Հինգշաբթի, 16 Հունվարի 2020 14:53
Կարինա Մելիքյան

RAEX-Europe-ը հաստատել է Հայաստանի վարկանիշը "BB -" մակարդակում՝ "դրական" կանխատեսմամբ

RAEX-Europe-ը հաստատել է Հայաստանի վարկանիշը "BB -" մակարդակում՝ "դրական" կանխատեսմամբ

Արմինֆո.  Եվրոպական RAEX-Europe վարկանիշային գործակալությունը հաստատել է Հայաստանի ինքնիշխան կառավարության (SGC) վարկանիշը "BB -" (կառավարության վարկունակության բավարար մակարդակ) մակարդակում՝ ազգային արժույթով եւ արտարժույթով:

Ինչպես նշվում է ԱրմԻնֆո-ին տրամադրված պաշտոնական մամլո հաղորդագրությունում, "դրական" կանխատեսմամբ Հայաստանի վարկանիշների հաստատումն արտացոլում է տնտեսական աճի պահպանվող բարձր տեմպերը, որոնց նպաստում են ֆիսկալ հաշվեկշռի կայունացումը եւ պետական պարտքի մակարդակի նվազեցումը: Բացի այդ, դրամավարկային և հարկաբյուջետային քաղաքականության որակը մնում է արդյունավետ և համարժեք։

 

"Այդուհանդերձ, պետական պարտքը ենթակա է արժութային ռիսկերի և շարունակում է բարձրանալ։  Բացի այդ, տնտեսությունը կախված է ներմուծումից, հիմնական առևտրային գործընկերներից, ինչպես նաև արտերկրից դրամական փոխանցումներից ։  Վերջապես, վճարային հաշվեկշիռը մնում է բացասական, թուլացնելով երկրի արտաքին դիրքը, ինչը վարկանիշը զսպող առանցքային գործոններից մեկն է", - նշել է RAEX-Europe-ի վերլուծաբան Ելենա Կոլոկոլովան։

 

Տնտեսությունը զգալի աճ է ցուցադրում 2019 թվականին: Տնտեսությունը ցույց է տվել բարձր գործարար ակտիվություն 2019 թվականի երեք եռամսյակների ընթացքում, ինչը պայմանավորված էր զգալի ներքին սպառմամբ եւ ներդրումներով, հիմնականում, շինարարության հատվածում: Ինչ վերաբերում է արտադրությանը, ապա առավել աճը դիտվել է հանքարդյունաբերության ոլորտում, որտեղ արտադրությունը տարեսկզբից ի վեր աճել է 45.2% - ով: Այդուհանդերձ, էներգետիկ հատվածը, որը տնտեսության դիվերսիֆիկացման համար կարեւոր ճյուղ է համարվում, նույն ժամանակահատվածում կրճատվել է 3,5 տոկոսով։

 

2019 թվականի համար իրական ՀՆԱ-ի կանխատեսվող աճը կազմում է 6-7 տոկոս, ինչն ամենաբարձր ցուցանիշն է կովկասյան տարածաշրջանում: Lydian International օտարրեկրյա ընկերության կողմից Ամուլսարում իրականացվող ոսկու արդյունահանման խոշոր նախագիծը ներկայում բախվում է շրջակա միջավայրի պաշտպանության ոլորտում լիցենզավորման խնդիրներին: Չնայած դրան՝ ոսկու արդյունահանման նոր  ձեռնարկության բացումը դրական ազդեցություն կունենա տնտեսության աճի վրա։

 

Բանկային հատվածը մնում է կայուն: Առեւտրային բանկերը լավ կապիտալացված են եւ ունեն բավարար իրացվելիություն: 2019   թվականի հոկտեմբերի դրությամբ կարգավորիչ կապիտալի ցուցանիշը ըստ ռիսկի կշռված ակտիվների կայուն է՝ 17.5%-ի մակարդակում: Ժամկետանց վարկերի և վարկերի ընդհանուր ծավալի հարաբերակցությունը մնացել է կայուն՝ 5,2% մակարդակում, սակայն ակտիվների իրական որակը կարող է ավելի ցածր լինել վարկերի ընդհանուր զանգվածի աճի պատճառով։   Եկամտաբերության ցուցանիշները մնացել են զուսպ. 2019 թ. հոկտեմբերին ակտիվների շահութաբերությունը  կազմել է 1.7%, իսկ կապիտալի շահութաբերությունը՝ 11.1%., չնայած համապատասխանաբար 0.1 տ.կ. եւ 1.7 տ.կ.՝ տարեցտարի բարելավմանը:

 

Ակնկալվում է, որ ներքին վարկավորումը 2019 թվականին կաճի 4 տ.կ.-ով՝ մինչև ՀՆԱ-ի 67% - ը, քանի որ վարկերի ընդհանուր ծավալը տարեսկզբից աճել է 13% - ով: Դա, հիմնականում, առնչվում է մասնավոր անձանց ֆինանսավորմանը (27% աճ), այլ ոչ թե կորպորատիվ վարկավորմանը որն անհրաժեշտ է տնտեսության աճի համար։  Սպառողական վարկավորման արագ աճը վերահսկելու համար ՀՀ Կենտրոնական բանկը 2020 թվականի հունվարից  խստացրել է կապիտալի բավարարիության գործակիցը ՝ ներդնելով Բազել III-ի երեք ստանդարտ՝ համակարգային նշանակություն ունեցող բանկերի համար բուֆեր, կապիտալի պահպանման բուֆեր եւ հակացիկլային բուֆեր:  Նոր պահանջների նպատակն է նաև ստեղծել լրացուցիչ պահուստներ բանկային համակարգը արտաքին ցնցումներիցւ և ֆինանսական անկայունության ամրապնդումից պաշտպանելո  համար:

 

"Չնայած դրական միտմանը՝ ֆինանսական դոլարիզացիան նախկինի պես բարձր է մնում, քանի որ 2019 թվականի նոյեմբերին համախառն վարկերի 50% - ը եւ ռեզիդենտների համախառն ավանդների 47,3% - ը տրամադրվել է արտարժույթով։  Ավելին, ամբողջ բանկային համակարգի ակտիվների ավելի քան 42 տոկոսը կենտրոնացած է երեք խոշորագույն բանկերի վրա", - նշվում է RAEX - Europe-ի հաշվետվությունում։

 

Պետական պարտքի կառուցվածքը մնում է կայուն։ 2019 թվականին Հայաստանը մոտեցել է նպատակային ցուցանիշին՝ 2018 թվականին ներդրված ֆիսկալ կանոնով սահմանված ՀՆԱ-ի նկատմամբ պարտքի 50%-ին: Ըստ նախնական տվյալների, պետական պարտքը կկազմի մոտավորապես  ՀՆԱ-ի 51% - ը և բյուջեի եկամուտների 212% - ը։

 

Պետական պարտքի կառուցվածքը շարունակում է մնալ կայուն։ 2019թ. նոյեմբերին կարճաժամկետ պարտքը կազմում էր ընդհանուր պարտքի 4,6%-ը, պարտավորությունների 15%-ն ուներ լողացող տոկոսադրույք: Իսկ արտարժույթով պարտքը մնացել է ավելի բարձր՝ 78,6 տոկոսի մակարդակում, այնուամենայնիվ, պարտքի այդ տեսակը մնում է հիմնականում արտոնյալ։

 

2019-ի սեպտեմբերին կառավարության կողմից թողարկված 10-ամյա եվրոպարտատոմսերը, որոնք ներկայացվել են ԱՄՆ դոլարով, ունեն մոտ 2.3 տ.կ. եկամտաբերություն ԱՄՆ պարտատոմսերի նկատմամբ, համեմատելի մարման ժամկետով, որն արտացոլում է համեմատաբար ցածր ռիսկը:

 

ԿԲ-ն շարունակում է իր էքսպանսիոնիստական դրամավարկային քաղաքականությունը։  Ցածր գնաճը Կենտրոնական բանկին թույլ է տվել  երկու անգամ նվազեցնել վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 0.25 տոկոսային կետով՝ 2019-ին հասցնելով մինչև 5.5%: Այնուամենայնիվ, 2019 թվականի երրորդ եռամսյակում գնաճը կազմել է 1%, որն ավելի ցածր է, քան ի սկզբանե սպասվում էր, եւ զգալիորեն ցածր է ՀՀ ԿԲ-ի նախնական 4% թիրախից:

 

RAEX-Europe-ի սպասումների համաձայն, ԿԲ-ի խթանող դրամավարկային քաղաքականությունը կշարունակվի, որպեսզի գնաճը մոտենա 2020-ի նպատակին: "Դրամավարկային քաղաքականության տրանսմիսիոն մեխանիզմի արդյունավետության աճը կայուն արժութային փոխարժեքի հետ միասին դրականորեն է անդրադարձել դոլարիզացման նվազման միտումների վրա", - նշվում Է հաշվետվությունում:

 

Ֆիսկալ միջավայրը շարունակում է բարելավվել: Զսպող ֆիսկալ քաղաքականությունը թույլ է տվել 2019 թվականի էլ ավելի կրճատել 2019 թ. բյուջեի պակասուրդը՝ նախապես մինչև ՀՆԱ-ի 1,5 տոկոսի չափով, ինչը 0,7 տոկոսային կետով քիչ է, քան ի սկզբանե նախատեսված էր պետական բյուջեի մասին օրենքում, եւ 0,3 տոկոսային կետով պակաս՝ նախորդ տարվա համեմատությամբ: Դա կապված է մեծ հարկային մուտքերի, ինչպես նաև սահմանված բոլոր կապիտալ ծախսերի չկատարման հետ։

 

Միջնաժամկետ հեռանկարում RAEX-Europe-ը նախկինի պես ակնկալում է, որ հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կշարունակի մնալ զգուշավոր, բայց պակաս զուսպ, քանի որ կառավարությունը 2020 թվականից հաստատել է նոր հարկային քաղաքականություն ՝ հարկային բեռի նվազեցման, ստվերային տնտեսության դեմ պայքարի եւ հարկային վարչարարության բարելավման նպատակով: Ձեռնարկությունների եկամտահարկը իջեցվել է 2 տ.կ.՝ մինչեւ 18,0%, իսկ ոչ ռեզիդենտ կազմակերպությունների համար շահութահարկը՝ 5 տ.կ.՝  մինչեւ 5.0%, իսկ եկամտահարկը փոխվել է ֆիքսված 23%-ի: Գործունեության հատուկ տեսակների համար ավելի բարձր հարկերը եւ որոշ հարկային արտոնությունների վերացումը պետք է փոխհատուցեն տոկոսադրույքների նվազումը: Սակայն գործակալությունը ուշադրությամբ կհետեւի հարկային նոր բարեփոխման հետեւանքներին՝ բյուջե հարկային մուտքերի ձեւավորման եւ բնակչության եկամուտների անհամաչափության փոփոխության տեսանկյունից:

 

2020-2022 թթ. միջնաժամկետ ծախսերի կանխատեսման համաձայն, տեղի կունենա բյուջետային ծախսերի կառուցվածքի փոփոխություն, առավել առաջնային կդառնան կապիտալ ծախսերը, իսկ բյուջեի դեֆիցիտի նպատակային մակարդակը ՀՆԱ-ի նկատմամբ կկազմի շուրջ 2,2 տոկոս:

 

Արտաքին դիրքը շարունակում է վատթարանալ։ Հայաստանի ընթացիկ գործառնությունների հաշվի ակնկալվող դեֆիցիտը 2019 թվականին կազմում է ՀՆԱ-ի 7,3% - ը: Երկիրը մեծապես կախված է ներմուծումից, և սպասվում է, որ առևտրային հաշվեկշռի դեֆիցիտը 2019 թվականին կաճի մինչև ՀՆԱ - ի 18% - ը, ինչը 3 տոկոսային կետով ավելի բարձր է, քան 2018 թվականին ՝ հիմնական արտահանման ապրանքի ՝ պղնձի հանքաքարի անբարենպաստ գների պատճառով։  Առեւտրային դեֆիցիտը մասնակիորեն փոխհատուցվել է արտերկրից եկող փոխանցումների աճով, որոնք տարեկան կտրվածքով 6 տոկոսով աճել են 2019 թվականի III եռամսյակում: Միջազգային պահուստները բավարար են 2019թ. նոյեմբերին 2.4 մլրդ դոլարի մակարդակում ' 8 անգամ ծածկելով կարճաժամկետ պարտքը:

 

2020 թվականի հունվարից սկսած Հայաստանի վրա կազդեն Եվրասիական տնտեսական միության (ԵԱՏՄ) անդամ չհանդիսացող երկրներից ներմուծման նոր մաքսատուրքերը , ինչպիսիք են ԱՄՆ-ը, Բրազիլիան եւ Ուկրաինան՝ պոտենցիալ մեծացնելով ներմուծման վերջնական արժեքը: Բացի այդ, ՌԴ-ում սննդամթերքի արտադրության նկատմամբ ներմուծման փոխարինման քաղաքականության արդյունքները նույնպես կարող են բացասաբար ազդել հարեւան երկրների արտահանման վրա:

 

2019 թվականի վերջին ստորագրվել է նոր մեկ տարվա պայմանագիր 2020 թվին նույն պայմաններով Հայաստան գազի մատակարարման շուրջ (մոտ 30% զեղչով)։  Չնայած այդ պայմանագրի ստորագրմանը՝ գոյություն ունի 2021 թվականին գազի գնի աճի ռիսկ, ինչն էապես կազդի առեւտրային հաշվեկշռի վրա:

 

2019 թվականին կառավարությունն ընդունել է հնգամյա ծրագիր, որում շարադրված են միջազգային հարաբերությունների զարգացման հիմնական ուղղությունները եւ հակակոռուպցիոն քաղաքականությունը ՝ ներդրումային միջավայրի բարելավման նպատակով: Չնայած երկրի ներուժին՝ 2019 թվականին ՀՆԱ-ի նկատմամբ ՕՈՒՆ-ի ներհոսքը կմնա 2 տոկոսի մակարդակում, ինչը վերջին հինգ տարվա միջին ցուցանիշն է:

 

Վերջում, ինչպես նշվում է RAEX-Europe-ի հաշվետվությունում, Լեռնային Ղարաբաղի շուրջ Ադրբեջանի հետ հակամարտությունը մնում է չկարգավորված, եւ դրա էսկալացիան նախկինի պես թաքնված ռիսկ է ներկայացնում: Ավելին, տարածաշրջանում առևտրային և քաղաքական լարվածության աճը բացասական ազդեցություն ունի Հայաստանի հիմնական առևտրային գործընկերների վրա։

 

Հայաստանի սուվերեն վարկանիշի վերաբերյալ RAEX-Europe-ի ամբողջական հաշվետվությունը կարդացեք. https://raexpert.eu/reports/Research_report_Armenia_10.01.2020.pdf (Անգլերեն տարբերակ):

 

Գործակալության մասին տեղեկանք. Rating-Agentur Expert RA GmbH (RAEX-Europe), անկախ եվրոպական վարկանիշային գործակալություն, որը փոխկապակցված է RAEX վարկանիշային գործակալությունների միջազգային խմբի հետ: 2015 թվականից գործակալությունը հավատարմագրվել է Արժեթղթերի եւ շուկաների եվրոպական կարգավորիչի (ESMA) կողմից եւ ունի վարկունակության արտաքին գնահատման ինստիտուտի (ECAI) պաշտոնական կարգավիճակ: Գործակալության գրասենյակը գտնվում Է Մայնի Ֆրանկֆուրտում (Գերմանիա)։  Գործակալության նպատակն է ամենախիստ կարգավորմանն ու էթիկական կանոնակարգին համապատասխան վարկանիշների շնորհումը ոչ ֆինանսական ընկերություններին, ֆինանսական ինստիտուտներին, ապահովագրական ընկերություններին, տարածաշրջաններին ու երկրներին: AmRating ազգային վարկանիշային գործակալությունը RAEX - Europe-ի գործընկերն է Հայաստանի Հանրապետությունում:

Հոդվածներ նույն թեմայից
 Երկուշաբթի, 15 2019 Հուլիսի

Արմինֆո.

AmRating գործակալությունը եվրոպական Rating-Agentur ExpertRA GmbH-ի աջակցությամբ թողարկել է Հայաստանի բանկային համակարգի վերաբերյալ հերթական ամփոփումը
 Չորեքշաբթի, 29 2019 Մայիսի

Արմինֆո.2018 թվականի ապրիլ-մայիս ամիսների ՙթավշյա հեղափոխության՚ հետ կապված  քաղաքական մրրկայնության ֆոնին Հայաստանի բանկային համակարգը ցույց տվեց հուսալիության բարձր աստիճան, որի վկայությունն են

 Կիրակի, 20 2019 Հունվարի

Արմինֆո.

Rating-AgenturExpertRAGmb-ն հաստատել է Հայաստանի ինքնիշխան պետական վարկանիշի “BB” կարգը. Կանխատեսումը՝ “Կայուն”
 Շաբաթ, 21 2018 Հուլիսի

Արմինֆո. Rating-Agentur Expert RA GmbH Եվրոպական ռեյթինգային գործակալությունը հաստատել է Հայաստանի վարկային ինքնիշխան պետական վարկանիշը /Կառավարության վարկունակության բավարար մակարդակ(SGC)/ «BB-» կարգում՝ ինչպես ազգային, այնպես էլ արտարժույթով: Վարկանիշի կանխատեսումը գնահատված է որպես կայուն, ինչը նշանակում է միջին հեռանկարային կտրվածքով վարկանիշի պահպանման բարձր հավանականություն: Այդ մասին ասված է RAEX-Europe-ի՝ ԱրմԻնֆո ստացված վարկանշային զեկույցում»
«Կայուն կանխատեսմամբ «BB-» կարգում Հայաստանի վարկանիշերի հաստատումը հիմնավորվում է նաև ուժեղ և կայուն բանկային հատվածով, հետևողական և կայուն տնտեսական աճով, դրամավարկային քաղաքականության արդյունավետությամբ և իշխանությունների կողմից բյուջետային կոնսոլիդացման միջոցների կատարելագործմամբ: Այնուամենայնիվ, Հայաստանի վարկունակությունը դեռևս սահմանափակված է դոլարացման բարձր մակարդակով, պետական պարտքի շեմի աճով և արտաքին պոտենցիալ ցնցումներին ենթարկվածության բարձր աստիճանով՝ հաշվի առնելով դրամական փոխանցումներից, ինչպես նաև ապրանքների ներմուծումից և արտահանումից երկրի էական կախվածությունը: Ավելին, չնայած մենք գտնում ենք, որ վերջերս տեղի ունեցած քաղաքական ցնցումները ազդեցություն չեն ունենա երկարաժամկետ վարկունակության վրա՝ դա կարող է վնասել ներդրողների վստահությանը և բացասական ազդեցություն ունենալ տնտեսության մեջ կատարվող ներդրումների վրա», -ասում է Rating-Agentur Expert RA GmbH գործակալության վարկանիշային մասնագետ Հեկտոր Ալվարեսը:
Ռեյթինգի վրա ազդող հիմնական գործոնները հետևյալն են.
Դրական գործոններ.
1. 2017 թվականին բյուջեի դեֆիցիտի և ՀՆԱ-ի հարաբերակցությունը կազմել է 4,8%՝ լինելով սպասված մակարդակից 1,5 կ.կ. բարձր՝ ռուսաստանյան ապահովված փոխառության օգտագործման պատճառով: Չնայած այդ գերազանցմանը՝ դեֆիցիտը դեռևս փոքրանում է 2016 թվականի հետ համեմատ, երբ այն կազմում էր ՀՆԱ-ի 5,6%-ը՝ բարելավելով կոնսոլիդացնող ջանքերը: Բյուջետային նոր մարտավարության կիրարկումը ապահովում է առաջխաղացումը և հաշվի առնելով այդ հանգամանքը՝ Rating-Agentur Expert RA GmbH փորձագետները սպասում են դեֆիցիտի նվազում 3% նշագծից ցածր:
2. Բանկային համակարգը բավականին հաստատուն է: Կապիտալացման մակարդակը նույնպես բավականին համաչափ է․ 2018թ մարտ ամսվա կապիտալի համարժեքության հարաբերակցությունը կազմել է 18,7% և պահպանում է կայունությունը: Բացի այդ, վարկային ընդհանուր պորտֆելում ժամկետանց վարկերի բաժինը կազմել է 5,4%՝ ֆիքսելով վերջին երկու տարվա ընթացքում շարունակվող կրճատում: Եվ, վերջապես, հստակ աճել է նաև եկամտաբերությունը, որի մասին վկայում է ROA-ի 1,4% աճը: Չնայած այն հանգամանքին, որ ՀՆԱ-ում բանկերի ակտիվների բաժինը անփոփոխ է մնացել՝ արձանագրվել է 2017 թվականին ՀՆԱ-ում վարկերի մասնաբաժնի մինչև 58,2% աճ։
3.Պետպարտքի կառուցվածքը մնում է կայուն, քանի որ այն գործակալության կողմից Հայաստանի վարկանիշի վերջին վերանայումից հետո գրեթե չի փոխվել: 2018 թ. մայիսի դրությամբ կարճաժամկետ պարտքը կազմել է ընդհանուր պարտքի 2,6%-ը, 13,8%-ն ունեցել է լողացող տոկոսադրույք, իսկ արտարժույթով արտահայտված պարտքը մնում էր 81,8%-ի մակարդակի վրա: Ընդ որում, պարտքի այդ մասը բարենպաստ պայմաններում է գտնվում:
4. Հայաստանի տնտեսությունը մնում էր կայուն: 2017 թվականին իրական ՀՆԱ-ն աճել է 7,5%-ով, և այդ ցուցանիշը գործակալության նախկինում սպասված շեմից էապես բարձր է: Զգալի աճը հիմնականում պայմանավորված է եղել արդյունաբերական հատվածի, առևտրային հատվածի, ծառայությունների բնագավառի և շինարարության ծավալների աճի տեմպերի առավել բարձր արագությամբ: Աճի խթանը տեղափոխվեց նաև 2018 թ. I եռամսյակ, սակայն գործակալության փորձագետները 2018 թվականին ակնկալում են արտադրության իրական ծավալների աճի ավելի ցածր արագություն:
5. Հայաստանի Կենտրոնական բանկի ֆունդամենտալ դրամավարկային քաղաքականությունը նպաստել է 2017 թվականին գնաճի չնչին արագացմանը 2,6% հունվար-դեկտեմբեր ժամանակաշրջանի համար, տարեկան 1%ի ներքո՝ 4% թիրախային շեմի դիմաց: Գործակալության փորձագետները գտնում են, որ նման սցենարի պահպանման դեպքում Կենտրոնական բանկի կողմից կարելի է սպասել վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի իջեցում: Ընդհանուր առմամբ, գործակալությունը դրական է գնահատում բարձր վստահություն վայելող և փոխանցման բարելավված գործիքներ ունեցող դրամավարկային քաղաքականության արդյունավետությունը, քանի որ այն նպաստել է վարկային դրույքաչափերի իջեցմանը, որն իր հերթին հանգեցրել է ներդրումների սպառման աճին և կարգավորել գների մակարդակը:
Սահմանափակող գործոններ:
1. 2025 թվականին մարման ժամկետով 10Y կարգի ԱՄՆ պետարժեթղթերի և հայկական դոլարային բոնդերի միջև բաշխումն ընդունելի է 3,3%-ով;
2. Ոսկու/արժութային միջազգային պահուստները 2017 թ նոյեմբեր ամսից կտրուկ անկում են ապրում, սակայն դեռ մնում են բավարար մակարդակի վրա: 2018 մայիս ամսվա դրությամբ դրանք կազմում էին $2 միլիարդ, որը հավասար է պետական պարտքի 32,6%-ին, իսկ կարճաժամկետ պարտքը դրանք ծածկում են ավելի քան 11 անգամ;
3. Բնակչության մեկ շնչի հաշվով ՀՆԱ-ն 2017 թ. գնահատվում է $9.5 հազար, և այդ թիվը համարվում է չափավոր բարենպաստ՝ նավթի հետ չկապված և տարածաշրջանային առումով համանման երկրների համեմատությամբ (RNOD) /ինչպիսիք են՝ Վրաստանը, Ղրղըզստանն և Տաջիկստանը/;
4. Սպառողական գների մակարդակը Հայաստանում 2017 թվականին աճել է 2,6%-տոկոսով (2016թ դեկտեմբերի համեմատությամբ): Սակայն նվազեցման միտումը վերարտադրվել է 2018 թվականի II եռամսյակում, որի արդյունքում գնաճը հունիսին /2017 թ հունիսի համեմատությամբ/ կազմել է 0,9%;
5.Ակնկալվում է, որ ֆիսկալ/հարկային քաղաքականության որակն էապես կբարելավվի ֆինանսական կարգապահուըթյանը և պոտենցիալ անսպասելի ցնցումների կլանման նպատակով համակարգի ճկունության ավելացմանն ուղղված ֆիսկալ կառուցվածքի նորացման արդյունքում: Հարկային նոր օրենսգիրքը նույնպես պետք է պարունակի պետական ծախսերը և անհրաժեշտության դեպքում,նախատեսի պարտքի նվազեցում;
6. Երկրում ինստիտուցիոնալ զարգացումը մնում է ընդունելի, քանզի գոյություն ունեն գործարարության համար բարենպաստ պայմաններ՝ օրենքի չափավոր գերակայության և կառավարության թափանցիկության պայմանների ներքո: Սակայն կորուպցիան դեռևս մնում է տնտեսական աճի հիմնական արգելակը:
Բացասական գործոններ:
1. 2017 պետական պարտքը ավելացել է՝ հասնելով ՀՆԱ-ի 53,5%-ի և պետբյուջեի եկամուտների 252,2% տոկոսի, իսկ ընդհանուր պետպարտքը հասել է ՀՆԱ-ի 59%-ի: Այնուամենայնիվ, 2018 թ. մայիս ամսվա դրությամբ կառավարության և ընդհանուր պետպարտքը բացարձակ արտահայտմամբ նվազել է: Գործակալության փորձագետներն ակնկալում են, որ ՀՆԱ-ում Հայաստանի արտաքին պարտքը կմնա 55%-ոց շեմից ցածր մակարդակում:
2. Գործազրկության մակարդակը դեռևս բարձր է՝ 18,9% 2017 թվականին;
3. Հայաստանի ֆոնդային շուկան դեռևս զգալի թերզարգացած է: Շուկայական կապիտալացումը կազմել է ՀՆԱ-ի ընդամենը 2,56%-ը՝ ցուցաբերելով չնչին բարելավում վերջին վեց տարվա կտրվածքով;
4. Տնտեսության մեջ մրցունակությունը օլիգոպոլիաների առաջնորդության պայմաններում դեռևս ցածր է: Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի մրցունակության համաշխարհային ռեյթինգում 138 երկրների շարքում Հայաստանը զբաղեցրել է 73-րդ տեղը, և տնտեսությունը զգալի չափով կախված է ներմուծումից:
Սթրեսային գործոններ:
1. Ֆինանսական դոլարացումը մնում է բարձր մակարդակի վրա, սակայն աստիճանաբար իջեցումը շարունակվում է. 2018 թ մայիսի դրությամբ արտարժույթով վարկերն ու դեպոզիտները հավասար են եղել վարկային և դեպոզիտային պորտֆելների ընդհանուր ծավալի համապատասխանաբար 60% և 53,2% տոկոսին /սթրեսի թույլ գործոն/;
2. Լեռնային Ղարաբաղի շուրջ Ադրբեջանի հետ հակամարտությունը մնում է չհանգուցալուծված, և էսկալացիան նույնպես դեռևս լատենտային ռիսկ է մնում /սթրեսի շատ թույլ գործոն/;
https://raexpert.eu/reports/Research_report_Armenia_20.07.2018.pdf
Նշենք, որ 2018 թ փետրվարին Rating-Agentur Expert RA GmbH-ն բարձրացրել է Հայաստանի ինքնիշխան պետական վարկանիշը (SGC) “B+” /Կառավարության վարկունակության չափավոր ցածր մակարդակ/ դիրքից մինչև “BB-” Կառավարության վարկունակության բավարար մակարդակ/ ինչպես ազգային, այնպես էլ արտարժույթով, դրա հետ մեկտեղ բարձրացնելով Հայաստանի վարկային միջավայրի վարկանիշը (CCE) “B” կարգից /երկրի վարկային միջավայրի չափավոր ցածր որակ/ մինչև “B+” /երկրի վարկային միջավայրի չափավոր ցածր որակ/ ՝ ազգային արժույթով և արտարժույթով։

Rating-Agentur Expert RA GmbH ՀՀ GmbH և AmRating համատեղ թողարկել են Հայաստանի բանկային համակարգի վերաբերյալ հաշվետվություն
 Երեթշաբթի, 8 2018 Մայիսի

Արմինֆո. Եվրոպական վարկանիշային գործակալությունը Rating- Agentur Expert RA GmbH և Հայաստանի AmRating վարկանիշային գործակալությունը թողարկել են Հայաստանի բանկային համակարգի վերաբերյալ համատեղ զեկույցը, ներկայացնելով հիմնական ոլորտային ռիսկերը և միտումները:

Rating-Agentur Expert RA Gmb-ն Հայաստանի սուվերեն վարկանիշը «B +»-ից բարձրացրել է մինչև «BB-», իսկ վարկային միջավայրի վարկանիշը`«B» - ից «B +»
 Չորեքշաբթի, 7 2018 Փետրվարի

Արմինֆո.Rating-Agentur Expert RA Gmb-ն Հայաստանի սուվերեն վարկանիշը «B+»-ից (կառավարության վարկունակության չափավոր ցածր մակարդակ, SGC) բարձրացրել է մինչև «BB-» (կառավարության վարկունակության բավարար մակարդակ), ինչպես ազգայիյ արժույթով, այնպես էլ արտարժույթով, միաժամանակ բարձրացնելով նաև Հայաստանի վարկային միջավայրի վարկանիշը (CCE), «B»-ից (երկրի վարկային միջավայրի չափավոր ցածր որակ) մինչև «B+» (երկրի վարկային միջավայրի չափավոր ցածր որակ), արտարժույթով և ազգային արժույթով: Այս մասին ԱրմԻնֆո-ին տեղեկացվել է RAMS-Europe- ից:

ԱՎԵԼԱՑՆԵԼ ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
Ներմուծեք թվանշաններն     


Նորություններ


Արտ. փոխարժեքները
25.02.2020
RUB7.31-0.12
USD478.33-0.09
EUR517.46-0.09
GBP621.404.33
CAD359.81-0.07
JPY43.330.35
CNY68.110.00
CHF487.69-0.10



Փնտրել ըստ օրերի

Պետական պարտատոմսեր

Issue volume

10 billion

Volume of T-bills for placement

200 million

Volume of submitted competitive applications

200 million

Volume of satisfied bids

200 million

Yield at cut-off price

 5.8314%

Maximum yield

 5.8314%

Мinimum yield

 5.8314%

Weighted average yield

 5.8314%

Number of participants

2

The maturity date of T-bills

03.02.2020

ArmEx

 

СПРОС (Покупка)

USD

Средневзв. Цена

482,00

ПРЕДЛОЖЕНИЕ (Продажа)

  USD

Средневзв. Цена

-

СДЕЛКИ

USD

Цена откр.

482,00

Цена закр.

482,00

Мин. Цена

482,00

Макс. Цена

482,00

Ср/взв. Цена

482,00

-0,16

Кол-во сделок

1

Объем (инвал.)

200 000

0бъем (драм)

96 400 000