Արմինֆո. Կայունացման եւ զարգացման եվրասիական հիմնադրամը (ԿԶԵՀ), որի միջոցները տնօրինում է Եվրասիական զարգացման բանկը (ԵԱԶԲ), Հայաստանին 150 մլն դոլարի վարկ կտրամադրի "Հյուսիս-Հարավ" տրանսպորտային միջանցքի չորրորդ հերթի կառուցման համար: ՀՀ Ազգային ժողովի ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի հանձնաժողովը դրական եզրակացություն է տվել հիմնադրամի հետ վավերացման ներկայացված համաձայնագրի վերաբերյալ:
ՀՀ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարի տեղակալ Քրիստինե Ղալեչյանի խոսքով ՝ ծրագրի ընդհանուր արժեքը կազմում է 237 մլն դոլար, որից 150 մլն դոլարը կներգրավվի ԵԱԶԲ-ից, իսկ 86,7 մլն դոլարը կկազմի ՀՀ կառավարության ծրագրում մասնաբաժնային մասնակցություն: Նշված միջոցներով նախատեսվում է կառուցել Ագարակ-Քաջարան 32 - կիլոմետրանոց ճանապարհ ՝ ներառյալ Քաջարանի թունելի մուտքը: Փոխնախարարն ընդգծել է, որ նախագծի նպատակն է բարձրացնել նշված ճանապարհահատվածի թողունակությունը և նվազեցնել վթարայնությունը: Ղալեչյանը տեղեկացրել է նաև, որ շինարարական աշխատանքները կսկսվեն ընթացիկ տարում և կտևեն երեք տարի:
Նշենք, որ շինարարական աշխատանքների միջազգային մրցույթը հայտարարվել էր 2022թ. հոկտեմբերի 24-ին։ Անցած տարվա դեկտեմբերին տեղի ունեցավ մրցութային հայտերի բացումը ։ Այս փուլում իրականացվում է միջազգային շինարարական ընկերությունների կողմից հայտերի գնահատում ։ Ավելի վաղ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարար Գնել Սանոսյանը հաղորդել էր, որ ներկայումս "Հյուսիս-Հարավ" տրանսպորտային միջանցքի շրջանակներում լիովին շահագործման է պատրաստ միայն Արտաշատ-Երևան-Աշտարակ հատվածը:
Հիշեցնենք, որ "Հյուսիս-Հարավ" նախագիծը թույլ կտա իրանական սահմանից մինչև վրացական սահման հեռավորությունը 556-ից կրճատել մինչև 490 կմ: Ճանապարհը էապես կհեշտացնի ելքը դեպի Սև ծով ոչ միայն Հայաստանի, այլև Իրանի համար։ Նախագիծը կապահովի ելք դեպի Սև ծով և եվրոպական երկրներ Հայաստանի (Մեղրի - Կապան - Գորիս-Երևան - Աշտարակ - Գյումրի - Բավրա) և Վրաստանի տարածքով: Միջանցքի շինարարությունն ի սկզբանե նախատեսվում էր ավարտել 2019 թվականին ։ Ծրագրի արժեքը մշտապես վերանայվել է դեպի բարձրացում։ Մինչդեռ 2012թ. սեպտեմբերին, երբ սկսվեց ավտոմայրուղու շինարարությունը, գումարը, որը նշում էին Հայաստանի կառավարության ներկայացուցիչները, մի քանի անգամ պակաս էր՝ 962 մլն դոլար: