Արմինֆո.Հայաստանում ցանկանում են կարգավորել հարկային վարչարարությունը ավտոմեքենաների լիզինգի եւ վարձույթի ոլորտներում։ ՀՀ Ազգային ժողովը մարտի 5-ի նիստում առաջին ընթերցմամբ ընդունել է "Քաղաքացիական պայմանագիր" խմբակցության պատգամավոր Բաբկեն Թունյանի հեղինակած Հարկային օրենսգրքի փոփոխությունները:
Իր ելույթում պատգամավորը նշել է, որ վերջին տարիներին ավտոմեքենաների ներկրման ավելի քան զգալի աճ է գրանցվել: Ընդ որում, "ամենաճարպիկ" գործարարները օգտվել են հարկային սողանցքից և սկսել են ԱԱՀ-ի վերադարձման դիմումներ ներկայացնել։ Հետագայում Պետական եկամուտների կոմիտեի նախաձեռնությամբ փոփոխություններ են կատարվել գործող օրենսդրության մեջ, և այդ սողանցքը փակվել է։ Սակայն նոր կարգավորումների կիրառման արդյունքում տուժել են այն ընկերությունները, որոնք զբաղվում են տրանսպորտային միջոցների լիզինգով եւ վարձույթով։ Այսպես, նոր կարգավորումներով 10 մլն դրամով ավտոմեքենա գնելու և այն հետագայում վերավաճառելու դեպքում ՊԵԿ-ը միանգամից կիրառում է 20% ԱԱՀ։ Դրանով իսկ՝ ավտոմեքենայի արժեքն արդեն կազմում է ոչ թե 10, այլ 12 մլն դրամ։ Նման մեխանիզմը, ինչպես նշել է պատգամավորը, կոչված է բացառելու ցանկացած հնարավոր մեքենայություն, սակայն դրա կիրառումը վնասել է լիզինգի եւ վարձույթի ոլորտների ընկերություններին ։ Լիզինգի ոլորտում ընկերությունները հաճախ հանդես են գալիս որպես միջնորդ գնորդի և վաճառողի միջև, իսկ վարձույթի ոլորտում ' մեքենաները վարձակալելու համար: "Երկու-երեք տարվա շահագործումից հետո վարձույթի ոլորտի ընկերությունները որոշում են վաճառել տրանսպորտային միջոցը, որպեսզի թարմացնեն պարկը, սակայն նրանց վրա սկսում են տարածվել հարկային նոր կարգավորումները, ինչը բացասաբար է անդրադառնում նրանց գործունեության վրա։ Այդ իսկ պատճառով առաջարկվում է Հարկային օրենսգրքում կատարել փոփոխություններ, որոնց համաձայն, ԱԱՀ-ի հաշվարկման համար կկիրառվի տրանսպորտային միջոցի իրական գինը՝ առանց ՊԵԿ - ի կողմից հաշվարկվող 20 տոկոս հարկի", - ասել է Բաբկեն Թունյանը։
Իր հերթին՝ ՀՀ ֆինանսների փոխնախարար Արման Պողոսյանը, խոսելով կառավարության դիրքորոշման մասին, հայտարարել է, որ գործադիր մարմինը չի առարկում ներկայացված փաստաթղթին: Նա նշել է, որ օրինագծով առաջարկվում է երկու ոլորտների ընկերություններին հակառակ օրենքի ուժ տալ և այն կիրառել 2023 թվականի հունվարի 1-ից: Ավելին, ինչպես նշել է Պողոսյանը, մինչեւ երկրորդ ընթերցում նախատեսվում է օրինագիծը տարածել նաեւ այն թեթեւ տրանսպորտային միջոցների սեփականատերերի վրա, որոնք դրանք օգտագործում են անձնական նպատակներով, օրինակ ՝ տաքսիով ուղեւորներ կամ զբոսաշրջիկներ տեղափոխելու համար: Քննարկվում է նաև ավելի ընդգրկուն տարբերակ, ըստ որի ՝ փորձ է արվելու առկա խնդրի վերաբերյալ համալիր լուծումներ գտնել ։