Արմինֆո.Գտնվելով ապրանքային հոսքերի խաչմերուկում՝ Հայաստանը բոլոր հնարավորություններն ունի՝ դառնալու ռուսական արտադրողների արտադրանքի վաճառքի և ՌԴ-ի համար անհրաժեշտ ապրանքների մատակարարման տարանցիկ հանգույցներից մեկը։ Նոյեմբերի 10-ին կայացած մամուլի ասուլիսի ժամանակ նման կարծիք է հայտնել ռուս քաղաքագետ, Եվրոպական-ասիական հետազոտությունների կենտրոնի (Եկաատերինբոււրգ) տնօրեն Անդրեյ Ռուսակովը։
Նա պարզաբանել է, որ ՌԴ - ում պատժամիջոցներից ամենաշատը տուժել է ավիա-եւ ավտոմոբիլային արդյունաբերությունը, քանի որ արտասահմանյան բրենդների մեծ մասը հեռացել են, իսկ մնացել են միայն չինական եւ ռուսական ընկերությունները: Այնուամենայնիվ, խոսքը ոչ միայն ընկերությունների դուրս գալու մասին է, այլև այն մասին, որ դադարեցվել է օդանավերի սպասարկումը։ Պահեստամասերի անհրաժեշտություն է առաջացել, իսկ Իրանը, մի քանի տասնյակ տարի գտնվելով պատժամիջոցների տակ, այդ առումով որոշակի իրավասություններ է կուտակել։ Այս համատեքստում Ռուսակովը պարզաբանել է, որ մեծանում է Հայաստանի դերը՝ որպես տարանցողի՝ Իրանից ՌԴ ռուսական արդյունաբերության համար կարևոր բաղադրիչների մատակարարման առումով։
Քաղաքագետը նաև հիշեցրել է Իրանի կողմից Հնդկաստանի աջակցությամբ Սև ծովով տրանսպորտային միջանցքի ստեղծման վերաբերյալ քննարկումների մասին: Ըստ նրա՝ ԵԱՏՄ-ի և Իրանի միջև ազատ առևտրի գոտու բացումից հետո տրանսպորտային միջանցքն արմատապես կընդլայնի Արևելքը նվաճելու ԵԱՏՄ երկրների բեռների տարանցիկ հնարավորությունները։ <Մենք գտնվում ենք տնտեսության նոր մոդելի ստեղծման պիկին: Սուրբ տեղը դատարկ չի լինում։ Կարծում եմ, որ հայ արտադրողները կարող են շատ բան անել իրենց համար, եթե սկսեն ակտիվորեն յոուրացնել, այդ թվում ՝ ռուսական շուկան", - ընդգծել է Ռուսակովը։
Նշենք, որ Իրանը մտադիր է երկրի հարավում՝ Օմանի ծոցում (Չաբահար նավահանգիստ) եւ Պարսից ծոցում (Բենդեր Աբբաս, Իմամ Խոմեյնին եւ Հորրամշախր նավահանգիստներ) գտնվող իր նավահանգիստները Սեւ եւ Կասպից ծովերում տեղակայված նավահանգիստներին միացնել իրանական երկաթուղիների ցանցի միջոցով: Սև ծովի հետ ծոցի միացումը կմիավորի չորս հիմնական ծովային ավազաններ, մասնավորապես, Օմանի ծոցը, Կասպից ծովը (Իրան-Ադրբեջան), Սև ծովը (Վրաստան, Բուլղարիա) և Միջերկրական ծովը (Հունաստան): Հարավային Կովկասում Հայաստանը միակ երկիրն է, որը հանդիսանում է ԵԱՏՄ անդամ և, հետևաբար, ծառայում է որպես ուղիղ կամուրջ Իրանի և ԵԱՏՄ միջև, ինչը հստակ ընդգծում է Պարսից ծոց - Սև ծով միջազգային տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքի կարևորությունը Իրանի համար։