Արմինֆո.Հայաստանի կառավարությունը հստակ գիտակցում է տնտեսական իրողությունները, ինչի արդյունքում, չնայած տարեվերջին բյուջեում ամրագրված ՀՆԱ 4,9 տոկոս աճի սպասումների ճշգրտմանը՝ մինչեւ մոտ 7 տոկոս, 2020 թվականի արդյունքներով կանխատեսում է ընդամենը 4,9 տոկոս աճ: Այդ մասին ԱրմԻնֆո-ի թղթակցի հետ զրույցում ասել է ԵՊՀ գործարարության և բիզնեսի ամբիոնի վարիչ Կառլեն Խաչատրյանը:
Նշենք, որ Հայաստանի պետբյուջեի համաձայն ՝ ՀՆԱ-ի աճը 2019 թվականի արդյունքներով կկազմի 4,9 տոկոս։ Արդեն 2020 թվականի բյուջեում Ֆինանսների նախարարությունը իր սպասումները սրբագրել է մինչև 6,3 տոկոս, ՀՀ ԿԲ վերջին կանխատեսման մեջ այդ ցուցանիշը բարձրացվել է մինչև 6,9 տոկոս: Այդուհանդերձ, նախօրեին ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարել է, որ հանրապետությունը 2019 թիվը կփակի մոտ 7 տոկոս տնտեսական աճով։ Այնուամենայնիվ, 2020 թվականի բյուջեի նախագիծը տարեվերջին ՀՆԱ-ի աճը կանխատեսում է նույն 4,9 տոկոսի մակարդակում: Moody' s գործակալության գնահատականներով՝ Հայաստանում իրական ՀՆԱ-ի աճը միջնաժամկետ հեռանկարում կարող է կազմել մոտ 5,5-6 տոկոս առաջիկա մի քանի տարիների ընթացքում, Եվրասիական զարգացման բանկը (ԵԱԶԲ) 2019 թվականի արդյունքներով կանխատեսում Է ՀՆԱ - ի 6 տոկոս աճ, իսկ Համաշխարհային բանկը ՝ 5,5 տոկոս՝ 2020 թվին մինչեւ 5,1 տոկոս, իսկ 2021 թվին՝ 5,2 տոկոս դանդաղումով:
Խաչատրյանի խոսքով՝ որքան էլ իշխանությունն ու փորձագիտական հանրությունը ամսական դրական ցուցանիշներ հայտարարի տնտեսական ակտիվության աճի վերաբերյալ ՝ 6 տոկոսից մինչեւ 7 տոկոս, հասկանալի է, որ վիճակագրական տվյալներում բավական մեծ է երրորդ երկրներից ավտոմեքենաների ներմուծման նման գործոնի տեսակարար կշիռը։ Իսկ այդ աղբյուրը կփակվի արդեն 2020 թվականի հունվարի 1-ից ՝ ավտոտրանսպորտային միջոցների մաքսային ձեւակերպման համաեւրասիական նոր կանոնների կիրառման առնչությամբ։ Ոչ պակաս կարեւոր է նաեւ հանքարդյունաբերության տեսակարար կշիռը, որը լրջորեն տուժել է Ամուլսարի ոսկու հանքավայրի շինարարության կասեցման կապակցությամբ:
Այս ամենը, փորձագետի ասելով, խոսում է այն մասին, որ Հայաստանի տնտեսական զարգացման իներցիան 2020 թվականին և հաջորդ տարիներին վտանգված կլինի, ինչով էլ պայմանավորված կլինի ՀՆԱ-ի աճի վերաբերյալ կառավարության զուսպ կանխատեսումը ։ "Արդյունքում՝ Հայաստանի կառավարությունը, չնայած այն հանգամանքին, որ այսօր ավելի շատ եկամուտներ է հավաքում, այդ թվում՝ նաև կոշտ վարչարարության շնորհիվ, հակված չէ ներկայում շատ ծախսել ապագայում խնդիրներից խուսափելու համար ՝ ձեւավորելով համապատասխան պահուստներ", - նշել է տնտեսագետը:
Ինչպես կարծում է փորձագետը, հաջորդ տարվա բյուջեն հավատարիմ է հին ավանդույթներին։ "Ցավոք, 2020 թվականի պետբյուջեն կառուցված է հին տրամաբանությամբ՝ նույն կառուցվածքը, նույն հատկացումներն ըստ ոլորտների։ Ընդհանուր առմամբ, 2020 թվականի պետական բյուջեն տնտեսական հեղափոխություն իրականացնելու համար նախադրյալներ չի ընձեռում", - եզրափակել է Կառլեն Խաչատրյանը։