Չորեքշաբթի, 29 Մարտի 2023 16:19
Կարինա Մելիքյան

Ապրիլի 1-ից ուժի մեջ է մտնում ԱՊՊԱ սակագների ազատականացումը. մեկնաբանում է «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերությունը

Ապրիլի 1-ից ուժի մեջ է մտնում ԱՊՊԱ սակագների ազատականացումը. մեկնաբանում է «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերությունը

Արմինֆո. Հայաստանի ապահովագրական շուկայում 2023 թվականի ապրիլի 1-ից նախատեսվում է անցում կատարել ԱՊՊԱ գների ազատականացում։ Փաստորեն, ապահովագրական ընկերությունները մրցակցության սլաքները հաճախորդների սպասարկման որակից կտեղափոխեն գների գրավչությանը։ Արդյո՞ք սա նոր խթան կհանդիսանա ապահովագրական շուկայի զարգացման համար՝ ցույց կտա ժամանակը, որի ընթացքում ապահովագրողների միջև մրցակցությունը կձևավորի արդյունավետ գնագոյացում ՝ ակտուարական հաշվարկներում առավելագույն ճշգրտության հասնելու ճանապարհով: Եվ այդ դեպքում յուրաքանչյուր մեքենայի սեփականատեր կվճարի վթարի ռիսկի մակարդակին համապատասխան:

Այսպիսով, ստեղծվում է սակագների սահմանման նկատմամբ առավել տարբերակված մոտեցում կիրառելու հնարավորություն, ինչն էլ ԱՊՊԱ համակարգը կդարձնի  ավելի արդար։ Արդյունքում՝ ԱՊՊԱ սակագները կդառնան արդար ավտոսեփականատերերի համար, և կշահեն բոլորը՝ կարգապահ վարորդներն ավելի քիչ կվճարեն, իսկ վարման վթարային ոճի սիրահար ավտոսեփականատերերը կստանան էական տնտեսական խթան՝ ավտոմեքենաները վարելու ոճը փոխելու համար։ ԱՊՊԱ սակագների ազատականացումը, ապահովագրողների միջև գնին առնչվող մրցակցությանը զուգընթաց, ենթադրում է ապահովագրական պայմանագրի միջին արժեքի աստիճանական նվազում։ ԱՊՊԱ ազատականացման շրջանակում ապահովագրողների վարքագծի մոդելի և նրանց սակագնային քաղաքականության նախատեսվող փոփոխության մասին ԱրմԻնֆո-ի թղթակցի հետ հարցազրույցում մանրամասներ է ներկայացրել «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերության գլխավոր տնօրեն Արման Դաղունցը:

Ըստ վիճակագրության՝ Հայաստանում ԱՊՊԱ-ի վնասաբերության գործակիցը 2022 թվականին նվազել է 79% - ից մինչև 66%։ Ինչո՞վ է դա պայմանավորված։ Չէ ՞որ նույն վիճակագրության համաձայն՝ անցյալ տարի ԱՊՊԱ պայմանագրերի թիվն ավելացել է 16,1 տոկոսովիսկ դրանց գծով ապահովագրավճարները՝ 15,6 տոկոսով ՝ մինչև 67,3 մլն դոլար։

- Իրականում 2021 թվականին ԱՊՊԱ շուկան արձանագրել է բարձր վնասաբերություն։ Սակայն  հանուն արդարության պետք է նշել, որ վնասաբերության մակարդակը բարձր էր նաև 2020 թվականի համեմատ։ Հիմնական պատճառը, իմ կարծիքով,  սթրեսային տարվա հետևանքն էր (երբ արձանագրվել են ավելի շատ պատահարներ, օրինակ՝ Արցախում մեր ընկերության վնասաբերությունն էականորեն բարձրացել էր, սակայն չենք բացառում նաև «արհեստական  պատահարների» աճը և այլն)։

2022 թվականին վնասաբերության մակարդակի վրա ազդեցություն է գործել նաև ԱՊՊԱ գնագոյացման մեխանիզմների փոփոխության վերաբերյալ նույն տարվա հունվարի 1-ին Ավտոապահովագրողների բյուրոյի ընդունած որոշումը, երբ  ԱՊՊԱ պայմանագիր չունեցող փոխադրամիջոցների համար սահմանվել էր  41 հազար դրամ միասնական ապահովագրավճար՝ անկախ փոխադրամիջոցի մակնիշից, շարժիչի հզորությունից և ԱՊՊԱ գնի վրա ազդող այլ գործոններից։

Համակարգում նկատվում էր նաև հավաքված ապահովագրավճարների դեֆիցիտ (մոտ 1 մլրդ դրամ): Մասնավորապես, դիտվում էր հավասարակշռության խախտում մալուսային և բոնուսային դասերի ավտոսեփականատերերի միջև, ինչի առնչությամբ փոփոխվեց նաև այդ դասերի հաշվարկի մեխանիզմը, մասնավորապես, դեֆիցիտը մեղմելու նպատակով մալուսները բարձրացվեցին մինչև 25 դաս, ապահովագրավճարների նախկին 250%-ից մինչև 300% աճի հնարավորությամբ, ինչը մեկ պատահարի հաշվարկով բոնուս-մալուս դասը նախկին 4-ի փոխարեն բարձրացնում է 3-8 դասով՝ կախված հատուցման մեծությունից։

Այդ փոփոխությունների արդյունքում համակարգն ապահովել է ապահովագրավճարների  7-8% աճ, իսկ ապահովագրավճարների մնացած մասի աճը պայմանավորված է նոր ավտոմեքենաների ներկրմամբ, մաքսատանը կարճաժամկետ ԱՊՊԱ պայմանագրերի կնքման ակտիվացմամբ և այլն։

- Դրա հետ մեկտեղ, դիտվում է նաև ԱՊՊԱ-ի գծով հատուցումների 4,6%-ով անկում՝ մինչև 39,8 մլն դոլար: Ձեր կարծիքով՝ ինչո՞վ է դա պայմանավորված:

- 2022 թվականին 5 հազարով պակաս հատուցման հայտեր են ստացվել, քան 2021 թվականին։ Հատուցումների ծավալի կրճատման վրա, իմ կարծիքով, ազդել են հասարակության սթրեսային վիճակից աստիճանական դուրս գալը և Հայաստանի Հանրապետության Ոստիկանության կազմում պարեկապահակային ծառայության ստեղծումը` ճանապարհային երթևեկությունը պատշաճ կազմակերպելու, վթարների դեպքում պատահարի վայր օպերատիվ ժամանելու համար, ինչպես նաև` ապահովագրական ընկերությունների կողմից զեղծարարական սխեմաները զսպելու փաստերը։

- Շուտով՝ ապրիլի 1-ից,  պետությունը չի կարգավորելու ԱՊՊԱ պայմանագրերի արժեքը։ Ինչպե՞ս իրեն կդրսևորի շուկան այդ դեպքում։ Արդյո՞ք պետք է ակնկալել պայմանագրերի միջին արժեքի աճ: Ի՞նչ դեր է վերապահվելու ակտուարաականհաշվարկներին ԱՊՊԱ-ի գների ձևավորման գործում, և արդյո՞ք երկրում բավարար մրցակցային միջավայր կա, որպեսզի գները չափազանց բարձր չլինեն:

- ԱՊՊԱ-ի գների ազատականացմանը, ամենայն հավանականությամբ, կանցնենք 2023 թվականի ապրիլի 1-ից: Դա նշանակում է, որ, ի տարբերություն գործող ռեժիմի, երբ ապահովագրական ընկերությունները միասնական/միատիպ գնի պայմաններում կարող են մրցակցել հաճախորդների սպասարկման որակի, հատուցումների տրամադրման և միջնորդավճարների չափերի առումով, այսուհետև, սկսած ապրիլի 1-ից, հիմնական մրցակցային պայման է դառնալու ԱՊՊԱ գինը։

Այդ առնչությամբ չեմ կարող ասել, թե ազատականացումը ինչպես կանդրադառնա  գների բարձրացման վրա, քանի որ այլ ընկերությունների գների և Ավտոապահովագրողների բյուրո ներկայացված մոդելների մասին տեղեկատվությանը չեմ տիրապետում։ Բայց կարող եմ միանշանակ ասել,  որ որոշ ավտոսեփականատերերի համար գները կամ կնվազեն, կամ կբարձրանան։

Բացի այդ, Ավտոապահովագրողների բյուրոյի կողմից ԱՊՊԱ գնագոյացման մոդելների ստուգումն ու հավանությունը նպատակաուղղված են այն բանին, որ թույլ չտրվեն ծանրակշիռ բարձրացումներ կամ նվազեցումներ, սակայն ազատականացումն, ըստ էության, ենթադրում է, որ յուրաքանչյուր ավտոսեփականատեր պետք է վճարի իր ռիսկայնության  մակարդակին (վթարայնության աստիճանին) համապատասխան։

Այս առումով ես կարող եմ ներկայացնել «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերության հնարավոր գնային փոփոխությունները: Մեր ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ 2022 թվականի համանման պորտֆելի ձևավորման դեպքում, առցանց ռեժիմով պայմանագրեր կնքող հաճախորդների շրջանում 55%-ի մոտ կլինի գների նվազում, 10%-ի մոտ գները կմնան անփոփոխ,  35%-ի մոտ՝ կբարձրանան։ Իսկ գործակալական ցանցի միջոցով կնքվող պայմանագրերով այդ բաժնեմասերը, միջին հաշվով, կկազմեն համապատասխանաբար` 42%, 12% և 46%։

ԱՊՊԱ ազատականացման շրջանակներում գների ձևավորման մոդելներում  առանցքային դերը, միանշանակ, վերապահվում է ակտուարաական հաշվարկներին։ Միևնույն ժամանակ, որքան էլ որ դրանք լինեն ճշգրիտ և հաշվի առնեն գների վրա ազդող հավանական կարևոր գործոնները, կարծում եմ, որ առաջիկա տարվա ընթացքում գները որոշակի աստիճանով կճշգրտվեն, քանի որ խոսել բացարձակ ճշգրիտ հաշվարկների մասին, կարծում եմ իրատեսական չէ։ Բացի այդ, շուկայում մրցակցությունը նույնպես կհանգեցնի որոշ ճշգրտումների և արդյունավետ գնագոյացման։

- Շուկայի փորձագետների, ինչպես նաև ԱրմԻնֆո-ի վերլուծաբանների հաշվարկներով` ԱՊՊԱ-ի վնասաբերությունը կազմում է 65% - 78% ' կախված ընկերությունից և պայմանագրերի քանակից: Սակայն գործնականում, հաշվի առնելով բոլոր հարակից  ծախսերը («Վերիտաս» ծրագիր և այլն), վնասաբերությունը գերազանցում է 110% - ը։ Արդյո՞ք դա նշանակում է, որ ԱՊՊԱ-ի արժեքը կբարձրանա 20-30% - ով:

- Նախ, նշեմ, թե ինչպես է հաշվարկվում վնասաբերությունը. դա վճարված հատուցումների և հավաքագրած ապահովագրավճարների հարաբերակցությունն է ։ Ընդ որում, հայտարարում վաստակած ապահովագրավճարների ծավալն է, այսինքն` հավաքագրած ապահովագրավճարների այն մասը, որն ապահովագրական ընկերությունը տվյալ ժամանակահատվածում կամ հաշվետու օրվա դրությամբ արդեն իսկ վաստակել է, իսկ համարիչում՝ արդեն վճարված և առաջիկայում վճարման ենթակա հատուցումների ընդհանուր ծավալը։ Հենց այդ ցուցանիշն ենք տեսնում Ավտոապահովագրողների բյուրոյի կայքում, իսկ «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերության վնասաբերության այս կերպ հաշվարկված գործակիցը  2022 թվականի արդյունքներով ամենացածրն է ապահովագրական համակարգում՝ 55%: Սակայն դա չի նշանակում, որ ընկերության եկամուտները կազմել են  45%, քանի որ, ինչպես դուք ճիշտ նկատեցիք՝ հատուցումներից զատ կան նաև այլ ծախսեր: Դրանք գործառնական կամ վարչական ծախսերն են, Ավտոապահովագրողների բյուրոյի անդամավճարները, ASWA համակարգը,  փորձաքննության կազմակերպման ծախսերը, ընկերության ընթացիկ ծախսերը, ապահովագրական գործակալներին վճարվող միջնորդավճարները և այլն, որոնք գումարելով վճարված հատուցումներին՝ ստանում ենք ապահովագրական ընկերության կոմբինացված վնասաբերությունը՝ Combined ratio-ն (հատուցումների և իրականացված վարչական և գործառնական ծախսերի հանրագումարի հարաբերակցությունը վաստակած ապահովագրավճարին)։

ԱՊՊԱ-ի այդ ցուցանիշը (հաշվի առնելով վերը թվարկված հոդվածները)  վերջին մի քանի տարիներին մեր ընկերությունում (համոզված եմ՝ նաև մյուս ապահովագրական ընկերություններում) գերազանցել է 100%-ը։ Հետևաբար, ԱՊՊԱ-ից ապահովագրական ընկերությունները շահույթ չեն գեներացրել։ «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերությունը, բացառությամբ 2022 թվականի, նախորդ 4 տարիներին նույնպես մշտապես «վնաս» է ունեցել  ԱՊՊԱ-ից։

Քանի որ 2022 թվին «Արմենիա Ինշուրանս» ընկերության ԱՊՊԱ-ի  Combined ratio-ն չի գերազանցել 100%-ը, դա հնարավորություն է տվել պորտֆելի վնասաբերության հիման վրա հաշվարկել և ստանալ շուկայում մրցակցային սակագներ (ակնկալվող շահույթը նախատեսվում է առավելագույնը 3% մակարդակում)։ Հետևաբար, եթե ելնենք կոնկրետ մեր ընկերության վիճակագրական տվյալներից և պորտֆելի առկա վնասաբերությունից, ԱՊՊԱ սակագների ազատականացման շրջանակներում մեր ընկերության գները չեն կարող բարձրանալ Ձեր նշած 20-30%-ով։

- Ի՞նչ եք կարծում, ինչու՞ է նվազում ԱՊՊԱ  առցանց պայամանագրերի վաճառքի ակտիվությունը: Մեկ տարվա ընթացքում վաճառքի աճը նվազել է 73,4%-ից մինչև 22,2%: Ինչո՞վ է դա պայմանավորված:

- Կարծում եմ՝ ԱՊՊԱ առցանց պայմանագրերի վաճառքի աճի տեմպի դանդաղման պատճառ կարող է ծառայել առցանց ծառայություններից օգտվող քաղաքացիների սահմանափակ թիվը։ Քանի դեռ մեծ է այն ֆիզիկական անձանց թիվը,  որոնք ԱՊՊԱ առցանց պայմանագրերի փոխարեն նախընտրում են պայմանագրի թղթային տարբերակը, էլեկտրոնային վաճառքի պրոգրեսիվ աճ ակնկալել հնարավոր չէ, առավել ևս,  երբ սակագնային էական տարբերություններ վաճառքի մոդելներում առկա չեն։

Բացի այդ՝ նախորդ մի քանի տարիներին (մինչև 2022թ. հունվարի փոփոխությունները), Combined ratio-ի բարձր մակարդակի պատճառով՝ ապահովագրական ընկերությունները վարում էին, այսպես կոչված, վնասաբեր պորտֆելը չապահովագրելու քաղաքականություն, օրինակ՝ վնասաբեր ապահովադիրների խմբերի հետ կնքվող պայմանագրերի համար ապահովագրական գործակալներին չէր տրամադրվում միջնորդավճար, կամ վճարվում էր լրացուցիչ միջնորդավճար կամ բոնուս, ելնելով վերջիններիս կողմից իրականացված վաճառքների արդյունքում ձևավորված պորտֆելի վնասաբերությունից և այլն, ինչը նույնպես նպաստել է առցանց պայմանագրերի վաճառքի կտրուկ աճին 2020 և 2021 թվականներին։

Այլ կերպ ասած՝ 2020-2021 թվականներին ԱՊՊԱ  պայմանագրերի առցանց պայմանագրերի աճը ինչ-որ չափով պայմանավորված էր նաև այնպիսի փոխադրամիջոցների սեփականատերերի հետ դրանց կնքմամբ, ինչպիսիք են տաքսիներն ու շարժիչի ցածր հզորությամբ ավտոմեքենաները, որոնք տվյալ ժամանակահատվածում ունեին բարձր վնասաբերություն։

ԱՊՊԱ գների ազատականացման շրջանակներում՝ շուկայի մասնակից ընկերությունների կողմից, մեր տեղեկություններվ, մշակվում են այնպիսի մոդելներ, որոնք էական ազդեցություն կունենան վաճառքի այս ուղղության զարգացման վրա։ Մասնավորապես, մեր ընկերությունը՝ առցանց վաճառքների ժամանակ կառաջարկի ԱՊՊԱ պայմանագիր գնել 15% ցածր գնով, որը կարծում ենք էականորեն կնպաստի առցանց վաճառքների զգալի աճին։

-Դուք գո՞հ եք "եվրոպրոտոկոլի" մեխանիզմի աշխատանքից: Մեկ տարվա ընթացքում, ինչպես վկայում են Հայաստանի ավտոապահովագրողների բյուրոյի տվյալները, ԱՊՊԱ պայմանագրերի շրջանակում այդ ծառայության պահանջարկը նվազել է ավելի քան մեկ քառորդով։ Եթե 2021 թվականին հայտերի աճը կազմել է 27,4%, ապա 2022 թվականի 10 ամիսներին դրանց թիվը նվազել է 26,3%-ով։

- Եթե խոսքը վերաբերում է համաձայնեցված հայտարարագրերով հատուցման դիմումներին, երբ ապահովագրական պատահարի արդյունքում վնասը չի գերազանցում 100 կամ 200 հազար ՀՀ դրամը,  ապա նվազման հիմնական պատճառը հանրապետությունում թանկարժեք փոխադրամիջոցների տեսակարար կշռի ավելացումն է։

Որոշակ գործոն կարող է  լինել նաև ՃՏՊ հետևանքով աննշան վնասի դեպքում համաձայնեցված հայտարարագրով դիմելու ցանկության բացակայությունը՝ բոնուս-մալուսի ավելի բարձր դաս չունենալու նպատակով կամ այլ պատճառով։

- Շատ հաճախ հատուցման ցածր վճարները ապահովագրողների կողմից հիմնավորվում են ավտոմեքենայի թողարկման տարեթվով, ինչն արմատապես անընդունելի է, քանի որ, անկախ մեքենայի տարիքից, ապահովագրողները ստանում են օրենքով սահմանված ապահովագրավճարները: Դրանով իսկ Հայաստանի ապահովագրական շուկան այսօր անտեսում է ապահովագրության հիմնական, առանցքային սկզբունքը։ Վերջինս բխում է այն դրույթից, որ ապահովագրությունը պատահական կորուստներից պաշտպանվելու մեխանիզմ է։ Ապահովադիրը պետք է անպայման վստահ լինի, որ ապահովագրության օգնությամբ ինքը կարող է նվազագույնի հասցնել իր հնարավոր կորուստները։ Բայց դա, ինչպես երևում է, տեղի չի ունենում, և աննշան ՃՏՊ-ի առկայության դեպքում կողմերը նախընտրում են, որպես կանոն, հարցերը լուծել բարեկամաբար։

- Ավտոմեքենայի թողարկման տարեթվից կախված հատուցման մեխանիզմը, Ավտոապահովագրողների բյուրոյի սահմանած կանոնների համաձայն, հետևյալն է․ արտասահմանյան  ավտոմեքենաների դեպքում, որոնց թողարկման տարեթվից 6 տարի չի անցել, որպես հիմք է ընդունվում գործարանային գինը, իսկ այն ավտոմեքենաների դեպքում, որոնց տարիքը՝ թողարկման տարեթվից, գերազանցում է նշված ժամկետները, ապահովագրական ընկերություններն առաջնորդվում են ավտոպահեստամասերի շուկայական գներով կամ կիրառում են մաշվածություն, ինչը հիմնականում համապատասխանում է շուկայում ձևավորված «խաղի կանոններին»։ Այլ խոսքով՝ ավտոմեքենայի սեփականատերն ստանում է կրած փաստացի վնասի չափով ապահովագրական հատուցում: Այդ մասին է վկայում ապահովագրության հիմնական սկզբունքներից մեկը (սահմանված է նաև ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքով). ապահովագրությունը վնասի հատուցման, այլ ոչ թե եկամուտ/շահույթ ստանալու մեխանիզմ է։

Իսկ ինչ վերաբերում է ՃՏՊ կողմերի բարեկամաբար, այլ ոչ թե ապահովագրական ընկերություններին դիմելու եղանակով հարցերը լուծելու տարբերակին, կարծում եմ, այնուամենայնիվ, դեպքերի մեծ մասում հարաբերությունները կարգավորվում են ապահովագրական դաշտում, իսկ ապահովագրական ընկերությանը չդիմելու դեպքերի փոքր քանակը կարող է պայմանավորված լինել ՃՏՊ կողմերից մեկի՝ բոնուս-մալուս դասի ռիսկի ավելի բարձր մակարդակում չհայտնվելու շահագրգռվածությամբ:

ԱՎԵԼԱՑՆԵԼ ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
Ներմուծեք թվանշաններն     


Նորություններ
Ակբա բանկը պարտատոմսեր է տեղաբաշխելուԱկբա բանկը պարտատոմսեր է տեղաբաշխելու
ԵՄ հաստատման փուլում են Հայաստանում իրականացման ենթակա 86,3 մլն եվրոյի նախագծեր․ ՄիրզոյանԵՄ հաստատման փուլում են Հայաստանում իրականացման ենթակա 86,3 մլն եվրոյի նախագծեր․ Միրզոյան
"FLYONE ARMENIA" ավիաընկերությունն իր առջև խնդիր է դնում 2023 թվականին տեղափոխել 1 մլն ուղևոր
Ակբա Լիզինգի պորտֆելը ռեկորդային աճ է գրանցելԱկբա Լիզինգի պորտֆելը ռեկորդային աճ է գրանցել
Հայաստանի հեռահաղորդակցության խոշորագույն օպերատոր Հայաստանի հեռահաղորդակցության խոշորագույն օպերատոր "Telecom Armenia" ԲԲԸ - ն դուրս է գալիս IPO
Ինչ է սպառնում Հայաստանին ներքին պարտքի հետագա աճը. Վարդան ԱրամյանԻնչ է սպառնում Հայաստանին ներքին պարտքի հետագա աճը. Վարդան Արամյան
Team Telecom Armenia-ն իրականացնում է բաժնետոմսերի հրապարակային տեղաբաշխում (IPO)Team Telecom Armenia-ն իրականացնում է բաժնետոմսերի հրապարակային տեղաբաշխում (IPO)
Տեղի է ունեցել Մեղրիի նոր անցակետի հիմնարկեքի արարողությունըՏեղի է ունեցել Մեղրիի նոր անցակետի հիմնարկեքի արարողությունը
2023 թվականի արդյունքներով Հայաստանը ԵԱՏՄ երկրների շրջանում կունենա իր նշանակությամբ երկրորդ տնտեսական աճը և ամենացածր գնաճը։ Սակայն, սիսկերը պահպանվում են. ԵԱԶԲ2023 թվականի արդյունքներով Հայաստանը ԵԱՏՄ երկրների շրջանում կունենա իր նշանակությամբ երկրորդ տնտեսական աճը և ամենացածր գնաճը։ Սակայն, սիսկերը պահպանվում են. ԵԱԶԲ
Վահան Քերոբյան. Հայաստանը կարող է դառնալ օպերատոր Իրանի Չաբահար նավահանգստումՎահան Քերոբյան. Հայաստանը կարող է դառնալ օպերատոր Իրանի Չաբահար նավահանգստում
Չինական ինժեներաշինարարական խոշոր կորպորացիան մտադիր է ուսումնասիրել հայկական շուկանՉինական ինժեներաշինարարական խոշոր կորպորացիան մտադիր է ուսումնասիրել հայկական շուկան
Ռուսաստանից Հայաստան ակտիվորեն ստացվող դրամական փոխանցումները ոչ պակաս ակտիվորեն հոսում են դեպի ԱՄՆՌուսաստանից Հայաստան ակտիվորեն ստացվող դրամական փոխանցումները ոչ պակաս ակտիվորեն հոսում են դեպի ԱՄՆ
ՓՄՁ-ը առաջարկություններ է ներկայացրել Հարկային օրենսգրքում փոփոխությունների վերաբերյալ. Էկոնոմիկայի նախարարությունում հանդիպել են ՓՄՁ Ասոցիացիայի ներկայացուցիչների հետՓՄՁ-ը առաջարկություններ է ներկայացրել Հարկային օրենսգրքում փոփոխությունների վերաբերյալ. Էկոնոմիկայի նախարարությունում հանդիպել են ՓՄՁ Ասոցիացիայի ներկայացուցիչների հետ
Կառավարությունը կոնկրետացնում է այն դեպքերը, երբ թույլատրվում է հարկ վճարողին միջոցների վերադարձ նրա բանկային հաշվից տարբերվող այլ հաշվինԿառավարությունը կոնկրետացնում է այն դեպքերը, երբ թույլատրվում է հարկ վճարողին միջոցների վերադարձ նրա բանկային հաշվից տարբերվող այլ հաշվին
Կոնվերս Բանկը Leasing Expo 2023-ին կներկայանանա «Կոնվերս լիզինգ» պրոդուկտովԿոնվերս Բանկը Leasing Expo 2023-ին կներկայանանա «Կոնվերս լիզինգ» պրոդուկտով
IDBank-ի Visa Business Platinum քարտն այժմ ավելի շահավետ պայմաններովIDBank-ի Visa Business Platinum քարտն այժմ ավելի շահավետ պայմաններով
Team ընկերությունների խումբը ձեռք է բերել վրացական SkyTel-ի  30%-ըTeam ընկերությունների խումբը ձեռք է բերել վրացական SkyTel-ի  30%-ը
Հայկական MetaGait նորարարական սարքով կկատարվեն գիտական բացառիկ հետազոտություններՀայկական MetaGait նորարարական սարքով կկատարվեն գիտական բացառիկ հետազոտություններ
ԱՐՄՍՎԻՍԲԱՆԿԸ հունիսի 1-ից տեղաբաշխում է պարտատոմսերի երեք թողարկումներԱՐՄՍՎԻՍԲԱՆԿԸ հունիսի 1-ից տեղաբաշխում է պարտատոմսերի երեք թողարկումներ
FLYONE ARMENIA ավիաընկերությունը գործարկում է Երևան-Թեհրան-Երևան  ուղիղ ավիահաղորդակցությունFLYONE ARMENIA ավիաընկերությունը գործարկում է Երևան-Թեհրան-Երևան  ուղիղ ավիահաղորդակցություն
Թալինում հիմնադրվել է շուրջ 8 հեկտար տարածք զբաղեցնող արևային կայանԹալինում հիմնադրվել է շուրջ 8 հեկտար տարածք զբաղեցնող արևային կայան
Պարբերական հրետակոծությունների պատճառով Սոթքի հանքավայրում բացահանքի աշխատանքը դադարեցվել էՊարբերական հրետակոծությունների պատճառով Սոթքի հանքավայրում բացահանքի աշխատանքը դադարեցվել է
2022 թվականի արդյունքներով հայկական ավիաընկերություններին է պատկանում երկրի ավիափոխադրումների շուկայի 25% - ը. իշխանությունները մտածում են 2022 թվականի արդյունքներով հայկական ավիաընկերություններին է պատկանում երկրի ավիափոխադրումների շուկայի 25% - ը. իշխանությունները մտածում են "Շիրակ" օդանավակայանի վերագործարկման մասին
Նախարար. Հայաստանի ներքին և միջազգային զբոսաշրջության ցուցանիշները հավասարվել ենՆախարար. Հայաստանի ներքին և միջազգային զբոսաշրջության ցուցանիշները հավասարվել են
Նախարար. Այսօր Հայաստանի կողմից Նախարար. Այսօր Հայաստանի կողմից "էժան" վարկերի ներգրավման մասին խոսելու հարկ չկա
Փաշինյան. 2023 թվականի հուլիսի 1-ից հերթական անգամ կբարձրացվեն քաղաքացիների կենսաթոշակներըՓաշինյան. 2023 թվականի հուլիսի 1-ից հերթական անգամ կբարձրացվեն քաղաքացիների կենսաթոշակները
Բարեփոխումները, «ստվերային տնտեսության» կրճատման գործընթացը և տնտեսական ակտիվության աճն իրենց մեջ սիներգետիկ էներգիա են կրում. ՓաշինյանԲարեփոխումները, «ստվերային տնտեսության» կրճատման գործընթացը և տնտեսական ակտիվության աճն իրենց մեջ սիներգետիկ էներգիա են կրում. Փաշինյան
ԱրարատԲանկը՝ «ՖԻՆՔԱ» ՈՒՎԿ-ի պարտատոմսերի տեղաբաշխողԱրարատԲանկը՝ «ՖԻՆՔԱ» ՈՒՎԿ-ի պարտատոմսերի տեղաբաշխող
Team Telecom Armenia-ի 25 Գբ/վ արագությամբ NGN ցանցն արդեն հասանելի է հանրապետության ավելի քան 150 հազար տնային տնտեսությունների համարTeam Telecom Armenia-ի 25 Գբ/վ արագությամբ NGN ցանցն արդեն հասանելի է հանրապետության ավելի քան 150 հազար տնային տնտեսությունների համար
ԵԱՏՄ պետությունների ղեկավարները հաստատել են ԵԱՏՄ մասին պայմանագրում փոփոխությունների փաթեթըԵԱՏՄ պետությունների ղեկավարները հաստատել են ԵԱՏՄ մասին պայմանագրում փոփոխությունների փաթեթը
Փաշինյան. Հայաստանը կարևորում է ԵԱՏՄ-ում պարենային անվտանգության հավաքական համակարգի ձևավորումըՓաշինյան. Հայաստանը կարևորում է ԵԱՏՄ-ում պարենային անվտանգության հավաքական համակարգի ձևավորումը
ՎՏԲ-Հայաստան Բանկը մեկնարկում է պարզեցված ընթացակարգով վարկ փոքր բիզնեսի համարՎՏԲ-Հայաստան Բանկը մեկնարկում է պարզեցված ընթացակարգով վարկ փոքր բիզնեսի համար
2023 թվին սուբվենցիոն ծրագրերի համար նախատեսված 87 մլրդ դրամից արդեն հատկացվել է մոտ 9 մլրդ դրամ. Գնել Սանոսյան2023 թվին սուբվենցիոն ծրագրերի համար նախատեսված 87 մլրդ դրամից արդեն հատկացվել է մոտ 9 մլրդ դրամ. Գնել Սանոսյան
Պետական աջակցության ծրագրով մեկ տարում մոտ 100 մլրդ դրամի սարքավորումներ են ձեռք բերվել ․ ՔերոբյանՊետական աջակցության ծրագրով մեկ տարում մոտ 100 մլրդ դրամի սարքավորումներ են ձեռք բերվել ․ Քերոբյան
Քննարկվել են Հայաստանի և Չինաստանի միջև ուղիղ չվերթների գործարկման հնարավորություններըՔննարկվել են Հայաստանի և Չինաստանի միջև ուղիղ չվերթների գործարկման հնարավորությունները
Wildberries-ը կնվազեցնի սեփական առեւտրային միջնորդավճարը Հայաստանում էլեկտրոնիկա վաճառողների համարWildberries-ը կնվազեցնի սեփական առեւտրային միջնորդավճարը Հայաստանում էլեկտրոնիկա վաճառողների համար
Transavia ավիաընկերությունը կսկսի Մարսել-Երևան-Մարսել երթուղով չվերթների իրականացումըTransavia ավիաընկերությունը կսկսի Մարսել-Երևան-Մարսել երթուղով չվերթների իրականացումը
Վրաստանում հերքել են դեպի Նովոռոսիյսկ  ծովային փոխադրումների մեկնարկի մասին տեղեկությունըՎրաստանում հերքել են դեպի Նովոռոսիյսկ  ծովային փոխադրումների մեկնարկի մասին տեղեկությունը
C-POS արշավ. վճարումների ընդունում արտոնյալ պայմաններով ու բիզնես քարտC-POS արշավ. վճարումների ընդունում արտոնյալ պայմաններով ու բիզնես քարտ
Վահան Քերոբյանը պատմել է Հայաստանի տնտեսությունում ՕՈՒՆ-ի «տպավորիչ» ցուցանիշների մասինՎահան Քերոբյանը պատմել է Հայաստանի տնտեսությունում ՕՈՒՆ-ի «տպավորիչ» ցուցանիշների մասին
Կոնվերս Բանկի Woman’sCard քարտապանների արշավի հաղթողները մրցանակներ են ստացելԿոնվերս Բանկի Woman’sCard քարտապանների արշավի հաղթողները մրցանակներ են ստացել
Կոնվերս Բանկը Yerevan Tech Forum 2К23-ի առանցքային գործընկերն էԿոնվերս Բանկը Yerevan Tech Forum 2К23-ի առանցքային գործընկերն է
ԵՏՀ. Հայաստանը վերացրել է պետական տուրքի գանձմանն առնչվող արգելքըԵՏՀ. Հայաստանը վերացրել է պետական տուրքի գանձմանն առնչվող արգելքը
ԱՆԻՖ ներդրումային հիմնադրամը 3,9 մլն եվրո կներդնի շշերի կափարիչների արտադրության գործարանի ընդլայնման համարԱՆԻՖ ներդրումային հիմնադրամը 3,9 մլն եվրո կներդնի շշերի կափարիչների արտադրության գործարանի ընդլայնման համար
"Հեր-Հեր ՀԷԿ"-ը և "Արմենիկում"-ը պետության հաշվեկշռում պահելը նպատակահարմար չէ. Պետական գույքի կառավարման կոմիտեի նախագահ
Գերմանիան մտադիր է աջակցել Հայաստանին տեղական ինքնակառավարման համակարգի ամրապնդման գործում. ՏԿԵՆ-ում հաղորդել են ծրագրի գործարկման մասինԳերմանիան մտադիր է աջակցել Հայաստանին տեղական ինքնակառավարման համակարգի ամրապնդման գործում. ՏԿԵՆ-ում հաղորդել են ծրագրի գործարկման մասին
Fix Price-ը հայտարարել է Հայաստանի շուկա մուտքի մասինFix Price-ը հայտարարել է Հայաստանի շուկա մուտքի մասին
Հայաստանում ներկայացվել է ռոբոտատեխնիկական լրակազմերի ռուսաստանյան մշակող եւ արտադրող Հայաստանում ներկայացվել է ռոբոտատեխնիկական լրակազմերի ռուսաստանյան մշակող եւ արտադրող "ՌՕԲԲՕ" ԲԸ-ն
airBaltic ավիաընկերությունը վերսկսել է Ռիգա-Երևան- Ռիգա երթուղով թռիչքներըairBaltic ավիաընկերությունը վերսկսել է Ռիգա-Երևան- Ռիգա երթուղով թռիչքները
Էկոնոմիկայի նախարար. Տնտեսության արդիականացման ծրագրի պորտֆելը շուտով կգերազանցի 100 մլրդ դրամըԷկոնոմիկայի նախարար. Տնտեսության արդիականացման ծրագրի պորտֆելը շուտով կգերազանցի 100 մլրդ դրամը
ՎԶԵԲ-ը 2023 թվականին Հայաստանի ՀՆԱ-ի աճի կանխատեսումը բարելավել է  4%-ից մինչեւ 5%՝ ակնկալելով տեմպերի պահպանում նաև 2024 թվականինՎԶԵԲ-ը 2023 թվականին Հայաստանի ՀՆԱ-ի աճի կանխատեսումը բարելավել է  4%-ից մինչեւ 5%՝ ակնկալելով տեմպերի պահպանում նաև 2024 թվականին
ԱՐՄԵՆԱԼ-ը կայուն զարգացման մասին ՌՈՒՍԱԼ-ի հաշվետվությունումԱՐՄԵՆԱԼ-ը կայուն զարգացման մասին ՌՈՒՍԱԼ-ի հաշվետվությունում
FLYONE ARMENIA ավիաընկերությունը մեկնարկել է Երևան -Լառնակա-Երևան- երթուղով չվերթերըFLYONE ARMENIA ավիաընկերությունը մեկնարկել է Երևան -Լառնակա-Երևան- երթուղով չվերթերը
ԱՄՆ-ի հայ համայնքը պատրաստ է ներդրումներ կատարել Հայաստանի տեխնոլոգիական զարգացման գործումԱՄՆ-ի հայ համայնքը պատրաստ է ներդրումներ կատարել Հայաստանի տեխնոլոգիական զարգացման գործում
ՀՀ ԿԲ կանխատեսում. 2023 թվականի երկրորդ կեսից Հայաստանում գնաճի մակարդակը կհասնի 4% նպատակային ցուցանիշիՀՀ ԿԲ կանխատեսում. 2023 թվականի երկրորդ կեսից Հայաստանում գնաճի մակարդակը կհասնի 4% նպատակային ցուցանիշի
Հայաստանում պարտադիր բժշկական ապահովագրության տարեկան վճարի չափը կկազմի 164.400. օրենքի նախագիծՀայաստանում պարտադիր բժշկական ապահովագրության տարեկան վճարի չափը կկազմի 164.400. օրենքի նախագիծ
Գերմանական ներդրումներ՝ ի նպաստ Հայաստանի կայուն զարգացմանԳերմանական ներդրումներ՝ ի նպաստ Հայաստանի կայուն զարգացման
ԵԱԶԲ-ն քննարկում և Հայաստանում իրականացնում է մի շարք էներգետիկ նախագծեր. բանկի ղեկավարԵԱԶԲ-ն քննարկում և Հայաստանում իրականացնում է մի շարք էներգետիկ նախագծեր. բանկի ղեկավար
Ինչ վտանգներ է պարունակում ՌԴ բյուջեի դեֆիցիտի ռեկորդային գերազանցումը Հայաստանի համարԻնչ վտանգներ է պարունակում ՌԴ բյուջեի դեֆիցիտի ռեկորդային գերազանցումը Հայաստանի համար
ԵԱԶԲ-ը պատրաստ է աջակցել Ամուլսարի հանքավայրի շահագործման նախագծին. ՊոդգուզովԵԱԶԲ-ը պատրաստ է աջակցել Ամուլսարի հանքավայրի շահագործման նախագծին. Պոդգուզով
Կարդալ ավելին


Արտ. փոխարժեքները
06.06.2023
RUB4.770.01
USD387.04-0.24
EUR414.130.01
GBP480.550.83
CAD288.360.42
JPY27.760.15
CNY54.46-0.16
CHF426.581.46