Արմինֆո.Հայաստանը Հնդկաստանին առաջարկել է Պարսից ծոց-Սև ծով միջանցք գործարկել, որը թույլ կտա հնդիկ առևտրականներին կապել Ռուսաստանի և Եվրոպայի հետ։ Այդ մասին ասվում է Esopomic Times պարբերականում։
Առաջարկը հնչեցվել էր անցյալ շաբաթ հայկական պատվիրակության Հնդկաստան կատարած այցի շրջանակներում, որի կազմում ընդգրկված էին բարձրաստիճան պաշտոնյաներ եւ փորձագետներ:
Առաջարկվող միջանցքը, որը կանցնի Հյուսիս-Հարավ միջազգային տրանսպորտային միջանցքին (INSTC) զուգահեռ, ուղղված կլինի Մումբայի միացմանը Բենդեր Աբասին՝ Իրանում, այնուհետև՝ Հայաստանի հետ և հետագայում դեպի Եվրոպա կամ Ռուսաստան ՝ շրջանցելով Ադրբեջանը, որի հետ Հնդկաստանը թույլ հարաբերություններ ունի Թուրքիայի և Պակիստանի հետ սերտ կապերի ֆոնին:
Պարսից ծոց-Սև ծով միջանցքը լավ տեղավորվում է Հնդկաստանի ծրագրերի մեջ, քանի որ այն լրացուցիչ երթուղիներ է փնտրում Եվրոպա դուրս գալու համար ՝ շրջանցելով Սուեզի ջրանցքը և խուսափելով Ռուսաստանի և Արևմուտքի առճակատման բացասական հետևանքներից:
Հղում անելով ՀՀ կառավարության աղբյուրներին ՝ ET-ը հաղորդում է, որ Հայաստանը, որի կապերը Հնդկաստանի հետ վերջին տարիներին վերելք են ապրել, ինչին նպաստել է պաշտպանական արտադրանքի արտահանումը, դիմել է հնդկական ներդրումների համար ՝ Հայաստանի տարածքում միջանցք կառուցելու համար։ "Հաշվի առնելով արտասահմանյան խոշոր ենթակառուցվածքային նախագծերում հնդկական ընկերությունների մասնակցության մեծ փորձը և Հնդկաստան-Եվրոպա տրանսպորտային միջանցքի գործարկման հարցում Հնդկաստանի շահագրգռվածությունը Իրանով և Վրաստանով՝ Հայաստանը նախատեսում Է բանակցություններ սկսել Հնդկաստանի հետ ՝ քննարկելու նախագծում հնդկական ֆինանսավորման և հնդկական ընկերությունների ներգրավումը", - նշում է աղբյուրը:
Ռուս-ուկրաինական հակամարտության սկզբից Հնդկաստանի առևտուրը Ռուսաստանի հետ բազմակի աճել է Մումբայը Իրանի և Կասպից ծովի միջով Ռուսաստանի հետ կապող երթուղով։ Ադրբեջանը INSTC-ի շրջանակներում առանցքային տարր է, սակայն դանդաղում է ենթակառուցվածքային կապի ավարտի հարցում։ Հայաստանը պատմականորեն ամուր քաղաքական և գործնական կապեր ունի Իրանի հետ։
Քաղաքական եւ տնտեսական ռազմավարական հետազոտությունների երեւանյան կենտրոնի հիմնադիր եւ նախագահ, APRI-Armenia-ի ավագ գիտաշխատող Բենիամին Պողոսյանն այս կապակցությամբ նշել է, որ քանի որ նոր սառը պատերազմը խաթարում է Ռուսաստանի եւ Արեւմուտքի տնտեսական եւ քաղաքական հարաբերությունները, Ռուսաստանի եւ Եվրոպայի սահմանով անցնող բեռների ցանկացած լայնամասշտաբ տարանցումը չափազանց ռիսկային է թվում միջազգային լոգիստիկ եւ ապահովագրական ընկերությունների համար:
<Միևնույն ժամանակ, Սուեզի ջրանցքի շրջանցմամբ Եվրոպա մուտք գործելու համար Հնդկաստանի լրացուցիչ առևտրային ուղիների անհրաժեշտությունը մնում է արդիական: INSTC-ի շուրջ քննարկումներին զուգընթաց Իրանը 2016 թվականին առաջ է քաշել Պարսից ծոց-Սև ծով միջազգային տրանսպորտային միջանցքի նոր նախագիծ, որը պետք է Հարավային Կովկասով Իրանը միացնի Եվրոպայի հետ ։ Բանակցությունները դադարեցվել են Covid - ի համավարակի պատճառով, սակայն նախագծի բոլոր պոտենցիալ մասնակիցները՝ Իրանը, Հայաստանը, Վրաստանը, Ադրբեջանը, Բուլղարիան եւ Հունաստանը, իրենց շահագգրգռվածությունը են հայտնել մասնակցության հարցում", - նշել է նա։