Արմինֆո. Հունիսի 20-ից գրեթե կրկնակի ավելացել Է Վրաստանի տարածքով անցնող բեռնատարների համար սակագինը։ Աճել է նաև բեռների վերաարտահանման դիմաց վճարը։
ԱրմԻնֆո-ին մեկնաբանելով այդ որոշման հետեւանքները Հայաստանի արտահանողների համար' տնտեսագետ Սուրեն Պարսյանը նշել է, որ խոսքը գնում է սակագների 75% աճի մասին: "Ինքնին գումարը մեծ չէ, բայց, հաշվի առնելով բեռնափոխադրումների ծավալները, էներգակիրների և տրանսպորտային ծառայությունների գների աճը, սակագնի բարձրացումը ևս մեկ հարված կլինի Հայաստանի արտահանողներին", - ասել է տնտեսագետը:
Նա հավելել է, որ միայն ընթացիկ տարում հայ արտահանողներն ավելի քան էական կորուստներ են կրել, այդ թվում ՝ տրանսպորտային ծախսերի աճի, "Վերին Լարս" անցակետում ավտոմեքենաների կուտակումների պատճառով, ինչի արդյունքում շատ առաքողների բեռներն ուղղակի փչացել են: Բեռնառաքողը ստիպված է բեռնափոխադրողի յուրաքանչյուր ֆուրի համար յուրաքանչյուր օրվա համար լրացուցիչ 100 դոլար ուղղել անցակետում պարապուրդի համար։ "Եթե բեռը 5 օր կանգնում է, ապա բեռնառաքողի վնասն արդեն արժե 500 դոլար", - ասել է Փարսյանը:
Նա հավելել է, որ այդ բոլոր ծախսերին ավելացել է ծախսերի եւս մեկ տեսակ՝ յուրաքանչյուր բեռնատարից, որը Վրաստանի տարածքով անցնում է, սակագների բարձրացում՝ 200 լարիից մինչեւ 350 լարի: "Անշուշտ, դա կհանգեցնի արտադրանքի թանկացման, և, որպես հետևանք, ներքին արտադրանքի մրցակցային առավելությունների նվազման արտաքին շուկաներում, հիմնականում, ռուսական շուկայում", - ընդգծել է տնտեսագետը:
Նշենք, որ այսօրվանից Վրաստանի տարածքով բեռների փոխադրման արժեքը 200 լարիից բարձրացել է մինչեւ 350 լարի։ Երկրի ֆինանսների նախարարությունում պարզաբանել են, որ 200 լարի վճար է սահմանվել դեռեւս 2010 թվականի օգոստոսից: Այս ընթացքում երկրում զգալիորեն բարելավվել է ճանապարհների եւ ենթակառուցվածքների որակը: Նման բարելավումները, ինչպես նաեւ ճանապարհների պահպանումը միջազգային չափանիշներին համապատասխան՝ պահանջում են գումար։ Գոյություն ունեցող օրենքի համաձայն ՝ գանձման վճարից ազատվում են միայն այն մեքենաները, որոնք բեռնափոխադրումն իրականացնում են ծովային նավահանգստի տարածքից մինչեւ մաքսային հսկողության մոտակա գոտի ՝ 10 կմ շառավղով կամ հակառակ ուղղությամբ: Փոփոխությունները երաշխավորում են, որ բեռների տարանցումից Վրաստանի եկամուտները կավելանան տասնյակ միլիոնավոր դոլարներով:
Նշենք, որ Վրաստանը ներկայումս միակ միջանցքն է Հայաստանից Ռուսաստան եւ հակառակ ուղղությամբ ապրանքների տարանցման համար ։
Ըստ ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի տվյալների, Հայաստանում բեռնափոխադրումների ծավալը 2022թ. հունվար-ապրիլին 17,7% - ից (2021թ. նույն ժամանակահատվածում) դանդաղեցրել է տարեկան աճը 10,2% - ով ' կազմելով 5 031.9 հազ.տոննա: Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումները, որոնց բաժին է ընկնում ընդհանուր ծավալի 64,3 տոկոսը կամ 3 233,1 հազար տոննան, տարվա ընթացքում ավելացել են 11,3 տոկոսով: