություն չունեն: Մեկ այլ նամակում Air Arabia ավիաընկերության ներկայացուցիչը հայտնել է, որ ԱՆԻՖ-ը մշտապես լուծում չի գտնում և չի համաձայնում ընկերության լուծարման առաջարկվող սխեմային: Հունիսի 3-ին ավիաընկերության աշխատակիցները նամակ են հղել ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանին, սակայն նամակը վերահասցեագրվել էր Պետական գույքի կառավարման կոմիտե:
Հիշեցնենք, որ մայիսի 23-ին կառավարության նիստում որոշում է կայացվել լուծարել Հայաստանի պետական հետաքրքրությունների ֆոնդը (ԱՆԻՖ): Որոշման հիմնավորումներում նշված չեն հիմնադրամի լուծարման պատճառներն ու հիմքերը, ինչպես նաև պարզ չէ, թե ինչ է լինելու ANIF-ի և նրա դուստր ընկերությունների ներդրումների հետ:
Հիմնադրամում կոռուպցիոն հանցագործությունների մասին գրել է "Հետք" պարբերականը: Ավելի վաղ ԱՆԻՖ - ի գործունեության ուսումնասիրությամբ զբաղվում էին միանգամից երեք մարմիններ՝ Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովը, Արժույթի միջազգային հիմնադրամը, Պետական վերահսկողական ծառայությունը։ Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովը (ԿԿՀ) հետաքրքրվել է ԱՆԻՖ-ի գործունեությամբ ՝ Երևանի ներկայիս քաղաքապետ Տիգրան Ավինյանի նկատմամբ վարույթի շրջանակում, որը վերաբերում էր նրա կողմից մի քանի պաշտոնների համատեղմանը: Վարույթը հարուցվել է 2022 թվականի դեկտեմբերին: