Արմինֆո. Իսպանական շինարարական ընկերությունն իսկական չարիք է դարձել «Հյուսիս-Հարավ» ավտոմայրուղու համար: Այս մասին ՀՀ կառավարության նիստում հուլիսի 14-ին հայտարարել է ՀՀ վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը, դիմելով տրանսպորտի և կապի փոխնախարար Արթուր Առաքելյանին, ավտոմայրուղու Աշտարակ-Թալին հատվածի շինարարության ձգձգման կապակցությամբ:
Ըստ փոխնախարարի, այսօրվա դրությամբ բոլոր աշխատանքներն ընթանում են ըստ համաձայանեցված ժամանակացույցի: «Շինարարության ձգձման վերաբերյալ տագնապալի ահազանգեր առայժմ չեն ստացվել»,-նշել է Առաքելյանը: «Ուրեմն այն, ինչ ես ասացի, ահազանգ չէ՞: Ես ձեզ այդ մասին ասում եմ երկրորդ անգամ: Ի՞նչն է պատճառը: Զբաղվե՞լ եք դուք այդ հարցով»,-հարցադրեցլ է վարչապետը: Նրա խոսքով, իրեն հասել են լուրեր, որ ավտոմայրուղու շինարարությունը ձգձգվում է իսպանական ընկերության ֆինանսական պրոբլեմների պատճառով: «Դրանով զբաղվում է իսպանական ընկերությունը, որը չարիք է դարձել այս գործում»,-հայտարարել է վարչապետը, ընդգծելով նաև, որ Արարատի ճանապարհը նույնպես մինչ օրս պրոբլեմների մեջ է և սարքվել է անորակ: «Կա՞ն արդյոք պրոբլեմներ այդ ընկերության, և չգիտեմ էլ ում հետ, ասում են փող չկա, զբաղվեք այդ հարցով»,-հանձնարարել է Աբրահամյանը:
Ինչպես նիստից հետո լրագրողներին հայտնել է տրանսպորտի և կապի փոխնախարար Արթուր Առաքելյանը իսպանական Corsan Corviam ընկերությունն արդեն տուգանվել է շինարարական աշխատանքների անբարարար որակի համար: Ստուգման արդյունքներում արձանագրվեցին որոշակի շեղումներ, որոնք, ըստ Առաքելյանի, նախատեսված էին պայմանագրով: Արդյունքում, նախարարության բողոքի հիման վրա իսպանական ընկերոթյունը տուգանվեց 6 մլն.դոլարով, հասանելիք 70 մլն.դոլարից: «Բայց ընկերության հետ պայմանագիրը խզելու պատճառներ չկան»,-նշել է փոխնախարարը:
Վարչապետը երկու անգամ եղել է Աշտարակ-Թալին հատվածում, որտեղ աշխատանքներն ընթանում են 2-րդ տրանշի շրջանակներում: Նրան չեն բավարարել աշխատանքների տեմպերը, ասել է Առաքելյանը: Նա պարզաբանել է, որ ձգձգումները հիմնականում պայմանավորված են ենթակառուցապատողների հետ պայմանավորվածություններով:
Հարցին, թե ինչ գումար է Հայաստանի Հանրապետությունն արդեն վճարել Ասիական Բանկին, վարկային միջոցներն ուշացնելու համար, որը հանդիսանում է շինարարության կրեդիտորը, Առաքելյանը պատասխանել է. «Նման բան նախատեսված չէ»:
Հիշեցնենք, 556 կիլոմետր ընդհանուր երկարություն ունեցող «Հյուսիս–Հարավ» միջանցքը ելք կապահովի դեպի Սև ծով և եվրոպական երկրներ Հայաստանի (Մեղրի–Կապան–Գորիս–Երևան–Աշտարակ–Գյումրի–Բավրա) և Վրաստանի տարածքներով։ 1 մլրդ դոլար արժողությամբ ներդրումային ծրագիրն նպատակաուղղված է Հայաստանի հյուսիսի (Վրաստանի հետ սահմանում) և հարավի (Իրանի հետ սահմանում) կապի ապահովմանը տրանսպորտային այնպիսի հաղորդակցությունների միջոցով, որոնք բավարարում են միջազգային բարձր չափանիշներն ու ելք են ապահովում դեպի համաշխարհային շուկաներ։ Ավտոճանապարհը կունենա բետոնե ծածկույթ: Նախագծի իրագործման համար Հայաստանը 500 մլն դոլարի վարկ է ներգրավել Ասիական զարգացման բանկից: Եվս 150 մլն դոլար կտրամադրի Եվրասիական զարգացման բանկը: Հայկական կողմը նախագծի իրացման համար նաև 60 մլն դոլար է ներգրավել Եվրոպական ներրդումային բանկից: Միջանցքի շինարարությունը նախատեսվում է լիովին ավարտել 2019 թվականին: «Հյուսիս-Հարավ» ծագրի առնչությամբ Հայաստանի կառավարությունը հաշվարկել է 2,5 դոլարի խնայողություն յուրաքանչյուր ուղևորի մեկ ժամվա երթևեկության և 1-ական դոլարի խնայողություն 1 տոննա բեռի փոխադրման 1 ժամվա համար: Ինչպես ակնկալում են Հայաստանի իշխանությունները, ծրագիրը թույլ կտա ապագայում մեղմել Ադրբեջանի և Թուրքիայի կողմից շրջափակման հետևանքները, ստանձնել տարանցիկ պետության դեր տարածաշրջանի երկրների բեռանփոխադրումներում, ինչպես նաև միանալ Սևծովյան օղակաձև ավտոմայրուղուն: