Արմինֆո. Հայաստանը հավակնում է դառնալ համակցված (մուլտիմոդալ) բեռնափոխադրումների տարանցիկ երկիր: Այս մասին դեկտեմբերի 19-ին հայտարարել է ՀՀ տրանսպորտի, կապի և ՏՏ նախարար Վահան Մարտիրոսյանը, ամփոփելով տարվա արդյունքները:
Նախարարը հիշեցրել է, որ նոյեմբերի 19-ին փորձնական նպատակով 2 կոնտեյներ ջրային ճանապարհով հասցվել է Փոթի, իսկ հետո երկաթուղով` Երասխ կայարան, իսկ այնտեղից` Իրան: Նման փոխադրումները հայկական կողմին ու նրա գործընկերներին թույլ են տալիս վերլուծել ճանապարհին առաջացած պրոբլեմները, ինչպես նաև համատեղ ջանքերով փորձել վերացնել դրանք: Հայաստանի տարածքով միջազգային բեռնափոխադրումների ավելացման ծրագիրը, ըստ նախարարի, գտնվում է նախարարության գործունեության առաջնահերթությունների թվում: «Կոնտեյները Փոթիից Երասխ է հասցվել 38 ժամում, ինչը բավական լավ ցուցանիշ է», - ասել է նա:
Ըստ Վահան Մարտիրոսյանի, նախատեսվում է մոտ ապագայում կազմակերպել է ծրագրի 2-րդ փուլը - փոխադրումներ իրականացնել Իրանից դեպի Եվրոպա: «Հուսով ենք, որ հաջորդ տարի այդ նախագիծը ձեռք կբերի կոմերցիոն բնույթ», - ասել է ՀՀ տրանսպորտի նախարարը:
Իրանից դեպի Եվրոպա և հակառակ ուղղությամբ լՀայաստանի համակցված փոխադրումների տարանցիկ նորուժի օգտագործման հեռանկարները «Հարավկովկասյան երկաթուղու» կողմից ներկայացվեցին «Armenia EXPO 2016» ցուցահանդեսում, որը կայացավ Թեհրանում: Ըստ ընկերության մամուլի ծառայության հաղորդագրության, ցուցահանդեսի շրջանակներում այցելուները ծանոթացել են ՀԿԵ գործունեության հիմնական ուղղություններին, բեռնափոխադրումների զարգացման հեռանկարներին, Հայաստանի երկաթուղային տրանսպորտի զարգացման ծրագրերին, երկաթուղային ուղևորափոխադրումների աշխարհագրությանը, զբասաշրջային տուրերին, Երևանում նոր կոնտեյներային թերմինալի ստեղծման նախագծի հետ:
Տեղեկացվել է, որ մուլտիմոդալային փոխադրումների նախագծի շրջանակներում նախատեսվում է կազմակերպել ավտոմոբիլային տրանսպորտով իրանական բեռների տեղափոխում Հայաստանի տարածք /Երասխ/, այնտեղից երկաթուղային տրանսպորտով մինչև Սև ծովի վրացական նավահանգիստներ, իսկ այնտեղից արդեն լաստանավով դեպի Եվրոպա: Արդեն քաղաքական որոշում է կայացվել Ագարակ-Սիսիան բետոնապատ ճանապարհն ասֆալտապատով փոխարինման վերաբերյալ՝ Ագարակ-Սիսիան ճանապարհահատվածի արագ կառուցման նպատակով: Դա ամենադժվար հատվածն է, ինչը թույլ կտա կրճատել ճանապարհը 70 կմ-ով, իսկ ժամանակային կտրվածքով՝ 2,5 ժամով: Շինարարությունը նախատեսվում է ավարտել երեք տարվա ընթացքում: Մեկ մլրդ դոլար արժողությամբ ներդրումային ծրագիրն նպատակաուղղված է Հայաստանի հյուսիսի (Վրաստանի հետ սահմանում) և հարավի (Իրանի հետ սահմանում) կապի ապահովմանը տրանսպորտային այնպիսի հաղորդակցությունների միջոցով, որոնք բավարարում են միջազգային բարձր չափանիշներն ու ելք են ապահովում դեպի համաշխարհային շուկաներ։ Ավտոճանապարհը կունենա բետոնե ծածկույթ:
Նախագծի իրագործման համար Հայաստանը 500 մլն դոլարի վարկ է ներգրավել Ասիական զարգացման բանկից: Եվս 150 մլն դոլար կտրամադրի Եվրասիական զարգացման բանկը: Հայկական կողմը նախագծի իրացման համար նաև 60 մլն դոլար է ներգրավել Եվրոպական ներրդումային բանկից: Միջանցքի շինարարությունը նախատեսվում է լիովին ավարտել 2019 թվականին: Ինչպես ակնկալում են Հայաստանի իշխանությունները, ծրագիրը թույլ կտա ապագայում մեղմել Ադրբեջանի և Թուրքիայի կողմից շրջափակման հետևանքները, տարանցիկ պետության դեր ստանձնել տարածաշրջանի երկրների բեռանփոխադրումներում, ինչպես նաև միանալ Սևծովյան օղակաձև ավտոմայրուղուն: